Xticy Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 vis jeg kjøper pelt, og vann kjøling(mist) til en prescott ville jeg da kunne ha minus på cpu? Lenke til kommentar
LoS Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Tror det går hardt utover kjølesystemet ditt. Vann fryser til is, is utvider seg, pang! sprakk et rør, la oss tine isen igjen og se hva som skjer Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Kanskje..hvis du får tak i et særdeles kraftig element. Denne passer bedre i overklokking -> ekstremkjøling. Flytter den dit. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Du kan komme ned i minus grader, hvis du er heldig.. men beregn en maxload på ca20c.. Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Tror det går hardt utover kjølesystemet ditt.Vann fryser til is, is utvider seg, pang! sprakk et rør, la oss tine isen igjen og se hva som skjer Hehe håper du kødder ! Eller du har jo rett at vann utvider seg. Men men TEC er det jo ikke meningen at du skal bruke den til å kjøle ned vannet så det blir minus grader. Sel om det er noen som gjør det også. Men er nok ikke det som menes i denne sammen hengen. Lenke til kommentar
Turbel Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Tror det går hardt utover kjølesystemet ditt.Vann fryser til is, is utvider seg, pang! sprakk et rør, la oss tine isen igjen og se hva som skjer Hvis vannet fryser betyr det at prosessoren din brenner.. Du har i så fall montert tec-en feil vei.. Det er prosessoren du skal kjøle, ikke vannet.. Det går selvfølgelig an å kjøle vannet ved hjelp av peltierelementer også, men det spørs om ikke ulempene (kondens på slanger, ineffektivitet, pris) er større enn fordelene.. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Tror det går hardt utover kjølesystemet ditt.Vann fryser til is, is utvider seg, pang! sprakk et rør, la oss tine isen igjen og se hva som skjer Lenke til kommentar
Xticy Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 hvor kraftig pelt snakker vi om da? en 226 w kanskje??eller finnes det noe villere ute på markedet her i norge? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Du får ikke minusgrader med en 226 w pelt . Lenke til kommentar
Xticy Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 hvordan pelt burde jeg ha da, og hvor får jeg kjøpt denne? Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 226w TEC holder lenge og det fåes kjøpt på microplex osv. Lenke til kommentar
Flop|s Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Har selv et 226w peltier på min XP2500+, og uten å overklokke noe og på standard volt ligger jeg på 4-5 grader idle og 10 load. Men om du vil ha minusgrader, hvorfor ikke gå for vapo e.l.? Du må jo ha et kraftig psu til å driver tec'et og bra radioator(er), noe som betyr mye penger... Lenke til kommentar
Xticy Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 peøt m/ utsyr koster rundt 2000, mens mach 2 koster 7000... det er en liten prisforskjell ute å går... Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 peøt m/ utsyr koster rundt 2000, mens mach 2 koster 7000... det er en liten prisforskjell ute å går... Er det noen som har nevnt Mach 2 da? Lenke til kommentar
Xticy Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 skal jeg først invistere i så dyr kjøling, kjøper jeg jo det beste.. men uansett, hvor mye koster det for vapo? Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Med kabinett: http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet589.htm 6400,- Standalone: http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet472.htm 3999,- Lenke til kommentar
Xticy Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 det er ikke mye billigere enn prommy da.... men saken er jo det at jeg skal ha pelt ,ikke prommy.... Du må jo ha et kraftig psu til å driver tec'et og bra radioator(er), man må jo ikke ha radiator til pelt! Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 det er ikke mye billigere enn prommy da.... men saken er jo det at jeg skal ha pelt ,ikke prommy.... Du må jo ha et kraftig psu til å driver tec'et og bra radioator(er), man må jo ikke ha radiator til pelt! Peltieret produserer en del varme. Spesielt et så kraftig et så du tenker på. Dvs at du ikke bør ha et 226W peltier og GPU+NB vannblokker på en radiator. Du trenger en radiator som kan fjerne mye varme, eller to mindre. Og et så kraftig pelt trenger også en kraftig psu, som koster en del. Men jeg ville også satset på vannkjøling og pelt, enn vapo. Lenke til kommentar
korny Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 få deg heller prometia. det er det beste kjølesystemet ute på markedet Lenke til kommentar
Xticy Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 å det dyreste.... men det er bra, det er jeg enig i.. skulle gjerne ha kjøpt det men har allerede bestemt meg for updates til pcen, som kom på 11500,dette er for dyrt vis jeg skal ha mach 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå