Gå til innhold

Kulturelt forfall gjennom ødeleggelse av Kristendommen - tapt evne til å skille mellom godt og ondt


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

 

 

 

Så hva er det du mener en vondt da, fordi det må da være uinteressant for en som ikke tror selv hvilke vrangforestillinger eller rettere sagt; personlige meninger en kristen har, eller mener du at feil personlige meninger er vondt. Jeg ser ikke hor eller homofili som ondt, men kan muligens se det som mindre begavet, og det er vel greit, ikke sant?

Og hvis man vil fjerne noe man er uenig i, blir man ikke det man vil fjerne samtidig?

 

Jeg ser det faktisk som litt ugreit at noen tillater seg å se på "hor" og homofile som noe mindre begavet, man må være religiøs for å klare og heve seg på en slik måte over både natur og mennesker. Dags å lande litt.

Så flink du er til å få utdypning før du hakker løs, jo mindre begavet jo større hakke ;)

 

 

Ingen hakker, jeg bare poengterer det ettersom tråden tross alt handler om rett og galt/godt og ondt. Og når religiøse i sin evige tro på moralsk fortreffelighet slumper uti igjen er det greit å belyse, eller da utheve det som her.

 

Selv dere som kun er "lettere påvirket" av den, henger allikevel langt bak moralsk akseptanse hva angår egen art.

 

 

Det er litt sjarmerende hvor lite som renner inn hos deg, og det mangler ikke på muligheter siden du og jeg har diskutert relativt mye her på forumet. Du kan være sikker på at jeg hadde en veldig gjennomtenkt mening med det jeg skrev, og den meningen burde du ha skjønt uten at du enda en gang må mates med de minste skjeene i skuffen .. 

 

Skal vi si det er din påskenøtt dette, så kan du se om du klarer å få de små grå til å fungere hvis du bruker ett par uker på strevet ..  :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

Så hva er det du mener en vondt da, fordi det må da være uinteressant for en som ikke tror selv hvilke vrangforestillinger eller rettere sagt; personlige meninger en kristen har, eller mener du at feil personlige meninger er vondt. Jeg ser ikke hor eller homofili som ondt, men kan muligens se det som mindre begavet, og det er vel greit, ikke sant?

Og hvis man vil fjerne noe man er uenig i, blir man ikke det man vil fjerne samtidig?

 

Jeg ser det faktisk som litt ugreit at noen tillater seg å se på "hor" og homofile som noe mindre begavet, man må være religiøs for å klare og heve seg på en slik måte over både natur og mennesker. Dags å lande litt.

Så flink du er til å få utdypning før du hakker løs, jo mindre begavet jo større hakke ;)

 

 

Ingen hakker, jeg bare poengterer det ettersom tråden tross alt handler om rett og galt/godt og ondt. Og når religiøse i sin evige tro på moralsk fortreffelighet slumper uti igjen er det greit å belyse, eller da utheve det som her.

 

Selv dere som kun er "lettere påvirket" av den, henger allikevel langt bak moralsk akseptanse hva angår egen art.

 

 

Det er litt sjarmerende hvor lite som renner inn hos deg, og det mangler ikke på muligheter siden du og jeg har diskutert relativt mye her på forumet. Du kan være sikker på at jeg hadde en veldig gjennomtenkt mening med det jeg skrev, og den meningen burde du ha skjønt uten at du enda en gang må mates med de minste skjeene i skuffen .. 

 

Skal vi si det er din påskenøtt dette, så kan du se om du klarer å få de små grå til å fungere hvis du bruker ett par uker på strevet ..  :D

 

 

Som jeg sier, evig tro på egen fortreffelighet.. ;)

 

Jeg ser ett mønster i denne religiøse umoral, det er alt jeg sier. Og ja, de fleste moderne religiøse er skolert i politisk korrekthet sånn utad og akter seg for å uttrykke sin sanne mening om sine meningmenn, men allikevel glipper logikkbrister ut i tide og utide. Brister som forteller alt og som hekler sammen ett lite flatterende bilde av disse allerede iakttatte stygge mønstrene man har notert seg. Noen grove, andre mer uskyldige, men ingen av dem er noe en vanlig rasjonell hjerne uten ideologisk påvirkning hadde kokt i hop, nettopp for de det er irrasjonelt. Hjernen vår prøver, om den får lov, til å styre unna nettopp dette men dere har jo lagt bånd på den, stakkars, og vi andre må altså dele konsekvensene av det.

 

Hva med å prøve noe helt nytt, som å tenke selv?  :hmm:  :idea:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Og du surrer og fantaserer i vei uten noe som helst mål og mening. Du trenger egentlig ikke noen meningsmotstandere fordi du klarer deg best uten ..

Du minner mye om en av disse jv-bot'ene her på forumet som bare fortsetter å spy ut klipp og lim propaganda helt frakoblet saken som diskuteres.

 

Hva med å forsøke å bruke innsiden av hodet til en forandring? Og gjerne før man eter seg i hjel på popkorn ... ;)

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...