Gå til innhold

Opel ble kjøpt opp av fransk selskap. Hva betyr det for Ampera-e og kommende elbiler?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjebnen til Opel Ampera-e avhenger vesentlig mer av forholdet til LG som forholdet til Chevrolet. Alt annet som karosseriet er som kjent designet og bygget av LG. Og det vet PSA/Opel. Så hvem som som faktisk leverer bunnplata er av mindre betydning.  

 

• Is The New Chevy Bolt Really An LG Bolt?

 

Men det er likevel Chevrolet som leverer den privacy invading, kundesporende OnStar GSM/LTE enheten...

Endret av 1P4XZQB7
Lenke til kommentar

http://seekingalpha.com/article/4056331-tesla-bankruptcy-chances-increased-exponentially-capital-raise

 

Det du snakker om er bare planer. Å faktisk gjennomføre det er noe helt annet.

Tesla er under veldig høy risiko når de skal gå opp til å produsere 500k biler per år.  Fallhøyden er stor.

 

Sjekk kjeldane dine. I fylgje Seeking Alpha skal Tesla alltid gå konk om kort tid. Det har dei skrive i årevis, i von om å få rett ein dag. Tesla er profitable som berre det, om dei kuttar vekk forskning og utvikling av nye modellar og investeringar i større produksjonskapasitet, so konk går dei ikkje. Rask vekst kostar pengar og krev investeringar. Det er heilt normalt.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Men du er enig at risikoen er veldig høy?

Disse "naysayers" som man kaller det har jo tatt feil i årevis, det vet vel alle. Men det er bare fordi de ikke ønsker at de skal lykkes, ikke at de nødvendigvis tror de ikke skal lykkes.

Alt Musk`en tar i og gjør går jo bra, mannen er et geni og en drivende dyktig og rikbusinessmann. Han vet hva han gjør, men noe av terriotoriet er jo upløyd om man kan si det. Han begynner etterhvert å få vesentlige mengder flinke sjefer i firmaet, bla tidligere store sjefer i Volvo og Audi. Interiør og produksjonsansvarlige blant annet.

 

Dette er dog ganske interessant som står i følgende artikkel, og noe man bør merke seg. 
QC har ikke vært den beste og det har vært mye reklamasjoner som har kostet mye. DU blant annet, veldig kostbart. Dette må de lære på skal de klare seg videre.

 

 

- An error caught in the design phase could cost about $1 per unit to fix

- An error caught in the test phase could cost about $10 per unit to fix

- An error caught in the production phase could cost about $100 per unit to fix

- And, finally, an error in the field could cost $1,000 per unit to fix.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

whqb3.jpg

 

http://seekingalpha.com/article/4056331-tesla-bankruptcy-chances-increased-exponentially-capital-raise

 

Det du snakker om er bare planer. Å faktisk gjennomføre det er noe helt annet.

Tesla er under veldig høy risiko når de skal gå opp til å produsere 500k biler per år.  Fallhøyden er stor.

Ja, spesielt hvis dette stemmer:

Tesla may not have a Model 3 beta test car on the road yet

With deliveries slated to begin in mid-2017, there was no tester at the end of 2016.

 

Musk var høsten 2016 klare på de ikke trengte mer kapital. Nå har pipa fått en annen lyd.

Musk repeats no capital raise needed for Model 3 under current plan

Endret av tlwrtpmc
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Musk var høsten 2016 klare på de ikke trengte mer kapital. Nå har pipa fått en annen lyd.

Musk repeats no capital raise needed for Model 3 under current plan

 

Kapitalen kom veldig fort, då. Det kan vel hende at dei hadde fått tilbod, og tilpassa planen til det. Billige pengar kjem godt med:

http://www.usatoday.com/story/money/cars/2017/03/17/tesla-elon-motors-capital-offering/99296260/

Lenke til kommentar

Fin EV-bil fra China, til under $ 3000. Infoteinment, takluke, el hissere, ryggekamera og difuser er en selvfølge i denne prisklasse.

Og langt betre, tryggere og miljøvenlig enn sykkel.

http://www.carnewschina.com/2017/01/03/chinas-t-king-is-going-volvo-for-new-lsev/

 

Og se denne slurvete artikkel fra "Broom", 10 km....,

http://www.tv2.no/broom/8995690/

 

Sponset, klippet og limet av ABC - "nyheter" i tilleggg. Slik vil man ha pressen.

https://www.abcnyheter.no/motor/2017/03/21/195287737/nei-dette-er-ikke-en-elbil-fra-volvo

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...