Larzen_91 Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 Marius, om du kan se onde ånder så burde du ha gode muligheter til å lage en maskin som kan detektere dem for alle som ikke kan se dem. Kanskje det vanker en Nobelpris på deg. da må du forklare meg hvordan jeg skal gjøre det Den vitenskapelige metode. Eksperimenter. Det går an via eksperimenter å f.eks. vise en fargeblind person at farger har en konkret egenskap. Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 Marius, om du kan se onde ånder så burde du ha gode muligheter til å lage en maskin som kan detektere dem for alle som ikke kan se dem. Kanskje det vanker en Nobelpris på deg. da må du forklare meg hvordan jeg skal gjøre det Den vitenskapelige metode. Eksperimenter. Det går an via eksperimenter å f.eks. vise en fargeblind person at farger har en konkret egenskap. bibelen sier det synlige blir til fra det usynlige, jeg er ikke fysiker og bibelen er klar på at du ikke kommer til Gud den veien, men hvis du har sånn tro på vitenskapen at du kan detektere det så får du ha lykke til.... Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 Jeg har da aldri påstått at antropologi ikke stemmer med virkeligheten. Nei, det sier jeg heller ikke. Men din påstand havner i kategorien antrolopogi. Og den er feil. 2 Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 bibelen sier det synlige blir til fra det usynlige, jeg er ikke fysiker og bibelen er klar på at du ikke kommer til Gud den veien, men hvis du har sånn tro på vitenskapen at du kan detektere det så får du ha lykke til.... Hva Bibelen sier er irrelevant. Jeg formoder at de tingene du sier du tror på har en innvirkning på den observerbare virkelighet (f.eks. at dubser ting). Dersom noe har en effekt på det vi kan observere så kan vi forske på det. På samme måte som folk som kan se eller føle "auraer" rundt folk. I kontrollerte omgivelser treffer de ikke noe bedre enn ved ren gjetning. Det de sier de kan har altså ingen målbar effekt på virkeligheten sammenlignet med om man bare gjetter, og da er det nærliggende å tro at dette er evner som er innbilte eller bedragerske. 1 Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 bibelen sier det synlige blir til fra det usynlige, jeg er ikke fysiker og bibelen er klar på at du ikke kommer til Gud den veien, men hvis du har sånn tro på vitenskapen at du kan detektere det så får du ha lykke til.... Hva Bibelen sier er irrelevant. Jeg formoder at de tingene du sier du tror på har en innvirkning på den observerbare virkelighet (f.eks. at dubser ting). Dersom noe har en effekt på det vi kan observere så kan vi forske på det. På samme måte som folk som kan se eller føle "auraer" rundt folk. I kontrollerte omgivelser treffer de ikke noe bedre enn ved ren gjetning. Det de sier de kan har altså ingen målbar effekt på virkeligheten sammenlignet med om man bare gjetter, og da er det nærliggende å tro at dette er evner som er innbilte eller bedragerske. jeg vet hva jeg har sett, du velger å stole på vitenskapen og avfeie bibelen, det betyr at du er bundet til det matrielle og vil gå under med din fysiske kropp, men det er ditt valg. Hvis du skulle ombestemme deg, kan jeg bare bekrefte hva jeg har sett og peke i riktig retning. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 Det er umulig for meg å skifte mening så radikalt basert på at du sier du ser ting. Du skifter ikke mening til andre religioner på samme grunnlag, du bør derfor forstå min stilling. 2 Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 Det er umulig for meg å skifte mening så radikalt basert på at du sier du ser ting. Du skifter ikke mening til andre religioner på samme grunnlag, du bør derfor forstå min stilling. og det gjør jeg... for å være helt ærlig vet jeg ikke helt hva jeg skal si, for jeg er klar over hvordan det høres ut for en ateist, jeg var jo det selv engang. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 15. april 2017 Del Skrevet 15. april 2017 Det er godt at du har forståelse for min stilling, og jeg har forståelse for din selv om jeg ikke kan se at du har rett. Det høres ikke slik ut bare for ateister forresten, det er slik for alle som ikke tror det samme som du gjør. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 15. april 2017 Del Skrevet 15. april 2017 Det kan ikke jeg hjelpe deg med da jeg ikke kan se onde ånder. Ikke gode heller for densaksskyld. Ikke dermed sagt at ånder ikke eksisterer. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 15. april 2017 Del Skrevet 15. april 2017 Det kan ikke jeg hjelpe deg med da jeg ikke kan se onde ånder. Ikke gode heller for densaksskyld. Ikke dermed sagt at ånder ikke eksisterer. Korrekt, men det er en dårlig start. 1 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 15. april 2017 Del Skrevet 15. april 2017 Ikke dermed sagt at ånder ikke eksisterer.Jeg finner ingenting som tyder på at de gjør det heller annet en gamle tekster som påstår at de gjør det.Når jeg da vet at hjernen vår kan tulle det skikkelig til for oss på egenhånd er det mye som skal til før jeg tror folk ser ekstraordinære ting. Kona mi studerer psykologi og det er utrolig spennende hva som foregår i hodet og hva det kan føre til. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 15. april 2017 Del Skrevet 15. april 2017 (endret) Ikke dermed sagt at ånder ikke eksisterer.Jeg finner ingenting som tyder på at de gjør det heller annet en gamle tekster som påstår at de gjør det.Når jeg da vet at hjernen vår kan tulle det skikkelig til for oss på egenhånd er det mye som skal til før jeg tror folk ser ekstraordinære ting. Kona mi studerer psykologi og det er utrolig spennende hva som foregår i hodet og hva det kan føre til. åndene er i hodet (kroppen) ja Endret 15. april 2017 av IHS Lenke til kommentar
ildsint Skrevet 15. april 2017 Del Skrevet 15. april 2017 I vår norske bibel står det i Salme 110:1-2 : Herren sa til min herre: Sett deg ved min høyre hånd, til jeg får lagt dine fiender til skammel for dine føtter. Ditt veldes kongestav skal Herren utstrekke fra Sion , hersk midt iblant dine fiender. Men i Amerikansk standard oversettelse gjengis den samme salmen av kong David slik: Jehova sa til min Herre: : Sitt du ved min høyre hånd inntil jeg gjør dine fiender til din fotskammel. Jehova vil sende ut din styrkes stav fra Sion: Hersk midt iblant dine fiender. På den måten gjør denne siste oversettelsen det av med all forvirringen angående meningen, fordi den på en redelig måte legger den tilbørlige vekt på Guds navn. Den viser at han som David kaller min Herre, er Messias, som Jehova gjør til konge og prest etter Melkisedeks vis. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 15. april 2017 Del Skrevet 15. april 2017 Det kan ikke jeg hjelpe deg med da jeg ikke kan se onde ånder. Ikke gode heller for densaksskyld. Ikke dermed sagt at ånder ikke eksisterer. Var en bløff tidlig 90s hvor en mann påsto at Fantomet var basert på en virkelig person Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 15. april 2017 Del Skrevet 15. april 2017 Var en bløff tidlig 90s hvor en mann påsto at Fantomet var basert på en virkelig person ...hevder du at Fantomet ikke er basert på en virkelig person? Det burde du kunne bevise! 1 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 16. april 2017 Del Skrevet 16. april 2017 Døden er vel den største pådriveren til religiøs tro... Da noen ikke klarer å forestille seg at verden fortsetter som før uten dem... Stormanns galskap kaller jeg det... Døden kan ikke være når du er i live og omvendt, så hva er vi egentlig så redde for? Å finne sannheten var min største pådriver for tro, og tilslutt fant jeg ut av det. Jeg trodde jeg var så forferdelig genial, verdens mest jordnære fyr og leste masse vitenskap, for sannheten måtte jo ligge der tenkte jeg. Men etter jeg ble kristen forsto jeg at jeg egentlig ikke visste noen ting og at virkeligheten er noe helt annet enn det jeg hadde plukket opp på skole, dokumentarer osv. Da skal jeg være litt arrogant og si at du aner ikke hva sannhet er, og ikke bryr du deg om å finne den. Hadde du brydd deg ville du ikke blitt religiøs. Da selve ordet religiøs er å være uærlig... Isteden påstår du altså at du, ved å velge en religion blandt flere tusen religioner der ingen, heller ikke den religionen du valgte, har et eneste bevis for seg, gjør deg til en tilhenger av sannhet...? Ikke vær så latterlig er du snill. Å tro blindt på påstander uten bevis gjør deg til ALT annet enn sannhets søkende... Så har er du ikke bare arrogant og ignorant, men du juger også... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå