Aquabat Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Hadde egentlig glemt denne posten, men tenkte jeg skulle informere alle interesserte om at Contaxen funket fint og at maskinen funker gjevnt over. Det har imidlertidig oppstått en del merkelige skader, som feks at DIMM1 og 2 har tatt kvelden sammens med mitt en gang så vakre r9700PRO. Jeg synes imidlertidig at temperaturen ikke er noe å rope hurra for, jeg idler på ca 8°C og full load er for øyeblikket ca 20°C. Romtemperaturen er på noen og tjue. Hvilke temperaturer får dere med 226W peltier? Lenke til kommentar
LoS Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Tror det går hardt utover kjølesystemet ditt.Vann fryser til is, is utvider seg, pang! sprakk et rør, la oss tine isen igjen og se hva som skjer Hvis vannet fryser betyr det at prosessoren din brenner.. Du har i så fall montert tec-en feil vei.. Det er prosessoren du skal kjøle, ikke vannet.. Det går selvfølgelig an å kjøle vannet ved hjelp av peltierelementer også, men det spørs om ikke ulempene (kondens på slanger, ineffektivitet, pris) er større enn fordelene.. Det glemte jo selvfølgelig jeg! hehe, glemte at peltier blir glovarm på den ene sia og iskald på den andre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå