kjeltring_ Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Hei! Noen som har link til en god howto for å få min ubuntu server til å svare domene jeg har bestilt meg? Jeg skal ha tilgang til ssh også kjører jeg web server på den..... Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Det vil sannsynligvis ikke være mulig å hoste opp en howto som passer. Det er for mange variabler. Står din ubuntu server hjemme hos deg? Er den koblet til internett som får ny ip-adresse dersom strømmen blir borte noen timer? Hvilket utstyr (modem/router etc) er i bruk for å gi serveren internett? Lenke til kommentar
kjeltring_ Skrevet 17. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2017 J Det vil sannsynligvis ikke være mulig å hoste opp en howto som passer. Det er for mange variabler. Står din ubuntu server hjemme hos deg? Er den koblet til internett som får ny ip-adresse dersom strømmen blir borte noen timer? Hvilket utstyr (modem/router etc) er i bruk for å gi serveren internett? Ja den står hjemme.Har ikke statisk IP fra ISP. (men strømmen går sjeldent) Cisco router i bridge mode, asus rt66u router. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Du må bruke en DNS tjeneste som godtar dynamisk IP adresse. Jeg bruker f.eks DNSMadeEasy og har et program som oppdaterer domenenavnet med den til en hver gjelende dynamiske ip adressen. Finnes flere slike tjenester. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå