Gjest Slettet+130498 Skrevet 20. mars 2017 Del Skrevet 20. mars 2017 Har flashet bios slik at jeg kunne benytte meg av en I7 på et Z170 hk. Etter cpu byttet forsvant 8gb ram og det ene gtx kortet mitt. I bios vises alle slotsa som opptatt med 4gb i hver, samme i cpu-z i windows, men både bios og windows viser kun 8gb tilgjengelig. Etter cpu byttet mistet jeg også muligheten for SLI. Har googlet litt, testet ut samtlige brikker manuelt, og deaktivert en og en kanal for test og alt virker hver for seg, bare ikke sammen av en eller annen grunn. Også er det jo den ene pci-e porten da.... Noen som har noen tips, eller kan jeg bare belage meg på tur til Sandefjord og nytt hk? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 21. mars 2017 Del Skrevet 21. mars 2017 Setter jeg inn den gamle cpu'en igjen så får jeg tilbake all ram og gpu... merkelig Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 21. mars 2017 Del Skrevet 21. mars 2017 Tatt clean install av Windows etter CPU byttet? Lenke til kommentar
KriZZ Skrevet 21. mars 2017 Del Skrevet 21. mars 2017 Antar du tok en bios reset etter oppdatering av denne og bytte av cpu? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 21. mars 2017 Del Skrevet 21. mars 2017 Byttet til en annen bios versjon og alt fungerer igjen. Merkelig feil, men ser ut som Asus må fikse siste bios utgave... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå