Valkyria Skrevet 20. mars 2017 Del Skrevet 20. mars 2017 For ca halvannen uke siden våknet jeg opp med en veldig vond og nummen høyre skulder. Vanligvis trener jeg styrke 2 ganger i uken, men hadde ferie uten trening i den uken dette startet i. Når jeg bruker armen i en spesiell vinkel eller løfter noe over hodet så er det en smerte som kan minne om en betennelse og ømhet. Jeg har brukt noe diverse ibux og voltaren som har lindret problemet, men det kommer alltid tilbake ut over kvelden og ser ikke ut til å bli bedre. Tror også det har gått litt lengre ned i overarmen enn det var opprinneling for over en uke siden. Jeg har prøvd å unngå å bruke armen i håp om at det skal bli bedre men virker ikke som om det kommer noe vei. Er dette noe som er verd å oppsøke fastlegen for? Er dette slikt typisk problem han vil si kommer til å gå over av seg selv, eller er det noen som vet hva det kan være for noe? Jeg kjenner kun til det når jeg løfter armen. Har full mobilitet og ingen smerte i hvileposisjon eller når jeg f eks bruker mus/keyboard. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 20. mars 2017 Del Skrevet 20. mars 2017 Er midt oppe i det samme. Jeg ville gått til legen og bedt om henvisning til fysioterapeut. Legen vil kanskje foreslå å vente og se om det blir bedre, eventuelt hjulpet av betennelsesdempende, men det der kommer nok ikke til å gå over av seg selv uten tiltak. En fysioterapeut kan gi deg øvelser som trener opp de rette musklene så irritasjonen gir seg og betennelsen går over, samt vise deg hva du ikke bør gjøre på trening. 1 Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 20. mars 2017 Del Skrevet 20. mars 2017 75% av alle skuldersmerter kommer fra supraspinatussenen. Ta en titt på denne linken: https://nhi.no/sykdommer/muskelskjelett/skulder-og-overarm/skade-i-supraspinatussenen/ Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 21. mars 2017 Del Skrevet 21. mars 2017 Jeg dratt til legen og diskutert dette. Det er viktig å utelukke annen årsak til smertene enn at det er muskulaturen. Dersom man konkluderer med at det er muskulaturen, finnes det en rekke øvelser man kan gjøre. Opptrening av skulder med laaaaaaang (!!!) oppvarming er viktig og har for noen god effekt. Noen velger å kombinere dette med en Ibux eller Naproxen kur, da disse to medisiner er anti-inflammatorisk (anti-betennelse) og kan derfor ha en effekt på plagene. Dette er også noe du kan diskutere med legen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå