Gå til innhold

LG G5 vs Samsung Galaxy S7

Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Sliter med å bestemme meg for hvilken jeg skal velge. Hva synes dere?

Mine prioriteringer er i synkende rekkefølge:

Bra kamera både foto og video.

Bra batteritid

Bra lyd i øretelefonutgangen (ikke høy lyd, men BRA lyd)

Design, skjermkvalitet, hastighet på prossessor er uvesentlig.

Hvilken ville du valgt og hvorfor?

(ikke et alternativ å vente på S8 eller G6)

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Så ingen har noen mening om dette? Jeg burde kanskje ha skrevet iPhone, da hadde det i alle fall kommet masse negative kommentarer...

Lenke til kommentar

En mening og et forslag/synspunkt kan jeg gi deg, men fasiten skal jeg ikke påstå at jeg kommer med. ;)

Jeg fikk i høst en Samsung S7 (flat) av arb.giver, og jeg må si at jeg er meget godt fornøyd med den. Det var en solid oppgradering i fra Samsung S5 neo som jeg hadde fra før av.

Selv om kameraet på S7 har en lavere oppløsning enn hva det har på S5 (neo), så synes jeg kameraet på S7 er merkbart bedre. Med bedre så mener jeg da skarphet, litt bedre ISO-egenskaper og noe bedre detjaljering i bildefilene ved nærbilder, for noen så kan det kanskje være en ulempe at det er «bare» 12 Mpxl oppløsning.

Jeg vet godt at oppløsningen ikke har noe med kvaliteten på bildefiler å gjøre, men om en skulle bruke bildene til noe (utskrifter/forstørrelser) så kan det jo ha betydning, i tillegg til at det da vil tåle en cropping/beskjæring av bildefilen bedre.  

Etter oppdateringen til android 7.0 så ble batteritiden enda bedre, så jeg er meget godt fornøyd med batterikapasiteten til S7.

Jeg har lagt inn en god del musikk på mobilen (fra cd samlingen), og jeg må si at S7 gjengir lyden meget bra.

Bruker den også til litt enkle dokumentasjoner på jobben bl.a. gjennom noen «service portaler» som S7 takler meget bra, så dette er i mine øyne en god og rask mobil.

Så alt i alt, så er jeg meget godt fornøyd med S7.

Det er nå bare min oppfatning, synspunkt og mening om S7, men om den evt er er på høyde med (eller bedre/svakere enn) LG G5 tør jeg ikke uttale meg noe om, for LG G5 har jeg ikke noe kjennskap til i det hele tatt.

Så om du kom noe videre med dette @Jeve Stobs vet jeg ikke, men jeg har gjort et lite forsøk i alle fall...... :) 

Litt off-topic.

Ellers så kan jeg ikke helt se poenget med at det er så mange som er nødt til å uttale seg så negativt om andre os enn hva de selv benytter, helt fair om noen ikke liker f.eks. iPhone, men hvorfor komme med så mange usakligheter eller skrive om den såkalte «Apple-meningheten» klarer jeg bare ikke å forstå vitsen med.......

Er mange ting jeg ikke liker også, men da lar jeg bare være å kjøpe eller velge det, så er jeg i grunnen ferdig med den saken........

Jeg bruker Mac, men iPhone er ikke noe som frister meg i det hele tatt.........

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror mangelen på svar kan være fordi LG G5 solgte ganske dårlig i Norge og det dermed ikke er mange som har den av oss aktive brukere på forumet.

Jeg hadde en G5 i noen dager men sendte den tilbake på angreretten da den skuffet meg på flere punkter;
- Byggekvaliteten, den virket ganske plastikkaktig pga lakken de bruker oppå metallet og en skjev og litt for stor glipe mellom chassiet og underdelen du kan ta av for å bytte batteriet eller sett inn moduler
- Skjermen var ganske lyssvak utendørs sammenlignet med for eksempel S7 Edge, fortsatt brukbar men merkbart vanskeligere å se hva som stod på skjermen
- Middelmådig batteritid, her kommer dog fordelen med mulighet for å bytte batteriet kjapt sammenlignet med for eksempel S7

Av de positive sidene ved mobilen så hadde den fin størrelse, jeg syntes LG sitt software-overlegg på Android fungerer fint og den hadde grei ringekvalitet og dekning. Kameraet var bra, vidvinkelinsen var en fin funksjon jeg gjerne skulle sett på andre modeller. Lydkvaliteten kan jeg ikke si så mye om da jeg kun bruker Bluetooth-headset og da blir den nok aldri så mye bedre enn det standarden tillater. Du kan jo få tak i en B&O-Dac til den som sikkert gir veldig bra lydkvalitet sammenlignet med den gjengse mobil.

Jeg hadde Samsung S7 Edge som jobbmobil samtidig og har brukt S7 en del og om jeg skulle valgt mellom G5 og S7 så hadde jeg valgt S7 i dag av følgende grunner:
- Bedre batteritid, en flott og mer lyssterk skjerm og software som gir deg muligheter som 4G Tale og WiFi Tale (kun i Telenor sitt nett foreløpig men Telia kommer nok etter) noe du ikke kan forvente å få med LG
- Subjektivt sett bedre kamera etter min personlige erfaring og en del tester på nettet mener jeg er enige med min erfaring
- God byggekvalitet, støtte for trådløs lading og hurtiglading
- Tåler en vannsprut og litt støv med IP68-ratingen

Det negative vil jeg si er høyttaleren, den kunne vært mye bedre på lydkvalitet og volumnivå. Igjen bruker jeg kun Bluetooth-headset så kvaliteten på hodetelefonutgangen kan jeg ikke kommentere så mye. Samsung er også trege på å oppdatere mobilene sine med nye versjoner av Android, jeg har ikke erfaring med om LG er bedre der men skal vanskelig gjøres å være verre på dette enn Samsung.

Edit; Jeg glemte å kommentere en ting til, S7 får man jo til rett under 5000 kroner nå og den blir sikkert enda rimeligere om kort tid når S8 lanseres. Det er ikke mange som har G5 på lager lengre men om du kan få den for et sted rundt 3000-4000 kroner så er ikke den et dårlig kjøp, da den gir mye for pengene. 

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Takk til dere begge for gode og utfyllende svar .

Etter å ha hatt begge to i hus i et par dager har jeg kommet til noen konklusjoner:

S7 har bedre batteritid. G5 kan bytte batteri, men det har jeg nok sjelden behov for.

S7 har bedre kamera, men jeg liker noen av mulighetene G5 har lagt inn i kameraet sitt. 

Skjermen på G5 har litt lightbleed, og det opplever jeg ikke på S7.

På lyd er de ca like gode. IP ratingen til S7 kan være et pluss. Modulmulighetene til G5 kan være et pluss. Skal jeg velge den som er best er S7 nok den som scorer høyest. Men G5 kan man få en del billigere, og den gir også mye for pengene.

Ikke lett å bestemme seg, men takk for deres tanker. Det skal nok bidra til at jeg velger rett for meg i løpet av de nærmeste dagene.

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
Lenke til kommentar

Skjermen på G5 har litt lightbleed, og det opplever jeg ikke på S7.

Det er fordi G5 har en LCD-skjerm, mens S7 har AMOLED. En av fordelene med AMOLED er at slike skjermer ikke har noe baklys som kan forårsake light bleed eller DSE.

Sist jeg kjøpte mobil falt valget på Huawei Mate 9 Pro, og det var primært fordi jeg ville ha AMOLED-skjerm på 5.5" uten ekstremt kurvede kanter med god ytelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...