m20k Skrevet 20. mars 2017 Del Skrevet 20. mars 2017 Hei. Det er noe jeg har lurt på en stund. Hvorfor selger enkelte nettsider produkter for en skyhøy pris? Når jeg leter etter en vare, bruker jeg som oftest prisjakt for å finne ut hvor jeg kan kjøpe varen billigst mulig. Hvis vi tar f.eks FIFA 17 som et eksempel, så selges den for mellom 500-550 i de fleste nettbutikker. Jeg ser at den med dyrest pris ligger på 1529,- (!). De får vel umulig solgt masse når de setter så høye priser på varene sine? Et annet eksempel er Samsung Galaxy S7 som man stort sett får kjøpt for mellom 4000-5000. Den som selger telefonen dyrest selger den for 8394,- kroner. Igjen, de får vel neppe solgt så mye av denne varen når de har satt prisen til å være dobbel så høy i forhold til de andre nettbutikkene? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 20. mars 2017 Del Skrevet 20. mars 2017 Etter hva jeg har sett så er det veldig varierende priser på en del varer og ofte er de dyreste på X billigst på Y og omvendt. Hvorfor de setter slike priser er nok en uløselig gåte, men det er kanskje for å ha et "stort nok" sortiment så de faktisk kommer opp i tjenester som Prisguide. Ikke det at det er bra reklame å være dyrest på lista Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 20. mars 2017 Del Skrevet 20. mars 2017 Tenker du på denne? https://www.madison.no/component/mijoshop/product/844579-fifa-17 Det er nok pga at det ikke er på lager, Elkjøp har også samme taktikk, når noe ikke er på lager legger de det av og til ut til fantasipriser som 99999,- Er vel for å gjøre det enklest mulig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå