EzioAuditoreDaFirenze Skrevet 19. mars 2017 Del Skrevet 19. mars 2017 (endret) Er michel foucault idehistoriker eller historiker eller "philosopher of history"? Hvordan kan jeg bli som han altså jeg vil jobbe med å lære av historien-- Gjør jeg det gjennom å studere idehistorie fra uio? eller hva? Endret 19. mars 2017 av EzioAuditoreDaFirenze Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 20. mars 2017 Del Skrevet 20. mars 2017 Så vidt eg kan finne ut om Foucault så studerte han både og historie og filosofi , han hadde deretter forskjellige jobba i forskjellige land der han brukte den eine eller andre utdanninga. I tillegg skreiv han bøker der han kombinerte sine fagfelt. Lenke til kommentar
EzioAuditoreDaFirenze Skrevet 20. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2017 (endret) Så vidt eg kan finne ut om Foucault så studerte han både og historie og filosofi , han hadde deretter forskjellige jobba i forskjellige land der han brukte den eine eller andre utdanninga. I tillegg skreiv han bøker der han kombinerte sine fagfelt. men er dette de samme som idehistorie? det er dette jeg tror nåe jeg ser denne videoen: https://www.youtube.com/watch?v=BBJTeNTZtGU Endret 20. mars 2017 av EzioAuditoreDaFirenze Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 20. mars 2017 Del Skrevet 20. mars 2017 Så vidt eg kan finne ut om Foucault så studerte han både og historie og filosofi , han hadde deretter forskjellige jobba i forskjellige land der han brukte den eine eller andre utdanninga. I tillegg skreiv han bøker der han kombinerte sine fagfelt. men er dette de samme som idehistorie? det er dette jeg tror nåe jeg ser denne videoen: https://www.youtube.com/watch?v=BBJTeNTZtGU Trur ikkje det er heilt det same, men det er mulig det er det nærmaste som du finner i Norge. Idéhistorie går vell meir på å lære om korleis mennesket har tenkt og filosofert gjennom tidene, og kva som har påvirka tankemønsteret. Meir enn det å lære av historiske hendelser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå