Gå til innhold

Og så skjedde det igjen: DNB sliter med de tekniske løsningene for femte gang på kort tid


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tipper den gjennomsnittlige DNB-ansatte fint kunne vært byttet ut med mer kompetente folk slik at ikke DNB mister all kred i IT-bransjen..

Det kan, og er høyst sannsynligvis, organisatoriske problemer. De har jo akkurat byttet driftsleverandør til et indisk selskap. Historien har gang på gang vist seg at det ikke er smart, men feilen gjentas gang på gang. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tipper den gjennomsnittlige DNB-ansatte fint kunne vært byttet ut med mer kompetente folk slik at ikke DNB mister all kred i IT-bransjen..

 

De fleste ansatte som kunne noe praktisk er byttet ut. Nå er det "kravspecere" igjen. Lykke til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Tipper den gjennomsnittlige DNB-ansatte fint kunne vært byttet ut med mer kompetente folk slik at ikke DNB mister all kred i IT-bransjen..

Det kan, og er høyst sannsynligvis, organisatoriske problemer. De har jo akkurat byttet driftsleverandør til et indisk selskap. Historien har gang på gang vist seg at det ikke er smart, men feilen gjentas gang på gang. 

 

 

 

Det kalles "Å gå fra Evry til India" og erstatter et annet kjent norsk ordtak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tipper den dårligste DNB-ansatte er omtrent 10 ganger dyktigere enn de som poster "morsomheter" anonymt på et forum. 

 

Hva vet du om det? Forresten så tilsier det at du er 10 ganger dummere enn DNB-folka også for å si at DNB-folka er 10 ganger dyktigere er latterlig dumt.

 

Uansett så burde DNB-folka tydeligvis vært enda dyktigere for dette er ikke akseptabelt.

Lenke til kommentar

 

Tipper den dårligste DNB-ansatte er omtrent 10 ganger dyktigere enn de som poster "morsomheter" anonymt på et forum. 

 

Hva vet du om det? Forresten så tilsier det at du er 10 ganger dummere enn DNB-folka også for å si at DNB-folka er 10 ganger dyktigere er latterlig dumt.

 

Uansett så burde DNB-folka tydeligvis vært enda dyktigere for dette er ikke akseptabelt.

 

Enig. dette handler ikke om hvor flinke folk er og ikke er. Men heller hva vi som kunder kan forvente av en tjeneste som er såpass viktig som en bank, atpåtill den største banken i Norge. 

Lenke til kommentar

Jepp. Tenk om det ikke gikk an å betale på f.eks. Komplett fordi systemet ikke fungerte halvparten av tiden, hadde tatt seg ut. Kunder gidder ikke masse tull med en tjeneste som skal funke typ 98% av tiden (2% vedlikeholdstid) så dette kan DNB tape stort på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Herlig å få feilmelding når man står i kø på butikken og må overføre penger til brukskonto.

 

Er vel derfor en alltid har et lite kredittkort i bakhånda? (og gjerne kombinert med Skandias mobilbank seff... :p)

Belter og bukseseler...

Lenke til kommentar

 

 

Tipper den dårligste DNB-ansatte er omtrent 10 ganger dyktigere enn de som poster "morsomheter" anonymt på et forum. 

 

Hva vet du om det? Forresten så tilsier det at du er 10 ganger dummere enn DNB-folka også for å si at DNB-folka er 10 ganger dyktigere er latterlig dumt.

 

Uansett så burde DNB-folka tydeligvis vært enda dyktigere for dette er ikke akseptabelt.

 

Enig. dette handler ikke om hvor flinke folk er og ikke er. Men heller hva vi som kunder kan forvente av en tjeneste som er såpass viktig som en bank, atpåtill den største banken i Norge. 

 

At nedetiden siste tiden er uholdbart er helt ritkig. Det er bare lavmål å mobbe ansatte i DNB, som sikkert gjør en bra jobb ut i fra rammene de har fått fra ledelsen som har valgt en shortcut med billig arbeidskraft fra India. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Tipper den dårligste DNB-ansatte er omtrent 10 ganger dyktigere enn de som poster "morsomheter" anonymt på et forum. 

 

Hva vet du om det? Forresten så tilsier det at du er 10 ganger dummere enn DNB-folka også for å si at DNB-folka er 10 ganger dyktigere er latterlig dumt.

 

Uansett så burde DNB-folka tydeligvis vært enda dyktigere for dette er ikke akseptabelt.

 

Den slår vel tilbake på deg selv, gjør det ikke? Hva vet du om hva den enkelte IT-ansatte gjør? Det er så vidt meg bekjent akkurat de samme som sitter der etter at EVRY ble byttet ut. 

Endret av RattleBattle
Lenke til kommentar

Problemer med BankID ??? Hva er det for slags unnskyldning !! Jeg har da brukt BankID på to forskjellige andre banker i løpet av formiddagen uten noen hikke.

 

Forresten, jeg har brukt BankID på et sted som ikke er bank også, det også uten hikke. Til sammen 3 steder, alt i løpet av et par timer.

Endret av G
Lenke til kommentar

 

 

 

Tipper den dårligste DNB-ansatte er omtrent 10 ganger dyktigere enn de som poster "morsomheter" anonymt på et forum. 

 

Hva vet du om det? Forresten så tilsier det at du er 10 ganger dummere enn DNB-folka også for å si at DNB-folka er 10 ganger dyktigere er latterlig dumt.

 

Uansett så burde DNB-folka tydeligvis vært enda dyktigere for dette er ikke akseptabelt.

 

Enig. dette handler ikke om hvor flinke folk er og ikke er. Men heller hva vi som kunder kan forvente av en tjeneste som er såpass viktig som en bank, atpåtill den største banken i Norge. 

 

At nedetiden siste tiden er uholdbart er helt ritkig. Det er bare lavmål å mobbe ansatte i DNB, som sikkert gjør en bra jobb ut i fra rammene de har fått fra ledelsen som har valgt en shortcut med billig arbeidskraft fra India. 

 

Mobber da ikke ansatte mobber ledelsen, som i bunn og grunn er ansvarlige 

Lenke til kommentar

Tipper den dårligste DNB-ansatte er omtrent 10 ganger dyktigere enn de som poster "morsomheter" anonymt på et forum. 

 

Hva vet du om det? Forresten så tilsier det at du er 10 ganger dummere enn DNB-folka også for å si at DNB-folka er 10 ganger dyktigere er latterlig dumt.

 

Uansett så burde DNB-folka tydeligvis vært enda dyktigere for dette er ikke akseptabelt.

Den slår vel tilbake på deg selv, gjør det ikke? Hva vet du om hva den enkelte IT-ansatte gjør? Det er så vidt meg bekjent akkurat de samme som sitter der etter at EVRY ble byttet ut.

 

Jeg prøvde ikke å være morsom så jeg er tydeligvis på lik linje som de i DNB skal jeg følge logikken din.

 

Hva vet du om hva den enkelte IT-ansatte gjør?

 

Uansett dyktighetsnivå hos de ansatte så er dette uakseptabelt. Om de ansatte er Einstein ganger 5 eller Løsemiddelskadede Geir delt på 8 er irrelevant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...