Gå til innhold

Muligheter innenfor salg?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er 25 år gammel og har jobbet som dørselger for Telenor / Canal Digital i 1,5 år. Da jeg startet i bransjen hadde jeg ingen salgserfaring eller felterfaring fra tidligere. Jeg hadde en relativt trang økonomi før jeg begynte og var på utkikk etter ny jobb. En god venn introduserte meg for dørsalg og hvilke enorme pengebeløp man kan tjene på kort tid. 

Jeg bestemte meg for å teste det ut. De første ukene er noe av det verste jeg har vært med på; med dørsmeller og kjefting på nesten alle dørene jeg banket på. Tro meg, jeg har opplevd mye rart etter å ha jobbet med dette 4-5 dager i uka over så lang tid. Jeg var på nippet til å gi opp, helt til jeg en dag bestemte meg for og virkelig krige tilbake. Jeg ville lære meg kunsten av å selge på dør til ukjente mennesker, som i utgangspunktet ikke vil bruke tid på meg i det hele tatt.

1,5 år senere har jeg utviklet meg fra å være blant de dårligste selgerne i selskapet til en av de absolutt beste som tjener mest. Jeg jobber på 100% ren provisjon og har en bruttolønn på alt fra 60.000 - 120.000 i mnd (avhenger av områder man jobber i og diverse).

Som dere ser; det er en veldig usikker bransje å jobbe i når man en måned kan tjene opp til 50.000 mer enn den forrige; derfor ønsker jeg nå å se etter nye muligheter. Jeg ønsker å finne en jobb hvor jeg kan bygge en god og stabil karriere, med større sikkerhet rundt lønn og fremtid.

Kjære salgsmennesker. Hvor sterkt stiller man i salgsbransjen med gode og "stabile" resultater over lengre tid fra dørsalg? Er dette noe som verdsettes? Hva slags stillinger kan man sikte seg inn etter?

Det er også viktig å legge ved at jeg ikke har noen form for høyere utdanning, dog jeg har vitnemål fra Vgs (Studiespesialiserende). Jeg har vært i fast jobb siden jeg var 17 år gammel.

Mvh. 

post-434572-0-62036900-1489958638_thumb.jpg

Endret av salgsagenten_007
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...