Gjest Slettet-376f9 Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 Jeg legger merke til én ting på bmw.no: de er en av veldig få bilprodusenter som hyller Motoren. Her blir ikke ytelser gjemt bort blant sikkerhetsutstyr, gulvmatter (heia Kia), lykkelige familier og sykkelstativer. BMW er en av få produsenter som faktisk forteller hvor mange HK motoren yter. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 (endret) Endret 25. mars 2017 av mobile999 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 (endret) Det meste han nevner er problemer unikt til bilen, eller problemer som egentlig ikke er verre enn med andre biler av samme alder og i samme klasse. Jeg er enig i at kjølesystemet og subframe disaster er problemer man bør adressere snarest, eller være klar over. Jeg er derimot ikke enig i at BMW er en proprietær plattform. Det finnes knapt biler som er bedre dokumentert enn E46, og man kan demontere halve bilen med en T10 torx og ei 11mm skralle. Endret 25. mars 2017 av Gavekort 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 Griseenkelt å finne masse feil med eldre biler (ja, til og med kvalitetsmerket Toyota). Sannheten er at BMW i moderne tid slettes ikke er så verst egentlig, de gamle "bmw er mer på verkstedet enn på veien"-mytene bør avlives en gang for alle, da de viser seg å være godt over gjennomsnittet hva gjelder kvalitetHar selv også eid en 99 E46 (323ic) og hadde ikke subframe disaster på min, men jeg dro aldri henger med den heller. Hvis jeg skulle sett på E46 i dag, så er det dog en ting å kikke på, om dette er utbedret eller ei. Motorene kan vel ha en tendens til å få vanos-lekk, og ellers så er det som med alle andre tyskebiler fra slutten/starten av 90-/2000-tallet, og det er rust. Min begynte å boble i lakken fra innsiden på de typiske stedene som hjulbuer og bakluke, og jeg veit flere som har fått det samme. Dette er også noe som kan utbedres selvsagt. Det finnes en meget stort community rundt E46, så det finnes nok å lese på om man skulle havne i problemer også, og bilen i seg selv er enkel å skru påEllers, veldig gode biler egentlig, gode å kjøre, og har man den rette motoren så er den fin å høre på også, kjør på med 330i så går den ikke så verst heller Lenke til kommentar
daruu Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 E46 ruster jo MYE mer enn masse annet fra samme tiden, ellers er de vel stort sett ganske bra. Det er jo den verste typen av rust også som nevnt, den som kommer innenfra og når det syntes så er det for sent... Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 (endret) Det er snakk om i karosseriet da, dette kan utbedres. Subframe disaster er en annen sak, men også dette kan utbedres også.Ruster mer enn alt annet? Har du sett en MB E-klasse fra denne tiden uten rust i det heletatt? Anyways, jeg syns omtrent alt tysk fra denne tiden ruster som faen, dette er noe man må ha i bakhodet uansett om det er Merce eller BMW fra denne tiden. Audi var vel ikke så verst kanskje, men de hadde andre problemer på 2000-tallet som var mye verre en rust i hjulbuene (hallo flate kammer- og automatkasse-/surr og havari) Endret 26. mars 2017 av bshagen Lenke til kommentar
kremt Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 Alle har svin på skogen, men sliten 15-20 år gammel BMW med 300 på klokka er jo ikke akkurat en oppskrift på stabilt økonomisk bilhold da Stor risiko på det meste egentlig. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 Å ja, som alle de andre egentlig. Jeg hadde absolutt lagt litt mer penger i potten for å kjøpe en litt nyere bil uansett, om ikke det var noe helt spesielt. En E46 M3 eller en E39 M5 kunne vært moro å hatt f.eks, om det var et fint eksemplar Lenke til kommentar
