Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Hjelp til kobling av JVC-spiller i VW Touran

Anbefalte innlegg

Hei.
Jeg skal installere en JVC spiller i min VW Touran 2010 mod Freestyle for å få DAB i bilen.

Jeg har kjøpt inn ramme og overganger for å slippe å klippe i ledninger i bilen.

Har fått til alt utenom styring fra multifunksjonsrattet og håper noen kan hjelpe meg med hvordan jeg skal koble dette.

Jeg sitter igjen med noen ledninger som jeg ikke finner ut av hvor skal.

Som dere ser på bildene har jeg en ledning rett ut fra JVC-spilleren som er Blå(hvit stripe) som det står Steering Wheel remote på.
post-434540-0-21462400-1489937332_thumb.jpg 

Så har jeg en adapter som resulterer i en min-jack og en brun ledning med hun kobling.
post-434540-0-22742000-1489937341_thumb.jpgpost-434540-0-63067500-1489937334_thumb.jpg

Fra bilen kommer kobling hvor alt er samlet.
post-434540-0-67469100-1489937336_thumb.jpgpost-434540-0-88037000-1489937338_thumb.jpg

Håper noen kan gi meg fasiten på hvordan koble dette sammen, så jeg slipper masse tull.

Utrolig lite info å finne på nettet om ledningsnettet til Touran.

Mvh Morten Danielsen
Fortvilet FM-lytter

Endret av Morten Danielsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Har dessverre ikke noe link til ledningsnett. Fikk det levert i 2 blanke poser.

Ledningen med kabelsko og ledning med Steering Weel er begge fra jvc spilleren.

Den blå direkte fra spilleren og mini-Jack og ledningen med kabelsko fra ledningsnettet.

Hovedproblemet mitt er hva jeg skal gjøre med koblingen fra bilen, må den klippes eller må jeg kjøpe noe mer for å koble dette sammen?

Morten

Endret av Morten Danielsen
Lenke til kommentar

Koblingen du har fra bilen ser ikke ut til å samsvare med VW-standard; har den vært en del av den store (Quadlock-) kontakten?

Denne skal passe Touran (og mye annet...): https://bilradiospes.no/produkter/bilstereo/bilspesifikt-monteringsutstyr/rattfjernkontrolladapter/ctsvw002.2

(ser at det er samme adapter som inngår i settet daruu linket til også...)

Når jeg ser på de forskjellige adapterkablene som leveres til forskjellige radiomerker, så ser jeg at enkelte (Blaupunkt) har 3,5 mm jack, mens mange andre har løs ledning. Den brune med rød kabelsko skal antakelig skjøtes med blå fra radioen (og 3,5mm-pluggen ikke brukes), men på siden mot bilen vet jeg ikke...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...