Motstandpolitiker Skrevet 21. mars 2017 Del Skrevet 21. mars 2017 (endret) De som påstår at Norge er så uskyldig. Norge har tusenvis av soldater i Afghanistan. I tillegg bombet Norge dritten ut av Gadaffi i Lybia. Vi bare kriger og kriger. Følger USA lydig som en hund. Hurra og hipp hurra. Hva er vitsen med å feire 17 mai egentlig? Norge er jo ikke selvstendig nasjon. Afghanistan Norge har bidratt i Afghanistan siden 2002, og omtrent 9000 norske kvinner og menn har tjenestegjort i landet. https://forsvaret.no/fakta/aktivitet/internasjonale-operasjoner/Afghanistan Endret 21. mars 2017 av Motstandpolitiker Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 21. mars 2017 Del Skrevet 21. mars 2017 (endret) Så du tror vi kommer til å ha arbeidskraft i et land på 2-3 millioner og med null innvandring? Hvem er dessuten "Oslofolk"? Er det en stereotype man kan utløse sin frustrasjon på? Selvfølgelig kan et land klare seg utmerket uten innvandring. Det fins det utallige eksempler på, både idag og i historia. Ikke overraskende fins det også land med netto utvandring som har greid seg utmerket. Din formodning om min frustrasjon er bare et personangrep som jeg glatt overser. Jeg diskuterer kun saker. Endret 21. mars 2017 av Vox_populi Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 21. mars 2017 Del Skrevet 21. mars 2017 Så du tror vi kommer til å ha arbeidskraft i et land på 2-3 millioner og med null innvandring? Hvem er dessuten "Oslofolk"? Er det en stereotype man kan utløse sin frustrasjon på? Selvfølgelig kan et land klare seg utmerket uten innvandring. Det fins det utallige eksempler på, både idag og i historia. Ikke overraskende fins det også land med netto utvandring som har greid seg utmerket. Din formodning om min frustrasjon er bare et personangrep som jeg glatt overser. Jeg diskuterer kun saker. Ja et land kan klare seg uten innvandring om man har nok arbeidskraft nasjonalt. Det er ikke jeg som prøver å reflektere problemene til Norge på "Oslofolk" og innvandrere, så jeg regner med at det er frustrasjon. Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 21. mars 2017 Del Skrevet 21. mars 2017 Det er ikke jeg som prøver å reflektere problemene til Norge på "Oslofolk" og innvandrere, så jeg regner med at det er frustrasjon. Du holder fram med ditt personangrep i stedet for å diskutere tema. Da kan du avskrives som likegyldig. Farvel. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 21. mars 2017 Del Skrevet 21. mars 2017 Det er ikke jeg som prøver å reflektere problemene til Norge på "Oslofolk" og innvandrere, så jeg regner med at det er frustrasjon. Du holder fram med ditt personangrep i stedet for å diskutere tema. Da kan du avskrives som likegyldig. Farvel. Nei. Jeg er seriøst nysgjerrig på hva problemet ditt er med østlendinger. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 21. mars 2017 Del Skrevet 21. mars 2017 Som flere har sagt har vi sagt at vi vil gjøre dette militært men etter en grundig gjennomgang har vi besluttet å prøve å gå den politiske veien Og når det gjelder økonomi har vi tenkt til å fokusere på bygge vindkraftverk langst kysten og havstrømkraftverk og tenker å selge energien vidre til andre land Vi ønsker et land som skal helst bestå av naturlige ressuser som man kan utnytte på best mulig måte Det er ikke dere som bestemmer om det gjøres militært eller politisk Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 21. mars 2017 Del Skrevet 21. mars 2017 (endret) Det er idiotisk å snakke om deling av land da det verden trenger er en samling av land. Vi er et folk, en rase, en klode. Skal vi holde på med landsdeling som for tusen år siden så kommer vi ikke noen vei. Se deg litt rundt i Europa, og du vil oppdage at det de siste tiårene er blitt mange flere selvstendige stater. Så du er helt i utakt med den faktiske utviklingen som vi ser. Det er irrelevant for det jeg skrev. At jeg mener at vi trenger å samles er ikke det samme som at utviklingen går den veien. At jeg har lyst på bra vær i morgen betyr ikke at det blir bra vær i morgen. Jeg kan se på værmeldingen og fortsatt ha lyst på bra vær. Edit; Jeg er desverre ikke i utakt med utviklingen, da hadde jeg vært et hakk mer glad enn i dag Endret 21. mars 2017 av 4 3 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 21. mars 2017 Del Skrevet 21. mars 2017 snip Alt det du sier i posten din stemmer. Det er derfor det er så viktig at menneskeheten kommer sammen, avslutter fortiden og trer inn i en ny moderne tidsalder. Vi må ha lokalt demokrati, et fungerende internasjonalt system og en verden som fungerer for alle. Imperialismens tidsalder må avsluttes på samme måte som steinalderen også måtte avsluttes. Jeg mener, som sikkert du også mener, at det da er mer nyttig å forankre demokratiet lokalt, gjennom mindre politiske enheter som regioner og fylker, heller enn nasjoner. Jeg mener nasjoner har en mellomrolle å spille, mellom regionene og det kontinentale/globale samarbeidet som også er nødvendig. Nasjonal politikk burde fokuseres rundt ting som vedlikehold av kultur og språk og bevarelse av nasjonal arv og slike ting, og at stort sett resten kan fordeles til regionene og det kontinentale/globale samarbeid. I et slikt verdensbilde passer også ting som en "trønderrepublikk" inn, som selv kan velge å ha en helt annen type politikk eller statsform enn f.eks vestlandet eller andre regioner i Norge, så lenge de følger de minimale rammebetingelsene som er satt opp gjennom det kontinentale/globale samarbeid og innenfor sine nasjonale kulturforpliktelser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå