Gå til innhold

Billigste kontantkort for en med lite bruk (både ringe og datatrafikk)?

Anbefalte innlegg

Hei!

Hvordan finner jeg ut hvem som er billigste leverandør på kontantkort for en person med lite bruk (lite ringe, sms og datatrafikk)?

Ser for eksempel at Telia har Smart Kontant med 250 MB data for 99.- og 1G for 199.- og fri bruk av resten (så det er nok i allefall).

Men er det det billigste man får her i landet?

Endret av tingo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-aabLQt

Billigste kontantkort har vel One Call til 0,39/0,39 - forutsetter minimal databruk. Du kan sjekke Talkmore også.

Chess har samme priser men itillegg en max grense på 20kr pr dag på data, det har ikke OneCall.

Lenke til kommentar

Billigste kontantkort har vel One Call til 0,39/0,39 - forutsetter minimal databruk. Du kan sjekke Talkmore også.

Chess har samme priser men itillegg en max grense på 20kr pr dag på data, det har ikke OneCall.

Nope. Chess vet at en gjennomsnittlig mobilsamtale varer 1,5 min derfor tar de en oppstart på kr 0,99, men maksprisen på data er bra.

Endret av GeirHH
Lenke til kommentar

Fins det en operatør som ikke deaktiverer nummeret hvis man ikke lader på penger? Jeg har et nummer som jeg vil gjerne beholde og betale minst mulig for det og helst kan ha sim kortet liggende i skuffen.

Det vet jeg ikke, men jeg har ihvertfall et OneCall kontant som jeg "ladet" med omtrent en hundrings for mange år siden, og det virker fortsatt (bruker det på en backup-telefon for testing av og til).

Lenke til kommentar

Kva er lite bruk?

Alle kontantkort har 0 kr i måneden som minimumsbeløp. Men det er vanlig at det settes krav til at det per år må fyllast på med ein viss sum for at ein skal få beholde abonnementet.

På dei fleste kontankort i dag kostar det litt under 1 krone for oppstart ved ringing og ca 40 øre per minutt etter det.

Tekstmeldinger også på rundt 40 øre per SMS.

Så dersom forbruket er svært lite så er det nok greit med kontantkort, men ein skal ikkje ha så veldig stort forbruk før det kan lønne seg å kjøpe billigabonnement som kostar ein plass mellom 39 og 99 kr i måneden, i slike abonnement er det inkludert litt ringing, sms, og datatrafikk.

Sjølv ved svært lite databruk så er det ikkje mange MB per måned som skal til før det lønner seg med eit slikt 50-kroners abonnement med eit par hundre MB inkludert.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...