Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg driver hovedsaklig og lærer meg php nå. Er ikke noen særlig på det men, er fremdeles på nybegynner stadiet... Men jeg er litt nysjerrig på ASP og. Hva er egentlig asp i forhold til php? Og er det noen fordeler i og funne ett framfor ett annet? Men det jeg hovedsaklig lurer mest på er om ASP har en funskjon som tilsvarer include funksjonen i php...?

Den kunne nemmlig blitt veldig brukbar for meg om jeg skal begynne med asp...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er endel forskjellermellom asp -> php. dette er tatt opp før i denne tråden...... så da kan du lese litt mer om forskjeller der....

i tilleg til infoen i den tråden vil jeg legge til denne infoen om asp: det er 'default' med vbscript i asp, noe som gjør at det vanligvis kjøres på IIS-servere. du kan også lage asp med JavaScript (som er noe uvanlig) men hvis du gjør dette kan du i tilleg lage asp-sider for andre webservere....

med hensyn til hvor lett/vannskelig det er å lage er jo avhengig av din læreevne. det finnes endel sites på verdensveven som har endel gratis scripts.den beste siden for asp jeg har funnet er aspin.com. du kan eventuelt også sjekke ut stardeveloper.com som tar for seg endel flere programmeringsspråk.

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...