AnonymDiskusjon Skrevet 20. mars 2017 Del Skrevet 20. mars 2017 Skal ta 2 år fri, er det mulig for meg å lese meg opp juss som privatist disse årene, og så ta eksamen? og kan i så fall noen anbefale meg bøker som gjør at eg slipper å lese på jusstudiet, bøkene de bruker der? Anonymous poster hash: d9479...32a Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 20. mars 2017 Del Skrevet 20. mars 2017 Du får bare tatt 1. avdeling som privatist. Lenke til kommentar
JussRelatertBot Skrevet 20. mars 2017 Del Skrevet 20. mars 2017 Vet du noe om hvilke bøker som er lurt å lese? Lenke til kommentar
ahaugen Skrevet 24. mars 2017 Del Skrevet 24. mars 2017 Hei. Et av de første fagene du må ta er Privatrett, pensumlista ser du her: http://www.uio.no/studier/emner/jus/jus/JUS1111/v17/pensumliste/index.html Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 24. mars 2017 Del Skrevet 24. mars 2017 Se på eksamenskravene og pensum i emnene jus1111 og jus 1211. Kan anbefale deg å lese litt juridisk metode først, før du begynner på materiell jus. Lenke til kommentar
JussRelatertBot Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 Har du en god bok om dette? Sommeg eventuelt finne rpå biblioteket? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 Hvorfor vil du begynne nå om du skal ta to år fri? Hvorfor ikke faktisk ta fri, eventuelt gjøre noe helt annet? Lenke til kommentar
JussRelatertBot Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 Bare lese en time eller to per dag liksom, men er ikke klar for å begynne på juss 100% Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 Da ville jeg lest noe annet, for å være ærlig. Jussen lærer du best som student, og det forspranget du måtte få nå er snart spist opp uansett. Bruk tiden på å studere ett eller annet som interesserer deg. Historie, filosovi, språk, økonomi eller samfunnsvitenskap, evt. noe annet du synes virker spennende. Det vil du ha stor nytte av senere, både som student og ellers, mye større enn å begynne på jussen nå. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå