- Cre8or - Skrevet 20. mars 2017 Del Skrevet 20. mars 2017 (endret) Hei PC'n min slår seg av på grunn av for høy varme på cpu (89 grader celius målt i bios, slår seg av på 90 grader) Viftene på radiatoren går på fullt, kan heller ikke se noe lekkasje fra radiatoren. Alt har fungert i ca 6 mnd (Har hatt pcn siden da og har heller ikke byttet ut noe i denne tiden). Er ikke lenge siden jeg brukte 'Corsair link' for å overvåke temp på bla a cpu, og har aldri tidligere hatt temp over ca 73 grader, så dette skjedde ganske fort, Har forøvrig en klokk på 4,7 - 5,0Ghz etter behov (Med en maks temp på ca 73 grader) Er det noen som har tips til meg? Asus Z-170 Deluxe https://www.mpx.no/product/850568?noredirect=true# i7 6700k https://www.mpx.no/product/850037/komponenter/prosessorer/prosessorer/intel-core-i7-6700k-skylake-prosessor?noredirect=true# H100i v2 https://www.mpx.no/product/877790/komponenter/kjoeling/cpu-vannkjoeling/corsair-hydro-series-h100i-v2-kjoeler?noredirect=true# Endret 20. mars 2017 av - Cre8or - Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 20. mars 2017 Del Skrevet 20. mars 2017 (endret) Går pumpa? Hvis ja hvor mange rpm? Mulig du har en luftlomme i blokka, prøv å rokke kabinettet frem og tilbake så du får den til å slippe og komme seg opp i rad. Får du 90 grader i idle eller laod? Endret 20. mars 2017 av Kyrre S. Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 20. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2017 Vet ikke hvordan jeg finner ut om pumpa går. Prøvde igjen nå som den hadde kjølt seg ned, rykka litt frem og tilbake med kabinettet. 90 grader idle ja, sjekka at det ikke var noe som brukte masse ressurser. Fikk først opp error i post, cpu fan check cable eller noe lignende. Gikk rett inn på 'Corsair link' i windows og så at gradene økte fra ca 60 grader og oppover. Viftene gikk fortere og fortere.. Så at cpu package temp lå på 99-100 grader (Hva nå enn det betyr). Nærma seg 90 grader på alle kjerner så slo den av igjen. Skal prøve å bevege litt mer på kabinettet Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 20. mars 2017 Del Skrevet 20. mars 2017 Pumpa di går nok ikke. Du har vel en 3p kabel (male) fra blokk/pumpe som du kan koble rett på en header på HK for monitorering av RPM på pumpa (?) Sett her. Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 20. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2017 Skal gå inn og se en gang til etter den får kjøla seg ned. Dette er mld som kommer opp når jeg starter opp Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 20. mars 2017 Del Skrevet 20. mars 2017 Hei Marius. Du finner pumpe-rpm info i Corsair Link, se bilde. Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 20. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2017 Ja den stod på 0 Er det bare å sende kjøleren inn å få en ny da? Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 21. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2017 En ny er allerede på vei, trengte ikke å sende den defekte tilbake. Bør jeg bruke isopropanol til å fjerne gammel pasta? Eller holder det med rødsprit eller sprit på rundt 90%? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 21. mars 2017 Del Skrevet 21. mars 2017 Rødsprit er det fett i, ville ikke brukt det. Bruk isopropanol. Eller bare noe mykt dasspapir.. det er ikke så viktig. Bare få det synlig rent. 1 Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 Kaffefilter er det beste å få det bort med 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå