ingridhoi Skrevet 20. mars 2017 Del Skrevet 20. mars 2017 Hei! Vurderer å lese meg opp på faget religion og etikk (fellesfag vg3) i sommer slik at jeg får et mindre fag i vg3, og ta dette som privatist i høst. Har dog noen spørsmål ang. selve faget. -Er det stort/tungt? Krever det mer innsats enn andre fellesfag? -Er det overkommelig å lese gjennom og å lære seg pensum på 5-6 månder? -Og dere som har hatt eksamen i det: var den vanskelig? Skal nevnes at jeg er relativt skoleflink, og går på en veldig god skole med høyt snitt Gjerne kom med anbefalinger på gode lærebøker også Lenke til kommentar
The Redmen Skrevet 20. mars 2017 Del Skrevet 20. mars 2017 Var ikke opp i eksamen i faget, riktignok. Men kan dele erfaringene mine meg faget. Er omtrent like tungt som andre fellesfag. For min del var det kanskje det fellesfaget, av "samfunnsfagene", jeg jobbet mest i. Men det var nok delvis fordi jeg syntes historie og samfunnsfag var mer interessant og dermed hadde lettere for å lære det. Det er selvfølgelig mulig å lære seg pensum på 5-6 måneder. Synes du religion gikk greit på ungdomsskolen og du hadde lett for å lære i andre fellesfag du har hatt så langt på vgs så er det mulig. Men hvorfor gjør du det? Er det fordi du tror det blir mye jobb vg3 eller fordi du bare ønsker mer fritid? Gikk selv realfag med fysikk 2, kjemi 2 og R2 vg3 og synes ikke arbeidsmengden var såå ille, selv om det naturligvis krevde en del innsats. Kort oppsummert: har du motivasjon og interesse nok er det meste mulig! Lenke til kommentar
ingridhoi Skrevet 23. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2017 Var ikke opp i eksamen i faget, riktignok. Men kan dele erfaringene mine meg faget. Er omtrent like tungt som andre fellesfag. For min del var det kanskje det fellesfaget, av "samfunnsfagene", jeg jobbet mest i. Men det var nok delvis fordi jeg syntes historie og samfunnsfag var mer interessant og dermed hadde lettere for å lære det. Det er selvfølgelig mulig å lære seg pensum på 5-6 måneder. Synes du religion gikk greit på ungdomsskolen og du hadde lett for å lære i andre fellesfag du har hatt så langt på vgs så er det mulig. Men hvorfor gjør du det? Er det fordi du tror det blir mye jobb vg3 eller fordi du bare ønsker mer fritid? Gikk selv realfag med fysikk 2, kjemi 2 og R2 vg3 og synes ikke arbeidsmengden var såå ille, selv om det naturligvis krevde en del innsats. Kort oppsummert: har du motivasjon og interesse nok er det meste mulig! Er for å få mindre timetall i VG3, slik at jeg får litt fritimer jeg kan bruke på andre fag som jeg synes er "nyttigere" Tusen takk for svar forresten! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå