Redaksjonen. Skrevet 19. mars 2017 Del Skrevet 19. mars 2017 KOMMENTAR: - Er lederne i verdens største selskaper klin kokos? Bruk din gode penn til å opplyse DNs lesere om den viktigste industrielle revolusjon, i stedet for å harselere med futurister og innovatører, skriver Bente Sollid Storehaug.Eva Grinde er en god skribent, men Norges viktigste næringslivsavis kan ikke identifisere seg med teknologiharselas i 2017 Lenke til kommentar
Erland Flaten Skrevet 19. mars 2017 Del Skrevet 19. mars 2017 På do der jeg har kontor. "Fabrikken" i Lillehammer har vi et ark hengende: Det finnes absolutt ingen grunn for en privatperson å ha en datamaskin hjemme. - Ken Olson, Administrerende direktør i Digital Equipment Corporation, i 1977 Maskiner som er tyngre enn luft vil aldri kunne ny. - Lord Kelvin, Presdent Royal Society, i 1895 Jeg kan se for meg et totalt verdensmarked for kanskje fem datamaskiner. - Styreformann i IBM, Thomas Watson, i 1943. Forretningsfolk vil ikke like den fordi den ikke har et keyboard. Noe som gjør den dårlig til å sende e-post med. - Steve Ballmer, sjef i Microsoft, om iPhone da den ble lansert, TV vil ikke klare å beholde sin markedsposisjon etter seks måneder. Folk vil bli lei av å stirre på en kasse hver kveld. - Daryl Zanuck, grunnlegger av 20th Century Fox Abonnementsmodellen for musikk er konkurs. - Steve Jobs, i 2003 Alt som kan bli funnet opp er allerede blitt funnet opp - Charled H. Duell, sjef I U.S. Office of Patents, 1889 Aksjer har nådd et permanent høyt nivå - Professor i økonomi ved Yale, Irving Fisher, i 1929 Hvem i helvete vil høre skuespillere snakke? - H.M. Warner, grunnlegger av Warner Brothers i 1927 I juni vil ingen høre på det mer - Variety Magazine tidlig i 1955, om rock. Ingen vil noensinne trenge mer enn 637kb minne i en datamaskin - Bill Gates i 1981 Det vil aldri bli bygget et større fly - En ingeniør under presentasjonen av Boeing 247, et fly som kunne ha ti passasjerer Japanske biler vil aldri få noen stor markedsandel i verden - Business week, 1968 Bilen vil aldri bli like vanlig som sykkel - Literary' Digest, 1899 Det finnes nesten ingen sjanse for at satellitter kan bli brukt for å gi bedre tv-signaler i USA. - FCC-kommisjonær T. Craven i 1961 Det finnes egentlig ikke så mange videoer det er verdt å se - Steve Chen, oppfinner av Youtube Ingen kvinne vil bli statsminister i England i løpet av min levetid - Margaret Thatcher, 1969 Men, hva skal vi bruke det til? - IBM-sjef Robert Lloyd, om mikroprossessorer i 1968 En raket vil aldri klare å gå ut av jordens atmosfære - New York Times i 1936 Kinoer er mote, det vil gå over. Folk vil mye heller gå på teater. - Charle Chaplin, i 1916 Atomenergi er sikkert like bra som dagens eksplosiver, men det er veldig usannsynlig at det kan være særlig mer ødeleggende. - Winston Churchift i 1939 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå