Odin berg Skrevet 19. mars 2017 Del Skrevet 19. mars 2017 For noen år siden kjøpte jeg en gaming pc og nå er den utrolig treg og ganske dårlig. Komponenter er: Kabinett: Corsair Obsidian 650D Midi Tower Sort, Vifter: 1x 200mm Front, 1x 200mm Topp, 1x Bak 120mm, ATX, mATX, 2x USB 2.0/3.0Prosessor: 4-kjerne Intel Core i5-3350PSocket-LGA1155, IvyBridge, 3.1Ghz (3,3 turbo), 6MB, 95WCorsair AirSeries A50 CPU CoolerHovedkort: Gigabyte GA-Z68AP-D3, Socket-1155, ATX, Z68, DDR3, SATA 6Gb/s, USB 3.0, HDMI, DP, LPT, COM, mSATA8gb DDR3 minneVideokort: Gainward GeForce GTX 650Ti 1GBKepler ArchitecturePCI Express 3.0 supportMicrosoft DirectX11 supportBlu-Ray 3D supportNVIDIA CUDA technology with CUDA C/C++DirectCompute 5.0 supportNVIDIA PhysX technology450w Corsair psu 500GB Western Digital Caviar Black, 7200rpm, sata 3/Gbps Har noen forslag til hva jeg kan kjøpe for å få den litt raskere og bedre (post gjerne link) Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 19. mars 2017 Del Skrevet 19. mars 2017 Om du ikke allerede har gjort det, så ville jeg formatert harddisken og lagt inn Windows på nytt, med nye drivere til alt etterpå. Hvis du skal oppgradere den litt, så kan et GTX 1050Ti skjermkort og en SSD gi den litt mer liv. Ellers ville jeg ikke brukt så mye penger på en såpass gammel maskin egentlig. Lenke til kommentar
Odin berg Skrevet 19. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2017 Om du ikke allerede har gjort det, så ville jeg formatert harddisken og lagt inn Windows på nytt, med nye drivere til alt etterpå. Hvis du skal oppgradere den litt, så kan et GTX 1050Ti skjermkort og en SSD gi den litt mer liv. Ellers ville jeg ikke brukt så mye penger på en såpass gammel maskin egentlig. Hvis jeg skal kjøpe en helt ny, hva ville du anbefalt til ca 10 000 kr? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 19. mars 2017 Del Skrevet 19. mars 2017 Om du ikke allerede har gjort det, så ville jeg formatert harddisken og lagt inn Windows på nytt, med nye drivere til alt etterpå. Hvis du skal oppgradere den litt, så kan et GTX 1050Ti skjermkort og en SSD gi den litt mer liv. Ellers ville jeg ikke brukt så mye penger på en såpass gammel maskin egentlig. Hvis jeg skal kjøpe en helt ny, hva ville du anbefalt til ca 10 000 kr? Et godt eksempel er "Black Refinery" i denne tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå