Gå til innhold

Komme på nett med SIMkort uten smarttelefon?

Gjest Slettet-8OkEXm

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-8OkEXm

Er uten smartelefon og har masse mobildata til overs.

Man kan bruke mobilen som et ledd mellom datamaskinen og internett, finnes det noe annet enn mobilen jeg kan sette et simkort i og bruke på samme måte? Har Macbook.

Endret av Slettet-8OkEXm
Tråden splittet ut fra "Snedige ting du lurer på V.2"
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange nettbrett (f.eks iPad) har innebygd mobilantenne og kan dele internett til datamaskinen via wifi. For å bruke samme mobilabonnement som mobiltelefonen bestiller man et såkalt tvillingsimkort. Men det finnes også hendige 4G USB-modem til å plugge rett i datamaskinens USB-inngang.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

Mange nettbrett (f.eks iPad) har innebygd mobilantenne og kan dele internett til datamaskinen via wifi. For å bruke samme mobilabonnement som mobiltelefonen bestiller man et såkalt tvillingsimkort. Men det finnes også hendige 4G USB-modem til å plugge rett i datamaskinens USB-inngang.

operatøren tar seg selvfølgelig betalt per måned for denne muligheten.. Jeg burde kun måtte betale for det ekstra sim-kortet. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

Som SeaLion sier, da er USB-modem det neste. Ta ut sim fra smarttelefonen og inn i modemet.

Vil helst kunne motta samtaler samtidig som jeg surfer nettet, dette har operatøren tydelig skjønt de kan tjene penger på..

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om dette er noe som man kan gjøre selv, men jeg vet Netcom brukte tidligere "klonede" tvillingsimer. - DVS de bare kopierte SIMen til en ny (skapte en del problemer fordi den enheten som sist var i kontakt med nettet fikk sms og samtaler bla.a.)

Kanskje det er mulig å kjøpe på ebay og lage sin egen? :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest medlem-329093

Lage sin egen hva? SIM??

Har du ikke en SIM da?

Kjøp deg en ny telefon for det du vil gjøre går ikke an.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...