tkorsvold Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Hei folkens, Trenger litt hjelp her. Hvordan lagrer jeg stillbilder fra en DVD? Har prøvd ulike printscreen-programmer, men vinduet der filmen spilles av blir av en eller annen grunn svart. DVD-avspillerne jeg bruker har ikke mulighet til å lagre stillbilder fra filmene. Hvordan kan jeg gjøre dette? HJÆLP mvh Thorstein Korsvold Lenke til kommentar
Lch Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Heh. PrtScrn kan ikke fange opp overlay-data. Du kan bruke PSP, HyperSnap DX mm. De fleste dvdavspillere har mulighet til å lagre stillbilder. En annen mulighet er å skru ned/av 'hardware acceleration' for skjermkortet. Da kan du riktignok få problemer med å spille av dvden igjen. Ellers kan du se Mads Breviks fine guide til dette. http://www.dvdarkivet.no/grabbing.php (den er gammel, men fin) Lenke til kommentar
tkorsvold Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 Tusen takk! tenkte det var noe med overlay ja... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå