AnonymDiskusjon Skrevet 18. mars 2017 Del Skrevet 18. mars 2017 Jeg lurer på om man har mulighet til å få startlån når man har høy gjeld ca 400.000kr i refinansieringslån og forbrukslån i tillegg billån på 250.000kr. Finnes det noen muligheter for å få dette refinansiert i et startlån? Vi eier ikke noe bolig fra før, men nå blir vi spist opp av minstebeløp, så er vanskelig og betale fort ned på gjelden! Og med så høye leiepriser for bolig er det umulig for oss å spare penger da vi hele tiden har gått på en smell med å måtte bruke kredittkort for å klare å betale det man må i hverdagen! Så tilslutt gikk det så langt at vi sitter på så ekstremt stor gjeld og vi ser ingen utvei! Hvordan kan vi kvitte oss fortest mulig med denne gjelden og har vi noen gang noen mulighet for å klare å få kjøpt egen bolig. Leieprisene er utrolig høye og ting blir bare vanskeligere å vanskeligere med tanke på sparing! Anonymous poster hash: 2c931...718 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 18. mars 2017 Del Skrevet 18. mars 2017 Kommer an på inntekt og eventuellt kausjonist. Banken tar høyde for lånene dere har og hvis du skal låne 1 million så kan man si at de regner 1.65 millioner. Blir litt feil, men omtrent slik banken tenker. Det beste å gjøre først er å få samlet alle lånene så dere har 1 regning å betale på hver måned. Er det delt opp og kaotisk så blir det mye dyrere og viser at dere er en smule "uansvarlige". Mange smålån = veldig negativt! For både dere selv og med tanke på boliglån. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 18. mars 2017 Del Skrevet 18. mars 2017 Det tror jeg det bare er å glemme. Du får ikke boliglån med over seks hundre tusen i overbeheftelse. 4 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 18. mars 2017 Del Skrevet 18. mars 2017 Det tror jeg det bare er å glemme. Du får ikke boliglån med over seks hundre tusen i overbeheftelse. men nå blir vi spist opp av minstebeløp, så er vanskelig og betale fort ned på gjelden! Og med så høye leiepriser for bolig er det umulig for oss å spare penger da vi hele tiden har gått på en smell med å måtte bruke kredittkort for å klare å betale det man må i hverdagen! Så tilslutt gikk det så langt at vi sitter på så ekstremt stor gjeld og vi ser ingen utvei! Leste ikke skikkelig jeg, som vanlig... Når man må bruke kredittkort for å betale hverdagen og blir spist opp av minstebeløp som TS skriver så har man selvfølgelig ikke økonomi til huslån Det finnes noe som heter gjeldsordning som kan være verdt å titte på. https://www.politi.no/tjenester/gjeldsordning/ Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 18. mars 2017 Del Skrevet 18. mars 2017 Er det mulig å selge bilen dere har 250 000 kr i lån på? 4 Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 18. mars 2017 Del Skrevet 18. mars 2017 (endret) Sikkert mulig å likvidere litt men "muh standards of living!" Folk som har vent seg til å leve over evne vil neppe redusere levestandarden... Forventer vel heller at de tenker "refinansiering vil redde oss!" og "da kan vi jo kjøpe nyere bil da!" Endret 18. mars 2017 av medlem-329093 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 18. mars 2017 Del Skrevet 18. mars 2017 Man får ikke startlån for å dekke gjeld, nei. Det er veldig vanskelig å få om dagen, en må så og si være aleneforsørger uten særlig inntekt og på vei inn på boligmarkedet. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 18. mars 2017 Del Skrevet 18. mars 2017 Selge det som selges kan da, og kjøre enormt stramt budsjett i en god stund fremover. Ellers må inntekten langt opp. Lenke til kommentar
Baardsen Skrevet 18. mars 2017 Del Skrevet 18. mars 2017 Det finnes jo etablererlån i de fleste kommuner. Finnes også bostøtte ordninger. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 23. mars 2017 Del Skrevet 23. mars 2017 (endret) Jeg ville satset på å prøve å snakke med rådgivningstjenesten til NAV. Dere har jo åpenbart et problem og det problemet kommer ikke til å bli mindre heller av å låne mer. Et startlån får dere nok ikke for å refinansiere forbruksgjeld til lavere rente og lengre nedbetalingstid. Gå ned på levestandard og forbruk. Uten at du sier noe om disse tingene, så har jeg en misstanke om at dere kunne tatt dere mindre friheter og byttet bolig til noe mindre, enklere og billigere. Endret 23. mars 2017 av Nedward Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 24. mars 2017 Del Skrevet 24. mars 2017 Har selv søkt på startlån og kravet var at jeg måtte selge bilen som jeg har ~300k i lån på + noe kredittkort gjeld som jeg har kvittet meg med nå Takket da nei til lån da bilen er livet mitt, ikke noe stort behov for å kjøpe hus uansett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå