ildsint Skrevet 28. mars 2017 Del Skrevet 28. mars 2017 Vi har bare en Bibelen men mange kristne tolker forskjellige Frivillige folk velger hvilken kristne gruppe de ønsker. Mange velger kanskje katolikk på grunn av helvete og noen velger kanskje Jehovas vitner som ikke tror på helvete. Frivillige valg Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 28. mars 2017 Del Skrevet 28. mars 2017 Hadde bare valget vært frivillig så skulle ikke jeg ha klaget. JV døper barn ned i 8 års alderen og utstøter dem om de senere skulle ombestemme seg der ingen i familien eller andre JV kan ha kontakt med dem. Og her snakker Antony Morris III om hvordan tvinge 16 åringer til å døpe seg. Frivillig ja! 2 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Nei, det er ikke feil i bibelen. Det skal være sånn som den er, med mange forskjellige oppfatninger. La oss si at bibelen er guds ord, for argumenters skyld... Hvorfor ville en allmektig gud ha villet villede folk på denne måten? Gud vil det/gud vil ikke det, gud blir aldri sliten/gud må hvile seg den 7. dagen, Gud glemmer og tilgir aldri/gud tilgir og glemmer .... etc, pluss de mange fakta feilene som står der... Det kan ikke være annet enn primitive menn som har skrevet dette... Da en skaper av universet aldri ville ha tillatt så mange faktafeil som bibelen har, for ikke å snakke om hvor primitiv og dum denne guden fremstilles i bibelen... Med mindre det er snakk om en usedvanlig dum gud da.. 1 Lenke til kommentar
ildsint Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Nei, det er ikke feil i bibelen. Det skal være sånn som den er, med mange forskjellige oppfatninger. La oss si at bibelen er guds ord, for argumenters skyld... Hvorfor ville en allmektig gud ha villet villede folk på denne måten? Gud vil det/gud vil ikke det, gud blir aldri sliten/gud må hvile seg den 7. dagen, Gud glemmer og tilgir aldri/gud tilgir og glemmer .... etc, pluss de mange fakta feilene som står der... Det kan ikke være annet enn primitive menn som har skrevet dette... Da en skaper av universet aldri ville ha tillatt så mange faktafeil som bibelen har, for ikke å snakke om hvor primitiv og dum denne guden fremstilles i bibelen... Med mindre det er snakk om en usedvanlig dum gud da.. I begynnelsen skapte Gud himmelen og jorden. 1978 skrev astronomen robert jastrow: Vi ser nå hvordan de astronomiske vitensbyrd leder til et bibels syn på verdens opprinnelse. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Solen er mye eldre enn både himmelen og jorda. Tar bibelen feil? Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Umm.. RWS.. Du snakker til/om en fyr som bokstavelig talt hører guds "stemme".. Jeg er 99,99% ateist. Men om jeg en dag hadde fått et nervøst sammenbrudd, og plutselig, med egne ører kunne "høre" guds stemme. Vel, da tror jeg selv jeg, med stor sannsynlighet hadde begynt å tro på den guden som hadde "åpenbart" seg for meg. Om det var Tor, Jehova, Allah, eller Noddy Holder.. Og kanskje det til og med ville være å foretrekke fremfor å innse at det var et sammenbrudd, og med det søke profesjonell hjelp med sjokkterapi og antipsykotika. Samfunnet vårt er jo enn så lenge godt innrettet til å takle slike vrangforestillinger.. Vel.. Kristendom og Islam ihvertfall.. Jeg ser det slik at når det er min tur, kan det godt hende jeg folder mine hender, men da skjer det av frykt og ikke av kjærlighet. Lenke til kommentar
Nether Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 Det er ikke bare alle selvmotsigelsene i Bibelen som er merkelige. Det er også det at den er så elendig skrevet (bortsett fra noen poetiske vendinger her og der). Gud kunne i det minste ansatt noen gode forfattere. Han kunne gjort den litt fengende slik at folk har lyst til å lese den flere ganger. Sånn som den er har alle kristne jeg kjenner kun åpnet den når de har blitt tvunget til det på skolen eller i kirken. Hvis noen setter seg ned for å lese den seriøst så faller de fleste av under oppramsingen av slektstavler eller den detaljerte beskrivelsen av kjøp og salg hos diverse stammefolk. Hadde det i det minste stått noe nyttig. Hvorfor kunne ikke gud snakket litt om resten av verden f.eks. Merkelig at alt dreier seg om et såpass lite område på jorden. Eller hva med å skrive: "Heisann mitt utvalgte folk. Grunnen til at så mange av dere faller om og dør er noen små vesener som ikke kan ses med det blotte øyet. Her er instruksjonene til å bygge et apparat som hjelper dere å se noen av dem. Her er også noen kjemiske substanser som kan hjelpe til med å lindre smerter så fødsler og fjerning av tenner blir mindre jævlig. Forresten bør dere passe på befolkningsveksten, dere bør ikke få for mange barn, og ikke fall for fristelsen til å brenne kull og olje. Det finnes andre metoder og instruksjonene følger her. Alle er mitt utvalgt folk forresten, uansett hudfarge, kjønn eller legning så slutt med all krigingen og undertrykkelsen. Ikke få meg til å komme ned igjen. Med kjærlig hilsen, deres far. PS: Deres mor er litt irritert over at dere har glemt henne. Dere bør i det minste sende henne et kort på morsdagen." Alle fremskritt innenfor teknologi, kunnskap og medisin er gjort av mennesker uten noen assistanse fra Bibelen. Hvis Bibelen er en allmektig, altseendes guds ord skulle man tro at den faktisk ville inneholdt interessant informasjon. Til og med en naturfagbok skrevet for barneskolen inneholder mer nyttig og håndfast kunnskap enn Bibelen. Likevel er det fortsatt mange kristne som brukr Bibelen som en fasit. I en tullete diskusjon på jobben var det en dame som plutselig utbrøt: "Det står skrevet *etterfulgt av bibelsitat". Hun gjentok det til og med en gang til og satte seg så tilbake og regnet med at diskusjonen var over. Hun følte at hun hadde sitert fasiten og dermed hadde hun "vunnet". Jeg hadde lyst til å sitere Ringenes Herre tilbake til henne, men tok ikke sjansen siden jeg kun har en midlertidig stilling. Men jeg blir alltid like målløs over at folk tror Bibelen er et argument for noe som helst. 2 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 3. april 2017 Del Skrevet 3. april 2017 (endret) Sitat Jeg ser det slik at når det er min tur, kan det godt hende jeg folder mine hender, men da skjer det av frykt og ikke av kjærlighet. Siden jeg var at dette bare er falsk trøst har jeg aldri gjort det.... Ikke engang har jeg tenkt "Å jesus, frels meg!", i de gangene jeg har hatt det som kalles "nær døden" opplevelser eller på noen måte vært i nærheten av å tilkalle en fantasi gud... Det har mer vært "Å i helvette...... Pfffft!", og litt små sinnsvak latter da det gikk bra... Men jeg kommer aldri til å be til noen gud om det nærmer seg slutten nei... Så god til å juge til meg selv kommer jeg aldri til å bli... Jeg skjønner at folk klammer seg til halmstrå, men vil aldri gjøre det selv. Endret 3. april 2017 av RWS Lenke til kommentar
IHS Skrevet 11. april 2017 Del Skrevet 11. april 2017 Jeg ser det slik at når det er min tur, kan det godt hende jeg folder mine hender, men da skjer det av frykt og ikke av kjærlighet. Det er ikke motsatt da ? At du av frykt for å dø, ikke folder dine hender, da du ikke tror at Gud er kjærlighet. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 12. april 2017 Del Skrevet 12. april 2017 At du av frykt for å dø, Døden er vel den største pådriveren til religiøs tro... Da noen ikke klarer å forestille seg at verden fortsetter som før uten dem... Stormanns galskap kaller jeg det... Døden kan ikke være når du er i live og omvendt, så hva er vi egentlig så redde for? 1 Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 (endret) Døden er vel den største pådriveren til religiøs tro... Da noen ikke klarer å forestille seg at verden fortsetter som før uten dem... Stormanns galskap kaller jeg det... Døden kan ikke være når du er i live og omvendt, så hva er vi egentlig så redde for? Å finne sannheten var min største pådriver for tro, og tilslutt fant jeg ut av det. Jeg trodde jeg var så forferdelig genial, verdens mest jordnære fyr og leste masse vitenskap, for sannheten måtte jo ligge der tenkte jeg. Men etter jeg ble kristen forsto jeg at jeg egentlig ikke visste noen ting og at virkeligheten er noe helt annet enn det jeg hadde plukket opp på skole, dokumentarer osv. Endret 14. april 2017 av marius77 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 (endret) Ja så nå er du blitt flat tard kreasjonist som tror jorda er 6000 år gammel og at 80'tallets sataniske hysteri var ekte? Lykke til, du vil slite med å fungere i virkeligheten. Endret 14. april 2017 av Abigor 1 Lenke til kommentar
ildsint Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 Noen har hatt religiøse bilder, statuer, kors og altere i sitt hjem i mange år og bruker disse tingene som synlige hjelpemidler når de ber til Gud. Men Jehova Gud selv forteller hvordan vi skal tilbe ham og bibelen lærer at han ikke vil at vi bruker bilder og andre gjenstander i tilbedelsen. ( 2.Mos 20:4 og 1. Joh 5:21 ) Vi lever i tro uten å se ( 2.kor 5:7 ) Jeg kan derfor vise at jeg velger den sanne tilbedelse, ved å ødelegge alt jeg har som har tilknytning til falsk tilbedelse. Se på disse tingene slik Jehova gjør som en vederstyggelighet ( 5.Mos 27: 15 ) I mange falske religioner er det også vanlig med fedredyrkelse. Noen som ikke har lært hva bibelen sier, tror at de døde er ved bevissthet i en åndeverden og at de kan hjelpe eller skade de levende. De som tror dette, gjør seg kanskje store anstrengelser for å gjøre sine døde forfedre til lags. Det er derfor helt nytteløst å prøve å kommunisere med dem. alle budskaper som tilsynelatende kommer fra en død slektning kommer i virkeligheten fra demonene. Jehova forbød derfor israelittene å prøve å snakke med de døde eller å befatte seg med noen som helst annen form for okkultisme. ( De levende vet at de skal dø, men de de døde vet slett ingenting. Fork 9:5 ) Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 Er du noe annet enn en zombie? 2 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 Noen har hatt religiøse bilder, statuer, kors og altere i sitt hjem i mange år og bruker disse tingene som synlige hjelpemidler når de ber til Gud. Men Jehova Gud selv forteller hvordan vi skal tilbe ham og bibelen lærer at han ikke vil at vi bruker bilder og andre gjenstander i tilbedelsen. ( 2.Mos 20:4 og 1. Joh 5:21 ) Vi lever i tro uten å se ( 2.kor 5:7 ) Jeg kan derfor vise at jeg velger den sanne tilbedelse, ved å ødelegge alt jeg har som har tilknytning til falsk tilbedelse. Se på disse tingene slik Jehova gjør som en vederstyggelighet ( 5.Mos 27: 15 ) I mange falske religioner er det også vanlig med fedredyrkelse. Noen som ikke har lært hva bibelen sier, tror at de døde er ved bevissthet i en åndeverden og at de kan hjelpe eller skade de levende. De som tror dette, gjør seg kanskje store anstrengelser for å gjøre sine døde forfedre til lags. Det er derfor helt nytteløst å prøve å kommunisere med dem. alle budskaper som tilsynelatende kommer fra en død slektning kommer i virkeligheten fra demonene. Jehova forbød derfor israelittene å prøve å snakke med de døde eller å befatte seg med noen som helst annen form for okkultisme. ( De levende vet at de skal dø, men de de døde vet slett ingenting. Fork 9:5 ) Jehovas vitner er like falske tilbedere som muslimer og jøder, det er ikke slike tilbedere Gud vil ha. Det er kun Jesu Kristi tilbedelses form som godtas av Gud. Lenke til kommentar
ildsint Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 Jehovas vitner tilber Jehova og tror på Guds sønn Jesus Jehova, vis meg dine veier og lær meg dine stier. La meg vandre i din sannhet, lær meg, Gud for du er min frelser. ( Sal 25:4-5 ) Jesus sa: Trang er den port og smal er den vei som fører til livet og få er de som finner den. Ikke enhver som sier til meg: Herre, Herre skal komme inn i himmelriket, men den som gjør min himmelske Fars vilje. Matt 7: 13-14 ) Lenke til kommentar
IHS Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 (endret) Jehovas vitner tilber Jehova og tror på Guds sønn Jesus Jehova, vis meg dine veier og lær meg dine stier. La meg vandre i din sannhet, lær meg, Gud for du er min frelser. ( Sal 25:4-5 ) Jesus sa: Trang er den port og smal er den vei som fører til livet og få er de som finner den. Ikke enhver som sier til meg: Herre, Herre skal komme inn i himmelriket, men den som gjør min himmelske Fars vilje. Matt 7: 13-14 ) Nei, Jehovas vitner tror ikke det Jesus Kristus sier er sant, det har du fått flere eksempler på. Det djevelen sier derimot, tror Jehovas vitner på med en gang. Og som djevelen liker de ikke korset og Jesu Kristi blod BTW: For Jehovas vitner er ikke Jesus Kristus noen Herre, men et null, de hele tiden forsøker å degradere. Endret 14. april 2017 av IHS Lenke til kommentar
ildsint Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 I nesten alle deler av den gamle verden har en funnet forskjellige gjenstander fra perioder lenge før den kristne æra som har vært merket med forskjellige slags kors. Det finnes utallige eksempler fra både India, Syria, Persia og Egypt. Bruken av korset som et religiøst symbol i den før kristne tid og blant ikke kristne folkeslag kan sannsynlig betraktes som nesten universell og i mange tilfelle hadde det forbindelse med en eller annen form naturtilbedelse. ( Encyclopædia Britannica ) Formen til korset med to bjelker skriver seg fra det gamle kaldea og ble brukt som et symbol på guden Tammus ( ettersom det hadde samme form som den mystiske Tau, forbokstaven i navnet hans ) i det landet og flere naboland, blant annet Egypt. Ved midten av det tredje århundre e.kr hadde kirkesamfunnene enten avveket fra eller forvrengt visse læresetninger i den kristne religion. For at de frafalne kirkesystemer skulle oppnå større prestisje, ble hedninger opptatt i kirkesamfunnene uten at de måtte ble gjenfødt ved tro og de fikk lov til å beholde en stor del av sine hedenske tegn og symboler. På denne måten ble Tau eller T i sin vanligste form, med tverrstykket senket, antatt som noe som representere kristi kors. ( An Expository Dictionary of New Testament Words ) Lenke til kommentar
IHS Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 (endret) I nesten alle deler av den gamle verden har en funnet forskjellige gjenstander fra perioder lenge før den kristne æra som har vært merket med forskjellige slags kors. Det finnes utallige eksempler fra både India, Syria, Persia og Egypt. Bruken av korset som et religiøst symbol i den før kristne tid og blant ikke kristne folkeslag kan sannsynlig betraktes som nesten universell og i mange tilfelle hadde det forbindelse med en eller annen form naturtilbedelse. ( Encyclopædia Britannica ) Formen til korset med to bjelker skriver seg fra det gamle kaldea og ble brukt som et symbol på guden Tammus ( ettersom det hadde samme form som den mystiske Tau, forbokstaven i navnet hans ) i det landet og flere naboland, blant annet Egypt. Ved midten av det tredje århundre e.kr hadde kirkesamfunnene enten avveket fra eller forvrengt visse læresetninger i den kristne religion. For at de frafalne kirkesystemer skulle oppnå større prestisje, ble hedninger opptatt i kirkesamfunnene uten at de måtte ble gjenfødt ved tro og de fikk lov til å beholde en stor del av sine hedenske tegn og symboler. På denne måten ble Tau eller T i sin vanligste form, med tverrstykket senket, antatt som noe som representere kristi kors. ( An Expository Dictionary of New Testament Words ) hendene ble festet med to nagler på en kort tverbjelke, derav kors Endret 14. april 2017 av IHS Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 14. april 2017 Del Skrevet 14. april 2017 I nesten alle deler av den gamle verden har en funnet forskjellige gjenstander fra perioder lenge før den kristne æra som har vært merket med forskjellige slags kors. Det finnes utallige eksempler fra både India, Syria, Persia og Egypt. Bruken av korset som et religiøst symbol i den før kristne tid og blant ikke kristne folkeslag kan sannsynlig betraktes som nesten universell og i mange tilfelle hadde det forbindelse med en eller annen form naturtilbedelse. ( Encyclopædia Britannica ) Formen til korset med to bjelker skriver seg fra det gamle kaldea og ble brukt som et symbol på guden Tammus ( ettersom det hadde samme form som den mystiske Tau, forbokstaven i navnet hans ) i det landet og flere naboland, blant annet Egypt. Ved midten av det tredje århundre e.kr hadde kirkesamfunnene enten avveket fra eller forvrengt visse læresetninger i den kristne religion. For at de frafalne kirkesystemer skulle oppnå større prestisje, ble hedninger opptatt i kirkesamfunnene uten at de måtte ble gjenfødt ved tro og de fikk lov til å beholde en stor del av sine hedenske tegn og symboler. På denne måten ble Tau eller T i sin vanligste form, med tverrstykket senket, antatt som noe som representere kristi kors. ( An Expository Dictionary of New Testament Words ) det var en ganske vanlig henrettelsesmetode for alvorlige forbrytelser i romerriket .... israel var under romersk styre. under spartakus-opprøret ble f.eks 6000 personer korsfestet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå