Redaksjonen. Skrevet 19. mars 2017 Del Skrevet 19. mars 2017 Kan bli grunnlaget for nye Opel-elbiler, ifølge Opel-sjefen.Opel ble kjøpt opp av fransk selskap. Hva betyr det for Ampera-e og kommende elbiler? Lenke til kommentar
daruu Skrevet 19. mars 2017 Del Skrevet 19. mars 2017 (endret) Bra for PSA, de henger etter på elbilfronten. Endret 19. mars 2017 av daruu 1 Lenke til kommentar
Viggo Stenbekk Skrevet 19. mars 2017 Del Skrevet 19. mars 2017 Dette blir en god bil her til lands. En amerikansk eier har kjørt bilen 547 km (340 miles) på én lading på by/landevei. Det er mer enn offisiell NEDC rekkevidde. 4 Lenke til kommentar
Erling Klausen Skrevet 19. mars 2017 Del Skrevet 19. mars 2017 Er ikke NEDC kastet ut fra i år av da? tror de må bruke den nye standarden husker ikke hva den heter den skal være strengere iallefall intill de klarer og jokse seg til på denne også Lenke til kommentar
1P4XZQB7 Skrevet 19. mars 2017 Del Skrevet 19. mars 2017 (endret) Skjebnen til Opel Ampera-e avhenger vesentlig mer av forholdet til LG som forholdet til Chevrolet. Alt annet som karosseriet er som kjent designet og bygget av LG. Og det vet PSA/Opel. Så hvem som som faktisk leverer bunnplata er av mindre betydning. • Is The New Chevy Bolt Really An LG Bolt? Men det er likevel Chevrolet som leverer den privacy invading, kundesporende OnStar GSM/LTE enheten... Endret 19. mars 2017 av 1P4XZQB7 Lenke til kommentar
OddBakken Skrevet 19. mars 2017 Del Skrevet 19. mars 2017 2018: GM/ Opel : 30 000 biler Tesla :500 000 biler 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 19. mars 2017 Del Skrevet 19. mars 2017 http://seekingalpha.com/article/4056331-tesla-bankruptcy-chances-increased-exponentially-capital-raise Det du snakker om er bare planer. Å faktisk gjennomføre det er noe helt annet. Tesla er under veldig høy risiko når de skal gå opp til å produsere 500k biler per år. Fallhøyden er stor. 6 Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 19. mars 2017 Del Skrevet 19. mars 2017 http://seekingalpha.com/article/4056331-tesla-bankruptcy-chances-increased-exponentially-capital-raise Det du snakker om er bare planer. Å faktisk gjennomføre det er noe helt annet. Tesla er under veldig høy risiko når de skal gå opp til å produsere 500k biler per år. Fallhøyden er stor. Sjekk kjeldane dine. I fylgje Seeking Alpha skal Tesla alltid gå konk om kort tid. Det har dei skrive i årevis, i von om å få rett ein dag. Tesla er profitable som berre det, om dei kuttar vekk forskning og utvikling av nye modellar og investeringar i større produksjonskapasitet, so konk går dei ikkje. Rask vekst kostar pengar og krev investeringar. Det er heilt normalt. 3 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 19. mars 2017 Del Skrevet 19. mars 2017 Men du er enig at risikoen er veldig høy? Disse "naysayers" som man kaller det har jo tatt feil i årevis, det vet vel alle. Men det er bare fordi de ikke ønsker at de skal lykkes, ikke at de nødvendigvis tror de ikke skal lykkes. Alt Musk`en tar i og gjør går jo bra, mannen er et geni og en drivende dyktig og rikbusinessmann. Han vet hva han gjør, men noe av terriotoriet er jo upløyd om man kan si det. Han begynner etterhvert å få vesentlige mengder flinke sjefer i firmaet, bla tidligere store sjefer i Volvo og Audi. Interiør og produksjonsansvarlige blant annet. Dette er dog ganske interessant som står i følgende artikkel, og noe man bør merke seg. QC har ikke vært den beste og det har vært mye reklamasjoner som har kostet mye. DU blant annet, veldig kostbart. Dette må de lære på skal de klare seg videre. - An error caught in the design phase could cost about $1 per unit to fix - An error caught in the test phase could cost about $10 per unit to fix - An error caught in the production phase could cost about $100 per unit to fix - And, finally, an error in the field could cost $1,000 per unit to fix. 2 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 20. mars 2017 Del Skrevet 20. mars 2017 (endret) http://seekingalpha.com/article/4056331-tesla-bankruptcy-chances-increased-exponentially-capital-raise Det du snakker om er bare planer. Å faktisk gjennomføre det er noe helt annet. Tesla er under veldig høy risiko når de skal gå opp til å produsere 500k biler per år. Fallhøyden er stor. Ja, spesielt hvis dette stemmer: Tesla may not have a Model 3 beta test car on the road yet With deliveries slated to begin in mid-2017, there was no tester at the end of 2016. Musk var høsten 2016 klare på de ikke trengte mer kapital. Nå har pipa fått en annen lyd. Musk repeats no capital raise needed for Model 3 under current plan Endret 20. mars 2017 av tlwrtpmc 2 Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 21. mars 2017 Del Skrevet 21. mars 2017 Musk var høsten 2016 klare på de ikke trengte mer kapital. Nå har pipa fått en annen lyd. Musk repeats no capital raise needed for Model 3 under current plan Kapitalen kom veldig fort, då. Det kan vel hende at dei hadde fått tilbod, og tilpassa planen til det. Billige pengar kjem godt med:http://www.usatoday.com/story/money/cars/2017/03/17/tesla-elon-motors-capital-offering/99296260/ Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 21. mars 2017 Del Skrevet 21. mars 2017 Hvorfor dreies alle elbiltråder over til musk? Kan en ikke være litt on topic for en gangs skyld, det er jo ganske spennende hva som skjer med denne bilen nå. Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 21. mars 2017 Del Skrevet 21. mars 2017 (endret) Fin EV-bil fra China, til under $ 3000. Infoteinment, takluke, el hissere, ryggekamera og difuser er en selvfølge i denne prisklasse. Og langt betre, tryggere og miljøvenlig enn sykkel. http://www.carnewschina.com/2017/01/03/chinas-t-king-is-going-volvo-for-new-lsev/ Og se denne slurvete artikkel fra "Broom", 10 km...., http://www.tv2.no/broom/8995690/ Sponset, klippet og limet av ABC - "nyheter" i tilleggg. Slik vil man ha pressen. https://www.abcnyheter.no/motor/2017/03/21/195287737/nei-dette-er-ikke-en-elbil-fra-volvo Endret 21. mars 2017 av Halvor Sølvberg- the MOV Lenke til kommentar
Kjetil Sandal Skrevet 27. oktober 2017 Del Skrevet 27. oktober 2017 ble alle kanselert, eller vet noen om de leverer opel ampera fortsatt? det er vel kun noen få hundre av de 4000 bestiltet som er levert? og nå er de 6 mnd bak skjema med levering. og fabrikken stengt fortsatt? noen som vet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå