drbaron Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Har omsider fått bytta ut PSUn som fulgte med Aopen hx 08 kabinettet mitt med en 300 watts fortron/source fra www.microplex.no Forskjellen var enorm , absolutt alt som var av støy forsvant. Bare dette i seg selv gjorde som sagt underverker, men mye vil ha mer!!! Det er i første rekke hardisken jeg eventuelt ønsker å bytte. Dette er en WD120 special editon med 8 mb cashe. Skulle jeg kjøpe noe nytt må dette være Seagate. Noen som har bytta fra wd til seagate, stor forskjell i støymengde? Mye å hente på å i tillegg gå ned på 5400 rpm? Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Denne passer bedre i Overklokking -> Støydemping Flyttes. Lenke til kommentar
eirberen Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 (endret) Hei! Har nesten samme psu og hadde en wd 80gb special edition. Bytta den med en Seagate s-ata hd på 120gb. Kan garantere deg at du merker stooor forskjell på støynivået. Forresten, les erfaringer på hw.no !! Endret 3. desember 2003 av eirberen Lenke til kommentar
Quietman Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Seagate Barracuda IV og V går jo for å være de aller mest stillegående diskene på markedet. Desverre får du ikke kjøpt dem nye lengre (men kanskje brukt?). Har selv en IBM 45GB 7200rpm GXP75, som støyet en del i utgangspunktet. Så fikk jeg tak i et lite program som het IBM Feature Tool. Her var det inkludert noe som het Acoustic Management, som lot meg justere støynivået manuelt. Når denne ble satt til mest stillegående alternativ, kunne jeg ikke lengre høre disken. Vet ikke om noe sånt kanskje finnes til WD disker også? Ellers har jeg også en Seagate Barracuda 7200.7 120GB som er meget stillegående. Et annet godt alternativ er gummioppheng til harddisken. Dette reduserer/fjerner vibrasjonene som normalt forplanter seg til kabinettet (se link for mer info). Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Slik jeg har hørt det så er har du valg mellom en kjappere HD med mye mer støy (WD), eller en HD med litt lavere ytelse og mye mindre støy (SG). Jeg valgte Seagate og har ikke angret et sekund! Problemet nå for tiden er som nevt over at en ikke får tak i Barracuda IV og V lengre. Du kan kjøpe disker i Barracuda serien, men de kommer uten SeaShield og bråker mer. Skjønner ikke hva de har tenkt på, men lure har dem i alle fall ikke vært! Jeg sendte min Seagate Barracuda tilbake pga. av støyen. PS. De nyeste diskene som en kan kjøpe nå for tiden heter bare Seagate Barracuda. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå