Xticy Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 . Dvs at du ikke bør ha et 226W peltier og GPU+NB vannblokker på en radiator. nå er jeg ikke helt med i svingene... hva mener du? Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 (endret) Dvs at du ikke bør ha et 226W peltier og GPU+NB vannblokker på en radiator nå er jeg ikke helt med i svingene... hva mener du? Si at du har en vannkjøling med 226W peltier på cpu, og har fra før vannkjøling på GPU i samme vannkjølingsoppsettet. Da vil det bli ganske tungt for en liten radiator og fjerne all den ekstra varmen som kommer når du henger på et peltier. Konklusjon = Skal du ha et skikkelig vannkjølingssystem der peltier er en del av det, bør du ha en skikkelig god (og stor) radiator, eller flere mindre. Det holder sannsynligvis ikke med en liten radiator med 1 vifte f.eks. Endret 4. desember 2003 av alex100 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Har en BIE ll med plass til 2 stk 120 mm vifter denne tar unna for cpu med 226 w pelt + nb + gpu med 80 w pelt + hardiskene 2 stk. Lenke til kommentar
Xticy Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 du har vel ikke tilfeldig vis en link til denne radiaroren, eller navnet på butikken du kjøpt den? Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 (endret) er det ikke netconnection.no som har BI? edit: var vist det Endret 5. desember 2003 av sINNsRO Lenke til kommentar
Xticy Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 der var den... den virket jo "grei nok" Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Et lite ekstraspørsmål, jeg orker ikke opprette en ny tråd bare for det, og det har jo tross alt relevans til topic.. Jeg tenkte å montere et 226W peltier jeg har liggende i dag, men jeg lider av mangel på dielektrisk fett. Jeg tok meg en tur til den hyggelige gamle mannen som drev et radioverksted, og han ga meg en flaske med "noe som ligner.." Soffet heter *B-3 Contax, Oxide Inhibiting Compound*. Det har omtrent silikonkonsistens, og det er helt svart. Finner ingenting om det på nettet, men tenkte jeg skulle satse på at det funket uansett. Jeg mener, hva kan gå galt..? Lenke til kommentar
Fjaslokt Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Synes jeg høre Arctic eller Skrue si at man kan bruke hvit vaselin. Sånn som man får på apoteket. Men don`t take my word on it. Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Jeg tenkte å montere et 226W peltier jeg har liggende i dag, men jeg lider av mangel på dielektrisk fett. Jeg tok meg en tur til den hyggelige gamle mannen som drev et radioverksted, og han ga meg en flaske med "noe som ligner.." Jeg mener, hva kan gå galt..? tror ikke jeg ville prøvd det klineriet som han "mente" gikk. mener foresten at man for kjøpt sånt fett på apoteket off topic: (jephque) Og jeg skal _ikke_ lage middag til henne heller.. lalert... Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Synes jeg høre Arctic eller Skrue si at man kan bruke hvit vaselin. Sånn som man får på apoteket. Men don`t take my word on it. Artic eller Skrue, kan en av dere bekrefte at det stemmer? I såfall kjører jeg ned på apoteket og kjøper vaselin mens det fortsatt er åpent. Hvis ikke, så tester jeg med Contax.. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 jephque: ang. siggen din; Dårlig erfaring eller? Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 (endret) jephque: ang. siggen din;Dårlig erfaring eller? Ok, dette blir veldig off-topic nå, hadde egentlig satt mer pris på å få svar på spørsmålet mitt... Men siden du lurer; ja - jeg har det! Men ting ordnet seg til slutt, så det er kanskje på tide å bytte signatur. Endret 5. desember 2003 av jephque Lenke til kommentar
Xticy Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 går det ann å bruke denne http://www.netconnection.no/lucys/produkter/TSP520P4.html til en 226 og en 80w pelt? Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 (endret) jephque: ang. siggen din;Dårlig erfaring eller? Ok, dette blir veldig off-topic nå, hadde egentlig satt mer pris på å få svar på spørsmålet mitt... Men siden du lurer; ja - jeg har det! Men ting ordnet seg til slutt, så det er kanskje på tide å bytte signatur. Ok. For å svare på spørsmålet ditt; Det viktigeste er vel at det ikke leder elektrisitet, og at det ikke renner utover de andre komponentene dine uten at du vil det. Oppgaven dens er jo bare å lage et lite lag i nærheten av området der det er fare for kondens og verne det. Så jeg ville gått for magefølelsen; tror du selv det går, så er det jo bare å prøve. Men prøv deg litt på å fordele det og se hvordan det reagerer på noen gamle PCI/ISA kort du har liggende før du griser til hk'et. Endret 5. desember 2003 av alex100 Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 jephque: ang. siggen din;Dårlig erfaring eller? Ok, dette blir veldig off-topic nå, hadde egentlig satt mer pris på å få svar på spørsmålet mitt... Men siden du lurer; ja - jeg har det! Men ting ordnet seg til slutt, så det er kanskje på tide å bytte signatur. Ok. For å svare på spørsmålet ditt; Det viktigeste er vel at det ikke leder elektrisitet, og at det ikke renner utover de andre komponentene dine uten at du vil det. Oppgaven dens er jo bare å lage et lite lag i nærheten av området der det er fare for kondens og verne det. Så jeg ville gått for magefølelsen; tror du selv det går, så er det jo bare å prøve. Men prøv deg litt på å fordele det og se hvordan det reagerer på noen gamle PCI/ISA kort du har liggende før du griser til hk'et. Det er nok en god ide. Jeg tror jeg griser til et gammelt nettverkskort jeg har liggende, og funker det ikke, vel, da tror jeg at jeg prøver noe annet. Gir tilbakemelding om en liten stund. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Har en BIE ll med plass til 2 stk 120 mm vifter denne tar unna for cpu med 226 w pelt + nb + gpu med 80 w pelt + hardiskene 2 stk. Hva er vanntempen din? Står den innendørs i standard romtemp? Lenke til kommentar
Xticy Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 går det ann å bruke denne http://www.netconnection.no/lucys/produkter/TSP520P4.htmltil en 226 og en 80w pelt?jeg skal kjøre alt annet på pcen med samme strøm forsyning. noen som vet om det gå? Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 går det ann å bruke denne http://www.netconnection.no/lucys/produkter/TSP520P4.htmltil en 226 og en 80w pelt?jeg skal kjøre alt annet på pcen med samme strøm forsyning. noen som vet om det gå? Tror den holder. Men jeg kan ikke garantere deg. Eneste jeg vet er at Enermax 550W PSU på komplett holder... Har den selv, men bruker den ikke nå til noe annet enn noen vifter. Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Ok, Contaxen fungerte greit på et gammelt nettverkskort, så da skal det vel fungere fint ellers også. Den kommer til å trives nede i socketen til NF7-S kortet mitt . Tror jeg begynner å feste alt sammen i kveld da. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Ok, Contaxen fungerte greit på et gammelt nettverkskort, så da skal det vel fungere fint ellers også. Den kommer til å trives nede i socketen til NF7-S kortet mitt . Tror jeg begynner å feste alt sammen i kveld da. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå