Gå til innhold

Kulturelt forfall gjennom ødeleggelse av Kristendommen - tapt evne til å skille mellom godt og ondt


Anbefalte innlegg

Såvidt jeg kan se har du fått mer svar enn du fortjener, den værste av dere er vel RWS og han truet meg på privaten med kung fu. Istedet for å stille disse tåpelige spørsmålene her inne gang på gang, så kan du ringe en prest eller søke på google så hadde du funnet ut av det for flere år siden. Men du gjør ikke det for du har ikke noe ønske om å få noe svar, du har demonstrert ettertrykkelig at du kun har et ønske om å forsøple debatter. For hvis du har lest litt i bibelen, og det har sikkert du så du vet hvilke knapper du skal trykke på (satan kjenner jo også bibelen), så vet du at det om å ikke kaste perler for svin handler om at kristne ikke skal kaste bort tid på sånne som dere, og dere håper å stille kristne i et dårlig lys ved å prøve å profosere frem sinne. Så dette er ren taktikk fra deg og resten av gjengen - ikke for å få noe "svar" men kun holde på med ren jævelskap, og akkuratt derfor er dere forumets bunnslam.

Tror jeg skal svare på den med et bibelsitat fra den delen du betror deg til.

Romerne 12 vers 20, 21.

Ta ikke hevn, mine kjære, men overlat vreden til Gud. For det står skrevet: Hevnen hører meg til, jeg skal gjengjelde, sier Herren. 20 Men:

Er din fiende sulten, så gi ham mat,

er han tørst, så gi ham drikke.

Gjør du det, samler du glødende kull på hans hode.

21 La ikke det onde overvinne deg, men overvinn det onde med det gode!

Endret av perpyro
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Vel, det var jo veldig kristent sagt av deg.

 

 

Og der illustrerte du det jeg sa i forrige innlegg, i tillegg kan jeg jo nevne at bibelen gir autoritet til å trampe på slanger og skorpioner så du trenger ikke late som du kan kreve noe som helst form for respekt fra kristne. Dere har på deres egen måte illustrert hvor gyldig det som står i bibelen er. Well played...

Lenke til kommentar

Her har vi også en fra den samme gjengen. Er det church of satan som har møte her inne? Jeg vet det er mye rart på nettet. Men dere fortjener ingen respekt, å kaste perler for svin er det noe som heter. Nå mangler vi bare abigor og RWS så har vi hele gjengen samlet her. Mod stoppet omsider kjeften på RWS, nå skal jeg bare ligge her på lur og følge med på dere og finne en grunn til å få dere ut. Dere er forumets bunnslam og gjør ikke annet enn å ødelegge debatter, jeg fortsetter debatten når normale folk er tilbake og har noe fornuftig å komme med.

 

Det var da svært beklagelig, men du skal vite at jeg tilgir deg :wee:  

  • Liker 5
Lenke til kommentar

(...)

Til og med Aiven ser ut som en velutdannet person innen kristendom.

Hyggelig sagt av deg. Det burde dog påpekes at Aiven vel er den eneste av de du nevner som har formell kompetanse i kristendommen da han studerer teologi ved UiO. Samtidig så er han særs lite opptatt av å rasjonelt begrunne sin religiøse tro, i det minste her på forumet.

 

 

Vel, det var jo veldig kristent sagt av deg.

 

Og der illustrerte du det jeg sa i forrige innlegg, i tillegg kan jeg jo nevne at bibelen gir autoritet til å trampe på slanger og skorpioner så du trenger ikke late som du kan kreve noe som helst form for respekt fra kristne. Dere har på deres egen måte illustrert hvor gyldig det som står i bibelen er. Well played...

Legg merke til hvilken del av det jeg skriver som du ikke velger å svare på.

 

Jeg er selvfølgelig helt enig i at mange kristne kan oppføre seg veldig aggressivt, og utvise en total mangel på nestekjærlighet, slik som du gjør her. Det var heller ment som en henvisning til den stereotypiske kristne som visstnok er så snill og grei.

 

Men du klager fælt på oss som du slenger inn i samme gruppa. (Er det legitimt å kritisere en gruppe du selv konstruerer for noe som et medlem i gruppa gjør?) Kan du forsøke å være litt mer konkret i kritikken din? Det eneste du har nevnt hittil er at du påstår at RWS truet deg med fysisk vold på PM, som selvfølgelig er uakseptabelt dersom det skjedde slik du skildrer det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

(...)

Til og med Aiven ser ut som en velutdannet person innen kristendom.

Hyggelig sagt av deg. Det burde dog påpekes at Aiven vel er den eneste av de du nevner som har formell kompetanse i kristendommen da han studerer teologi ved UiO. Samtidig så er han særs lite opptatt av å rasjonelt begrunne sin religiøse tro, i det minste her på forumet.

 

 

Vel, det var jo veldig kristent sagt av deg.

Og der illustrerte du det jeg sa i forrige innlegg, i tillegg kan jeg jo nevne at bibelen gir autoritet til å trampe på slanger og skorpioner så du trenger ikke late som du kan kreve noe som helst form for respekt fra kristne. Dere har på deres egen måte illustrert hvor gyldig det som står i bibelen er. Well played...

Legg merke til hvilken del av det jeg skriver som du ikke velger å svare på.

 

Jeg er selvfølgelig helt enig i at mange kristne kan oppføre seg veldig aggressivt, og utvise en total mangel på nestekjærlighet, slik som du gjør her. Det var heller ment som en henvisning til den stereotypiske kristne som visstnok er så snill og grei.

 

Men du klager fælt på oss som du slenger inn i samme gruppa. (Er det legitimt å kritisere en gruppe du selv konstruerer for noe som et medlem i gruppa gjør?) Kan du forsøke å være litt mer konkret i kritikken din? Det eneste du har nevnt hittil er at du påstår at RWS truet deg med fysisk vold på PM, som selvfølgelig er uakseptabelt dersom det skjedde slik du skildrer det.

 

 

dette her er den eneste grunnen til at dere diskuterer her inne - slenge dritt, provosere og få kristne sinte, noe som ikke er spesielt merkelig mht oppførselen deres for dere oppfører dere pill råttent (se f.eks han over "nthååååå jeg tilgir deg...") , så gråte krokodilletårer slik du gjør her når dere får svar på tiltale og ironisere seiersfult over bibelske vers om nestekjærlighet.

 

Det er samme barnslige taktikk, det går igjen i tråd etter tråd, og jeg kjenner igjen de samme kallenavnene, og du er en av de. Dere er en gjeng, og dette må være grunn for mod til å gjøre noe med det, f.eks sparke dere ut. Jeg gidder ikke diskutere her inne hvis alle debatter skal utarte seg på samme måten.

Lenke til kommentar

Å kalle folk med samme mening for en jeng blir vel litt å overdrive.

Jeg kjenner ingen av de som er på forumet her personlig og vet ikke hverken navn eller bosted til noen av dem og ikke har jeg noen annen forbindelse med dem en at også de er medlemmer av forumet og er ateister.

Gjør det oss til en jeng av den grunn?

Og anngående det å få beskjed om å google spørsmålet er vel litt unødvendig på et forum.

Her er vi for å diskuteres.

Alle spørsmålene og påstandene kristne kommer med i evousjonstråden kunne lett besvares med "det er bare å google det".

Jeg ønsker at du marius77 skal svare på spørsmålene akkurat som du forventer at jeg og alle andre skal svare på dine, men det er jo bare å google det.

 

Målet er nok dessuten ikke å få kristne sint men å få de til å tenke logisk, noe som tydeligvis er veldig provoserende.

Om deres tro og deres gud rettferdig og god hadde det ikke vært noe vanskelig å vise til dette og det burde vært gjennomgående i alle tekstene om denne guden, noe det ikke er.

Hvorfor er det slik og hvorfor blir kristne sinte når de blir stil spørsmål om hanlinger utført av gud i gammel tid.

Når det står i bibelen at noen blei steinet ved byporten på grunn av brudd på sabbaten så må leseren vel tro at vedkommende blei steinet ved byporte like mye som det som beskrives angående det gud har gjort slik jeg viser til i forbindelse med Egypts plager.

Det er tankerekken som tydelig er feil i følge marius77

  • Liker 4
Lenke til kommentar

dette her er den eneste grunnen til at dere diskuterer her inne - slenge dritt, provosere og få kristne sinte, noe som ikke er spesielt merkelig mht oppførselen deres for dere oppfører dere pill råttent (se f.eks han over "nthååååå jeg tilgir deg...") , så gråte krokodilletårer slik du gjør her når dere får svar på tiltale og ironisere seiersfult over bibelske vers om nestekjærlighet.

 

Det er samme barnslige taktikk, det går igjen i tråd etter tråd, og jeg kjenner igjen de samme kallenavnene, og du er en av de. Dere er en gjeng, og dette må være grunn for mod til å gjøre noe med det, f.eks sparke dere ut. Jeg gidder ikke diskutere her inne hvis alle debatter skal utarte seg på samme måten.

Det har jo en imponerende samling av stråmenn og absurd spekulasjon i andres motiver. Dersom du mener at vi er så ille så får du rapportere innleggene våre til moderatorene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

religion er opphavet til det meste av ondskap og lidelse i verden, fysj. religion er et verktøy som brukes mot de svake i samfunnet(fact) for å utnytte dem og skaffe seg makt.

Det er vel en liten overdrivelse.

 

Se rundt deg, se ut i verden hva som foregår.... i norge er religion kanskje ikke det helt store problemet, men religiøse nordmenn utgjør ikke en promille av den religiøse befolkningen i verden en gang. Selv her er det store problemer, visjon norge etc.... lopper lettpåvirkelige mennesker for penger. Ren ondskap. Se på usa, se på midtøsten, se på burma, se på sri lanka, se på somalia etc...... alt er bare elendighet. alt er på grunn av religion. 

Endret av h2k_InnleggNO
Lenke til kommentar

En... eksorsist? Wow. Bare... wow.

Det blir mer og mer åpenbart at du er vel så fastlåst og lukket som Ogalaton i kreasjonisttråden, eller Max i flat jord-tråden. Du er bare hakket mer velformulert og noe flinkere til å variere kildene dine.

 

Trodde du at jeg ikke trodde det jeg selv trodde? Jeg tror det er sant at Gud eksisterer. Gud er selv ånd. Vi er også åndsvesener inkorporert i en fysisk kropp. Bl.a. tror jeg det er derfor vi har liberteriansk fri vilje, og således faktisk kan ansvarliggjøres. Rent fysisk eksisterer ikke dette. Bibelen beretter om at det finnes andre åndsvesener også, derfor tror jeg på det, samt at jeg har lest en del katolsk litteratur omkring det, beretninger fra personer selv, har familie som har opplevd kontakt, voodoo og heksedoktori er nokså utbredt i en del andre kulturer etc etc. Hvorfor jeg tror på Bibelen er en annen sak. At noe slikt sjokkerer en naturalist tar jeg med knusende ro. Djevelen er en listig, svært klok og mektig skapning som har vært tilstede mye lengre enn hele menneskeheten. Dersom djevelen eksisterer er det minst 2 slue måter å holde mennesker borte fra Gud:

1 - Fiksere dem omkring naturalisme (det åndelige eksisterer ikke)

2 - Fiksere dem omkring spritisme/de onde åndene selv (dersom mennesker ikke aksepterer naturalisme må disse åndene på en eller annen måte få dem til å følge noe annet enn Gud - det var ikke uvanlig før i tiden at man drev med trolldom o.l. Tror du det var fordi det ikke fungerte at de gjorde det?)

 

Litt til her: http://meningen-med-livet.com/faq/faq_hvorfor_skapte_gud_satan.php

 

Det sagt så er det ingen seriøs eksorsist som ikke gjør nøye vurderinger og sender videre til psykolog også. De er ikke dumme selv om du sikkert liker å tro det. Det er også mye humbug der ute (som med det meste). Her kan du lese at (seriøse) eksorsister finnes i Norge også.

 

Mitt første innlegg her var kort og spissformulert (mer detaljer har jeg diskutert andre steder), noe du ikke ser ut til å forstå (eller vil ikke?). Jeg var innom kritikk av alle ismene, og jeg er klar over andre moral-teorier, men jeg kjøper dem ikke. Dessuten handler det om ontologi, ikke epistemologi. Det er ontologisk ingen annen forankring for godt og ondt enn i mennesket selv, slik humanismen f.eks hevder. Det faktum at ateister i likhet med andre i så stor grad er moralske, har så sterke opplevelser av at noe er grunnleggende urettferdig, og uttaler seg - med så stor moralsk tyngde - er et tegn på at universet har et dypere moralsk fundament, enn en normal ateistisk filosofi synes å legge opp til. 

Jeg er til og med klar over at kristne er underrepresentert blandt vitenskapsmenn, noe jeg tror skyldes at mange kristne i stor grad forlot universiteter (som jeg var inne på tidligere), men det gjør det egentlig enda mer interessant at det er kristne som vinner flest nobel-priser. 

 

Dette visste du i stor grad om min posisjon fra før. Hvorfor du fortsetter å sprelle sånn med beina, håner, gratulerer deg selv etc etc vet jeg ikke, men jeg har jo mine tanker. Jaja.. sprell on...

 

 

Litt mye avsporing her nå, som alle er ansvarlig for. Men dere andre trenger jo ikke angripe marius77 med slik aggressivitet gjennom en gruppe som hopper på han. Organiserer dere dette gjennom PM?

 

Minner om denne!

Lenke til kommentar

@Fustasjeopphengsforkobling: Selv om jeg ikke er enig med så å si noe du fremmer så er det noe med deg som virker veldig genuint og oppriktig. Mulig det er retorikken din.. uansett så er det rett og slett gledelig å lese flere av innleggene dine. Skriver du mye utenom forumet?

 

 

@h2k: Mennesket er et fryktelig selvforefremmende vesen som benytter seg av de verktøy som er tilgjengelig eller som man kan finne opp for å fremme seg selv, sin familie og sitt samfunn.

Alle dogmatiske ideologier med underkastelse, belønning og straff er en del disse verktøyene, våpen og politiske ideologier er andre. Men at religion er opphavet til det meste av ondskap og lidelse.. neh, den kjøper jeg ikke.

Men at religion har vært en del av årsaken til mye lidelse.. definitivt!

Endret av Noxhaven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

@Fustasjeopphengsforkobling

 

du unnviker feigt spørsmålet hans ang. hva greia er med disse angrepene på meg, hva er det egentlig dere holder på med, og hvem er dere?

 

 

Hmm..?

Kan du presisere spørsmålet du referer til? Så skal jeg prøve å svare deg etter beste evne.

 

Hva VI holder på med?

Jeg deler mine formeninger og gir kommentarer på andre sine formeninger på et diskusjons forum, og jeg kan bare svare for meg selv.

 

Hvem VI er?

Jeg er Noxhaven, dette er mine eneste bruker her på forumet og jeg er kun en person, ikke flere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg ler ikke, vi kan vel bare konkludere med at du ikke har noe svar å gi, og at den bibelske tilnærminga er den eneste som fremstår som riktig hvis du sammenlikner med en evolusjonær tilnærming til konseptet "moral".

Det er latterlig av deg å si det.

 

Bibelen er det som fremstår som mest feil. Forkastelig moral.

 

Selv barn idag har bedre moral enn hva bibelen hadde for nesten to tusen år siden. Vår moral er overlegen hva din jernaldermytologi har å tilby.

 

Kristendommen er en kreft og først nå er vi på vei til et friere, mer moralsk samfunn. Det kristne alternativet var en katastrofe i nesten tusen år her til lands.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

[/trådkapring slutt]

Skal få tatt meg tid til å svare på innlegget ditt i kveld, og forhåpentligvis få diskusjonen tilbake på tema! Beklager at det har tatt litt tid!

 

Ellers vil jeg samtidig benytte muligheten til å fortelle at jeg ikke er interessert i å drive noen heksejakt, heller ikke på marius77. Så personlig investert i et diskusjonsforum er jeg ikke. For min del synes jeg det er vanskelig å se for seg at det eksisterer noen plan eller sammensvergelse for å "ta noen" her på forumet. Jeg har ikke noen kontakt med andre her på PM, og ser ikke noen grunn til å tro at andre skulle hemmelig organisere noen diskusjon.

Endret av afterall
Lenke til kommentar

(...)

Hva er deres synspunkt?

(...)

At for det første så er dette omtrent samme tråden som den forrige vi har hatt, og denne tråden krever samme grunnlaget. Nemlig at man begrunner at et kulturelt forfall faktisk finner sted.

 

Hvis man mener at det kulturelle forfallet er at vesten har blitt mindre kristent, så bruker man kristendommen som standarden for god kultur. Det aksepterer jeg selvfølgelig ikke.

 

 

 

religion er opphavet til det meste av ondskap og lidelse i verden, fysj. religion er et verktøy som brukes mot de svake i samfunnet(fact) for å utnytte dem og skaffe seg makt.

Det er vel en liten overdrivelse.

 

Se rundt deg, se ut i verden hva som foregår.... i norge er religion kanskje ikke det helt store problemet, men religiøse nordmenn utgjør ikke en promille av den religiøse befolkningen i verden en gang. Selv her er det store problemer, visjon norge etc.... lopper lettpåvirkelige mennesker for penger. Ren ondskap. Se på usa, se på midtøsten, se på burma, se på sri lanka, se på somalia etc...... alt er bare elendighet. alt er på grunn av religion.

 

 

La meg minne deg på hva du skrev. Du skrev:

 

"religion er opphavet til det meste av ondskap og lidelse i verden [...]"

Ikke "noe" ondskap og lidelse. Ikke "litt" ondskap og lidelse. Men det meste av ondskap og lidelse. Skal vi se... vi har for eksempel lidelse påført av naturlige årsaker, som for eksempel kreft, eller sykdommer mer generelt. Det å ignorere den enorme lidelsen påført av naturlige årsaker er ganske imponerende. Så har man all elendighet av andre årsaker, slik som den motivert av ren skjær grådighet, eller mangel på empati. Eller kanskje inn- og utgruppetilhørighet. Religion benytter seg selvfølgelig av sistnevnte, men er ikke det eneste som gjør det. En annen gruppe lidelse er den som indirekte påføres fordi vi er skikkelig dårlige til å a) tenke langsiktig, og b) føle empati med de som ikke er nære oss. Dette kan for eksempel være mangel på langsiktig planlegging (klima, noen?), eller tilstrekkelig støtte til de som trenger det.

 

At du ønsker å forenkle dette til at all, eller den meste, av lidelsen du ser er påført av religion er simplistisk og regelrett galt.

 

P.S. Jeg savner virkelig en saklig oppfølging fra deg her.

 

(...)

 

Skal vi se. Siden du minnet oss på at vi kaprer tråden litt (og at zeeby er lettere paranoid, samt er så god til å sette seg i offerposisjon at han også gjør det på andres vegne) så får jeg gjøre dette kort. Det til tross for at du i samme innlegg både slenger ut en haug med feilaktige og absurde påstander som er off-topic, og oppfordrer til å holde seg til tema. Imponerende.

 

Uansett. Jeg får nøye meg med å kommentere det du skrev som går på meg som person.

 

La meg først presisere hva jeg ble overrasket over i ditt forrige innlegg. Det som overrasker meg er at til tross for at du er relativt velformulert, og ofte gir deg ut for å begrunne ditt standpunkt rasjonelt, så aksepterer du mye av de mer åpenbart overnaturlige aspektene ved kristendommen.

 

Et par presiseringer der du spekulerer om meg, resten får jeg la være. Du hevder at jeg sikkert mener at eksorsistene er dumme. Vel, jeg vil ikke bli direkte overrasket om de er det, og det de driver med slår meg som usunt på høyde med homøopati, men det betyr ikke at de er dumme. Smarte mennesker kan være eksepsjonelt gode til å rasjonalisere. At ditt første innlegg var kort er jeg selvfølgelig klar over - det forsvarer ikke at det også var fullt av hakkende gale påstander. Hva angår ditt siste avsnitt så var dette usedvanlig tilbakeholdent av deg når det gjelder å uttale deg om mine motivasjoner, som du sjeldent har hatt problemer med å spekulere sanseløst i.

 

du unnviker feigt spørsmålet hans ang. hva greia er med disse angrepene på meg, hva er det egentlig dere holder på med, og hvem er dere?

Det er en vesensforskjell på diskusjon og angrep. Hverken du eller zeebra ser ut til å helt forstå dette skillet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Greit nok det Imlekk, men tråden handler ikke om Kristendom mot ateisme, eller Guds eksistens, religion generelt eller slike ting.

 

Jeg skal lese innlegget ditt etterhvert og svare om det var saklig.

 

Ps. Angående tråden du henviser til har jeg ikke vært inne på den fordi jeg ikke anser premissene for den tråden som interessante og ikke har noen relevante meninger i den tråden.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar
Det samfunnet som implementeres nå kan vel mange måter sies å være et antikristlig samfunn uten substans og uten verdier, uten retningsans, uten moralsk kompass.

 

Men demonene demoniserer heller Kristendommen enn å ta tak i de virkelig problemen i samfunnet vårt eller kritisere de tingene som er mest kritikkverdige.

 

Har "antikrist" kommet? Er det "antikrist" sitt system som implementeres i Europa nå?

 

 

Hva eller hvem er antikrist? Kan du gi en definisjon?

Er det kristendommen som gir oss substans, verdier, retningssans og vårt moralske kompass?

Hva er demoniserende demoner?

Hvilke ting er de virkelige samfunnsproblemene, de som er mest kritikkverdige?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...