Gå til innhold

Lyden forsvant...

Anbefalte innlegg

Her en dag åpnet jeg kabinettet og monterte ny kjøler på prossesoren. Det hele gikk helt greit, men når jeg lukket boksen igjen og startet opp hadde lyden forsvunnet. Det høres jo greit ut så jeg lette i følgende.....

1 Jeg åpnet kassa igjen og lette etter løse ledninger (fant ingenting)

2 Sjekket Bios (Audio står på Auto)

3 Sjekket egenskaper på aller driverne (alle er up and running)

4 Fjernet og lastet inn drivere på nytt (ingen endring)

5 Røsket ut et Creative lydkort fra gammelPc'n og forsøkte dette... (til min overraskelse ingen endring)

6 JA, jeg har sjekket master volum.

Nå er jeg bare rådvill.

Noen gode ideer? Når jeg åpner Nvida nForce kontrollpanel, ser det ut til at systemet fanger opp lyden, men den når altså ikke høytalerne (kontakten STÅR i!!)

Finnes det en eneste "lydmann" her på forumet?

:no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ofte når du kobler fra strømmen fra pc, blir en del endringer i BIOS foretatt (eks. prosessorhastighet). Det gjør det iallefall hos meg (Abit nf7-s v2).

Hadde samme problemet med min gamle HP Pavilion, da måtte jeg sette PnP-os til no eller off (husker ikke helt). På grunn av dette skjedde etter du hadde montert kjøler, regner jeg med at det er noen instillinger i BIOS som er blitt endra.

Sier ikke at dette er løsningen, men det funka for meg. Lykke til.

Lenke til kommentar

Dete er sikkert noe enkelt møøl......Ta ut pluggen og ta i polene og hør om det brummer i forsterker ehhh..høytalerne.

Se på nForce kontrollpanel om du har for mange haker på demp. Kjør vegviser til høgtaleropsett og prøv testtome.

Kontrollpanel Lyder og enheter........ :xmas:

Lenke til kommentar
Ofte når du kobler fra strømmen fra pc, blir en del endringer i BIOS foretatt (eks. prosessorhastighet). Det gjør det iallefall hos meg (Abit nf7-s v2).

Hadde samme problemet med min gamle HP Pavilion, da måtte jeg sette PnP-os til no eller off (husker ikke helt). På grunn av dette skjedde etter du hadde montert kjøler, regner jeg med at det er noen instillinger i BIOS som er blitt endra.

Sier ikke at dette er løsningen, men det funka for meg. Lykke til.

Det var nok du som lå nærmest sannheten.

Jeg satte BIOS innstillingene til default, og arrangerte alle innstillingene på nytt med instuksjonsboka i fanget. Dessverre vet jeg ikke hva som var feilen, men uansett startet hele systemet opp igjen med et musikalsk brak (lyden sto på full guffe!).

Takk til alle som har bidratt. Uansett, så holdt det moralen oppe. :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...