kremt Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 Blir for entusiastisk for de fleste og for liten nytteverdi i det daglige. Reparasjoner (som kommer hele tiden på slike high performance biler) koster mye, det samme med deler og forsikring. Tror heller jeg hadde brukt en 10-20 tusen på å leie en rå bil et par dager i året, og kanskje dratt på noe banekjøring med heftige biler som f.eks Lambo og GTR. Tar mye tid å holde en eldre bil i god stand selv om man kjører veldig lite så er det alderen som tærer på de like mye som kilometre og bruk. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 Kan hende MB ruster ennå mer ja Jeg tar heller et motor eller girkassebytte jeg da enn rustsveising, for har det først kommet rust er det sågodt som umulig å bli kvitt igjen, å det er veldig få e46 som det ikke finnes rust på Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 Kjøp nyere og kvitt deg med den før den begynner å ruste burde vel være moralen ja Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 (endret) Jeg legger merke til én ting på bmw.no: de er en av veldig få bilprodusenter som hyller Motoren. Her blir ikke ytelser gjemt bort blant sikkerhetsutstyr, gulvmatter (heia Kia), lykkelige familier og sykkelstativer. BMW er en av få produsenter som faktisk forteller hvor mange HK motoren yter. Faktum er vel at BMW ofte faktisk lyger på antall HK. Bare sjekk ut dynotester av forskjellige BMW. Ofte gir de mere krefter enn oppgitt. Gavepakke. Endret 26. mars 2017 av Randeboy Lenke til kommentar
Anonym75896532654 Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 Har selv en BMW og er svært fornøyd, den er 16år og har fått noe salt på seg som har gitt utslag for rust. Men ellers har det ikke vært mange problemene, er en e46 preface. Så på youtube filmen og den viste en helt utslitt BMW, ikke sikker på hvordan den har blitt sånn men kan være et problem på facelift modellen eller US utgaven. Selv har jeg sjekket de samme delene som han slet med men ser ingen ting som ligner, min er ikke samme stoff ser jeg også. Ved vindusviskeren så er det noen små sprekker, men det forventer jeg siden den er svart og går igjennom mye varmeforandring. Generelt vil jeg vel si det er en del barnesykdommer som popper opp i ny og ne, men bilen går godt og har ikke vist mange tegn på problemer. Har vel kjørt 50k km med den nå og har bytta deler for 3000 kroner totalt, det er med oljeskift osv. Bilen har akkurat runda 180k. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 Pass på hvis det er diesel, kjenner et par stykker som hadde e46 320d der motoren gikk. Det som skjedde var et et sted mellom 150 og 200 tusen km på klokka så gikk turboen på den, dermed begynte motoren å pumpe motorolje rett inn i innsuget sitt og man får ikke stoppet bilen før den går tom for motorolje og da er motoren ødelagt. Så sjekk slakke i turboen hvis du kjører en diesel. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 Det er heller ikke unikt BMWs dieselmotorer. Det kan skje med alle dieselturbomotorer. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 N47 fra ca. 2006 til 2011 er vel også noe man burde sky som pesten. (Registerhavari) Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 N47 fra ca. 2006 til 2011 er vel også noe man burde sky som pesten. (Registerhavari) Fom 2009-2010 så er det ikke veldig vanlig. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 Stemmer, dette er vel de små firerne de hadde problemer med det? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 (endret) The issue applies to all applications and power variants of the engine produced from 01.03.2007 to 01.03.2011. The most seriously affected units which require the most extensive repairs were produced from 01.03.2007 to 05.01.2009 Wiki sier noe litt annet. https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N47#Timing_chain_problems Endret 26. mars 2017 av sedsberg Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 The issue applies to all applications and power variants of the engine produced from 01.03.2007 to 01.03.2011. The most seriously affected units which require the most extensive repairs were produced from 01.03.2007 to 05.01.2009 Wiki sier noe litt annet. Wiki er ikke fasit. Prøv å følg litt med i BMW miljøet(større forum), så får man en viss peikepinn om hvilke årsmodeller som er berørt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå