ildsint Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 Urett å stille henrettelsespelen til skue, minner om Satan formodede seier ved å få kristus drept. Matt: 27: 39-42: Og de som gikk forbi, spottet ham og rystet på hodet og sa: Du som bryter ned templet og bygger det opp igjen på tre dager. Frels deg selv. Er du Guds Sønn, da stig ned av korset ( torturpelen ) Likeså spottet også yppersteprestene til like med de skriftlærde og de eldste ham og sa: Andre har han frelst, seg selv kan han ikke frelse. Han er jo Israels konge, la ham nå stige ned av korset ( torturpelen ) så skal vi tro på ham. Kristus skal tilbes som en herlig ånd, seierherre over døden på torturpelen. Rom 6:9: Vi vet at etterat kristus er oppstanden fra de døde, dør han aldri mer, døden har ikke mer noen makt over ham. Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 (endret) Ja så nå er du blitt flat tard kreasjonist som tror jorda er 6000 år gammel og at 80'tallets sataniske hysteri var ekte? Lykke til, du vil slite med å fungere i virkeligheten. det står ikke at jorda er 6000 år gammel, mennesket er rundt 6000 år gammelt ifølge slektstavlene, fra edens hage som antageligvis lå i det området vi kjenner i historien som "sumer" eller "ur" (irak) ifølge det forskere tror.. bibelen beskriver et opprør i himmelen og falne engler, pussig hvordan erik von danichen og disse typene har klart å lage en ufo-spin som minner om den historien. 6000 år passer og med de første sivilisasjonene på jordkloden, de begynte å dukke opp for rundt 5500 år siden. Endret 14. april 2017 av marius77 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 hendene ble festet med to nagler på en kort tverbjelke, derav kors Har du noen bibelvers som underbygger dine påstander? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 Har du noen bibelvers som underbygger dine påstander? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1769781&p=23843332 Lenke til kommentar
ildsint Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 Bruken av kors i tilbedelsen er avgudsdyrkelse 2. Mos 20: 4-5 : Du skal ikke gjøre deg noe utskåret bilde eller noen avbildning av det som er oppe i himmelen eller av det som er nede på jorden eller av det som er i vannet nedenfor jorden. Du skal ikke tilbe dem og ikke tjene dem. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 (endret) Bruken av kors i tilbedelsen er avgudsdyrkelse 2. Mos 20: 4-5 : Du skal ikke gjøre deg noe utskåret bilde eller noen avbildning av det som er oppe i himmelen eller av det som er nede på jorden eller av det som er i vannet nedenfor jorden. Du skal ikke tilbe dem og ikke tjene dem. Moses ? Har du hørt om Jesus som Moses kom å snakket med ? Matt 17:1 "Seks dager senere tok Jesus med seg Peter, Jakob og hans bror Johannes og førte dem opp på et høyt fjell, hvor de var alene. Da ble han forvandlet for øynene på dem. Ansiktet hans skinte som solen, og klærne ble hvite som lyset. Og se, Moses og Elia viste seg for dem og snakket med ham. Endret 14. april 2017 av IHS Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 Ja så nå er du blitt flat tard kreasjonist som tror jorda er 6000 år gammel og at 80'tallets sataniske hysteri var ekte? Lykke til, du vil slite med å fungere i virkeligheten. det står ikke at jorda er 6000 år gammel, mennesket er rundt 6000 år gammelt ifølge slektstavlene, fra edens hage som antageligvis lå i det området vi kjenner i historien som "sumer" eller "ur" (irak) ifølge det forskere tror.. bibelen beskriver et opprør i himmelen og falne engler, pussig hvordan erik von danichen og disse typene har klart å lage en ufo-spin som minner om den historien. 6000 år passer og med de første sivilisasjonene på jordkloden, de begynte å dukke opp for rundt 5500 år siden. Mennesker har vært tilstede en del lenger enn det har vært sivilisasjoner (om man med det mener "høysamfunn"). Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 (endret) Ja så nå er du blitt flat tard kreasjonist som tror jorda er 6000 år gammel og at 80'tallets sataniske hysteri var ekte? Lykke til, du vil slite med å fungere i virkeligheten. det står ikke at jorda er 6000 år gammel, mennesket er rundt 6000 år gammelt ifølge slektstavlene, fra edens hage som antageligvis lå i det området vi kjenner i historien som "sumer" eller "ur" (irak) ifølge det forskere tror.. bibelen beskriver et opprør i himmelen og falne engler, pussig hvordan erik von danichen og disse typene har klart å lage en ufo-spin som minner om den historien. 6000 år passer og med de første sivilisasjonene på jordkloden, de begynte å dukke opp for rundt 5500 år siden. Mennesker har vært tilstede en del lenger enn det har vært sivilisasjoner (om man med det mener "høysamfunn"). det er en påstand .... jeg påstår mennesket ikke har vært det... det ene står mot det andre, så spørs det hva du velger å tro på. jeg har sett onde ånder (falne engler) og de prøvde å lede meg vekk fra bibelen med diverse utsagn som var det motsatte av det bibelen sier når jeg var på jakt etter sannheten (om hva slags virkelighet vi egentlig lever i) og letet rundt i diverse okkulte ting. i etterkant ble jeg utsatt for harde angrep derfra. ifølge vitenskapen skjedde ikke det som skjedde meg, men siden jeg har sett og opplevd det selv, så tror jeg på bibelen, selv om det høres helt ulogisk ut for deg. for meg er det derimot helt logisk, men det var ikke det før jeg hadde de opplevelsene. jeg kan ikke bevise det, men jeg har gode grunner for å ha den troa jeg har. det har og påvirket meg og livssynet mitt, og befridd meg fra mye jeg sleit med før. Endret 14. april 2017 av marius77 Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 Du mener vi har null informasjon om huleboere f.eks? Ja, du kan tro på ditt og jeg kan tro på virkeligheten vi kan oservere og konkludere ut ifra. 3 Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 Du mener vi har null informasjon om huleboere f.eks? Ja, du kan tro på ditt og jeg kan tro på virkeligheten vi kan oservere og konkludere ut ifra. Joda vi har masse informasjon om huleboere, dvs ivertfall steinaldermennesker, og i starten levde de sånn... ikke for 20 000 år siden, men for rundt 5000 år siden Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 Nei, sivilisasjoner (altså høysamfunn) oppstod 6-7000 år siden. Og før det hadde vi mindre samfunn (stammer/huleboere). 2 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 Det har bodd folk her på berget i 12000 år, og for 11300 år siden dukket det folk opp på Magerøya. https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_Norway 1 Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 Det har bodd folk her på berget i 12000 år, og for 11300 år siden dukket det folk opp på Magerøya. https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_Norway jepp, det sier ivertfall endel folk på universitetet, men de påstår jo og at onde ånder ikke finnes, men da jeg har sett at de faktisk finnes kan jeg bare konkludere med at det de sitter og grubler på inne på universitetet for det meste er tøys. Det er karriærefolk som baserer teoriene sine på andres teorier og får diplomer og lønn for dette, faller en teori sammen risikerer en hel yrkesgruppe som har gjort karriære og blitt kjent for teoriene sine å miste anseelse og lønn, ergo forsvarer de hverandre. Hvor fastlåst de er i sin egen tankegang ser du f.eks i "Patterns of evidence: exodus" og den ligger på netflix. Et annet eksempel som forsåvidt ikke har noe med bibelen å gjøre er dette med global oppvarming, som jeg heller ikke tror er menneskeskapt. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 "Pøh, eksperter sier så mangt. Jeg vet meget bedre selv, takk." 2 Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 "Pøh, eksperter sier så mangt. Jeg vet meget bedre selv, takk." Tja, du velger jo selv hva du vil tro på, men det har ikke falt deg inn at de som sitter med reagensrør inne på universitetet ikke er guder, men bare er mennesker med et ganske snevert kunnskapsfelt? Har du f.eks noengang opplevd tunellsyn? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 Marius, om du kan se onde ånder så burde du ha gode muligheter til å lage en maskin som kan detektere dem for alle som ikke kan se dem. Kanskje det vanker en Nobelpris på deg. Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 Marius, om du kan se onde ånder så burde du ha gode muligheter til å lage en maskin som kan detektere dem for alle som ikke kan se dem. Kanskje det vanker en Nobelpris på deg. da må du forklare meg hvordan jeg skal gjøre det Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 Det kan ikke jeg hjelpe deg med da jeg ikke kan se onde ånder. Ikke gode heller for densaksskyld. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 "Pøh, eksperter sier så mangt. Jeg vet meget bedre selv, takk." Tja, du velger jo selv hva du vil tro på, men det har ikke falt deg inn at de som sitter med reagensrør inne på universitetet ikke er guder, men bare er mennesker med et ganske snevert kunnskapsfelt? Har du f.eks noengang opplevd tunellsyn? Joda, vi vet ikke alt. Men det er enkelte konklusjoner vi kan gjøre med rimelig sikkerhet. Blant annet at din påstand om antropologi ikke stemmer med virkeligheten. 2 Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 "Pøh, eksperter sier så mangt. Jeg vet meget bedre selv, takk." Tja, du velger jo selv hva du vil tro på, men det har ikke falt deg inn at de som sitter med reagensrør inne på universitetet ikke er guder, men bare er mennesker med et ganske snevert kunnskapsfelt? Har du f.eks noengang opplevd tunellsyn? Joda, vi vet ikke alt. Men det er enkelte konklusjoner vi kan gjøre med rimelig sikkerhet. Blant annet at din påstand om antropologi ikke stemmer med virkeligheten. Jeg har da aldri påstått at antropologi ikke stemmer med virkeligheten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå