Gå til innhold

tja, litt pelt spørsmål ja

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror det går hardt utover kjølesystemet ditt.

Vann fryser til is, is utvider seg, pang! sprakk et rør, la oss tine isen igjen og se hva som skjer :roll:

Hehe håper du kødder !

Eller du har jo rett at vann utvider seg.

Men men TEC er det jo ikke meningen at du skal bruke den til å kjøle ned vannet så det blir minus grader.

Sel om det er noen som gjør det også.

Men er nok ikke det som menes i denne sammen hengen.

Lenke til kommentar
Tror det går hardt utover kjølesystemet ditt.

Vann fryser til is, is utvider seg, pang! sprakk et rør, la oss tine isen igjen og se hva som skjer :roll:

Hvis vannet fryser betyr det at prosessoren din brenner.. Du har i så fall montert tec-en feil vei.. Det er prosessoren du skal kjøle, ikke vannet.. ;)

Det går selvfølgelig an å kjøle vannet ved hjelp av peltierelementer også, men det spørs om ikke ulempene (kondens på slanger, ineffektivitet, pris) er større enn fordelene..

Lenke til kommentar

Har selv et 226w peltier på min XP2500+, og uten å overklokke noe og på standard volt ligger jeg på 4-5 grader idle og 10 load. Men om du vil ha minusgrader, hvorfor ikke gå for vapo e.l.? Du må jo ha et kraftig psu til å driver tec'et og bra radioator(er), noe som betyr mye penger...

Lenke til kommentar
det er ikke mye billigere enn prommy da.... men saken er jo det at jeg skal ha pelt ,ikke prommy....

Du må jo ha et kraftig psu til å driver tec'et og bra radioator(er),

man må jo ikke ha radiator til pelt!

Peltieret produserer en del varme. Spesielt et så kraftig et så du tenker på. Dvs at du ikke bør ha et 226W peltier og GPU+NB vannblokker på en radiator. Du trenger en radiator som kan fjerne mye varme, eller to mindre.

Og et så kraftig pelt trenger også en kraftig psu, som koster en del. Men jeg ville også satset på vannkjøling og pelt, enn vapo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...