tingo Skrevet 19. mars 2017 Del Skrevet 19. mars 2017 (endret) Hei! Hvordan finner jeg ut hvem som er billigste leverandør på kontantkort for en person med lite bruk (lite ringe, sms og datatrafikk)? Ser for eksempel at Telia har Smart Kontant med 250 MB data for 99.- og 1G for 199.- og fri bruk av resten (så det er nok i allefall). Men er det det billigste man får her i landet? Endret 21. mars 2017 av tingo Lenke til kommentar
Baardsen Skrevet 19. mars 2017 Del Skrevet 19. mars 2017 Kanskje det er mulig å spekulere i det, fordi noen har makspris pr måned. Men det gjelder kanskje ikke data. Lenke til kommentar
Baardsen Skrevet 19. mars 2017 Del Skrevet 19. mars 2017 https://mobilabonnement1.no/telepriser/?data=2000&tale=fri&sms=fri&sort=pris&sort-pattern=asc&kontantkort=1 Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 20. mars 2017 Del Skrevet 20. mars 2017 Billigste kontantkort har vel One Call til 0,39/0,39 - forutsetter minimal databruk. Du kan sjekke Talkmore også. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt Skrevet 20. mars 2017 Del Skrevet 20. mars 2017 Billigste kontantkort har vel One Call til 0,39/0,39 - forutsetter minimal databruk. Du kan sjekke Talkmore også. Chess har samme priser men itillegg en max grense på 20kr pr dag på data, det har ikke OneCall. Lenke til kommentar
friendsmag Skrevet 21. mars 2017 Del Skrevet 21. mars 2017 Fins det en operatør som ikke deaktiverer nummeret hvis man ikke lader på penger? Jeg har et nummer som jeg vil gjerne beholde og betale minst mulig for det og helst kan ha sim kortet liggende i skuffen. Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 21. mars 2017 Del Skrevet 21. mars 2017 (endret) Billigste kontantkort har vel One Call til 0,39/0,39 - forutsetter minimal databruk. Du kan sjekke Talkmore også. Chess har samme priser men itillegg en max grense på 20kr pr dag på data, det har ikke OneCall. Nope. Chess vet at en gjennomsnittlig mobilsamtale varer 1,5 min derfor tar de en oppstart på kr 0,99, men maksprisen på data er bra. Endret 22. mars 2017 av GeirHH Lenke til kommentar
tingo Skrevet 21. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2017 Fins det en operatør som ikke deaktiverer nummeret hvis man ikke lader på penger? Jeg har et nummer som jeg vil gjerne beholde og betale minst mulig for det og helst kan ha sim kortet liggende i skuffen. Det vet jeg ikke, men jeg har ihvertfall et OneCall kontant som jeg "ladet" med omtrent en hundrings for mange år siden, og det virker fortsatt (bruker det på en backup-telefon for testing av og til). Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 (endret) For et par år siden sa One Call noe i den duren at "bare man lader med minst en krone i løpet av året". Ring de og spør om minstekrav. Endret 22. mars 2017 av GeirHH Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 Kva er lite bruk? Alle kontantkort har 0 kr i måneden som minimumsbeløp. Men det er vanlig at det settes krav til at det per år må fyllast på med ein viss sum for at ein skal få beholde abonnementet. På dei fleste kontankort i dag kostar det litt under 1 krone for oppstart ved ringing og ca 40 øre per minutt etter det. Tekstmeldinger også på rundt 40 øre per SMS. Så dersom forbruket er svært lite så er det nok greit med kontantkort, men ein skal ikkje ha så veldig stort forbruk før det kan lønne seg å kjøpe billigabonnement som kostar ein plass mellom 39 og 99 kr i måneden, i slike abonnement er det inkludert litt ringing, sms, og datatrafikk. Sjølv ved svært lite databruk så er det ikkje mange MB per måned som skal til før det lønner seg med eit slikt 50-kroners abonnement med eit par hundre MB inkludert. Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 Kva er lite bruk? TS skal jo helst ikke bruke i det hele tatt. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 3. april 2017 Forfatter Del Skrevet 3. april 2017 Begynner med Telia Smart Kontant, så får vi se om en måneds tid hvordan det går. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 14. april 2017 Forfatter Del Skrevet 14. april 2017 Kva er lite bruk?I mitt tilfelle så har jeg brukt 34.9 MB (megabyte) i løpet av 14 dager. (Telefonen sier 38.08 MB). Til sammenligning har jeg brukt 3.66 GB over Wi-Fi (i følge telefonen). Lenke til kommentar
Annelisen Skrevet 19. juni 2017 Del Skrevet 19. juni 2017 Mobilabonnement.no og Mobiltelefoni.no er også gode sammenligningssider. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå