Dagner Skrevet 18. mars 2017 Del Skrevet 18. mars 2017 Og hvordan skal Tyrkere kunne bo i de fineste husene og kjøre de fineste bilene om ingen har muligheten til å utdanne seg til godt betalte yrker? Lenke til kommentar
lada1 Skrevet 18. mars 2017 Del Skrevet 18. mars 2017 (endret) I følge Erdogan er Tyrkere Europas fremtid. Han ber dem om å få 5 barn hver og ikke bare tre. Link: https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2017/03/17/195286674/erdogan-ber-tyrkere-i-europa-fa-minst-fem-barn Er Tyrkere ol. Europas fremtid? Dette problemet fikser kongen vår med sine flotte og intelligene taler: det er bare å definere burt eller vanne ut begrepet "tyrker", "norsk" etc. Nasjonal/etnisk identitet finnes ikke i følge kongen vår. Nasjonalitet er bare en geografisk greie. Straks du flytter til Kina, så er du kineser. Punktum. En etterkommer etter en tyrker som emigrerte til Sogn på 1800-tallet, er en sogning og Ikke en tyrker :-) Dog litt dumt å ta fra han det norske statsborgerskapet dersom det viser seg at han har stemmerett i Tyrkia og sloss for en diktator der :-) Endret 18. mars 2017 av lada1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 18. mars 2017 Del Skrevet 18. mars 2017 Smått utrivelig når tyrkiske regimeledere oppfordrer til/spår det som ellers har blitt betraktet som konspirasjonsteorier og helt urealistisk. Litt merkelig du anser det som konspirasjonsteori, all den tid vi har opptil flere far-right politikere i Europa som nettopp både i ord, forslag, og holdninger fremmer den slags konfrontasjon. Erdogan på sin side, bare konstaterer dette, og han har jo rett. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 18. mars 2017 Del Skrevet 18. mars 2017 Smått utrivelig når tyrkiske regimeledere oppfordrer til/spår det som ellers har blitt betraktet som konspirasjonsteorier og helt urealistisk. Litt merkelig du anser det som konspirasjonsteori, all den tid vi har opptil flere far-right politikere i Europa som nettopp både i ord, forslag, og holdninger fremmer den slags konfrontasjon. Erdogan på sin side, bare konstaterer dette, og han har jo rett. Tanken om innvandring som strategisk middel, som "eurabiateorien" osv. har gjerne blitt avfeid som konspirasjonsteorier, selv om det som du sier finnes folk på høyresiden som har forfektet dette som mer enn teori. Jeg har ikke lest noe av "Fjordmann" men jeg oppfatter utifra nyhetsartiklene jeg har lest at det er noe av dette han gjerne forbindes med. Det er dermed påfallende når Erdogan tilsynelatende ønsker å bruke nettopp en tilsvarende strategi. 1 Lenke til kommentar
På den andre siden. Skrevet 18. mars 2017 Del Skrevet 18. mars 2017 (endret) En sak som ble overskygget av mediasirkuset etter at Geert Wilders parti ikke ble størst. Snakker om fremtiden til Nederland og skygger så vant Denk, et parti i realiteten for tyrkere i Nederland, en plass i parlamentet. Men betydningen av dette diskuteres heller ikke. Endret 18. mars 2017 av På den andre siden. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 18. mars 2017 Del Skrevet 18. mars 2017 (endret) Tyrkere er Europa sin fremtid? AHAHAHHA :rofl: Endret 18. mars 2017 av Simkin Lenke til kommentar
Motstandpolitiker Skrevet 18. mars 2017 Del Skrevet 18. mars 2017 Nå må dere huske at Tyrkerne hersket over store deler av Europa. De første som blir erobret er Hellas. Jeg synes veldig synd på Grekerne ettersom de vil kollapse først. 1 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 18. mars 2017 Del Skrevet 18. mars 2017 (endret) Tyrkerpakk kommer ALDRI til å være Europas fremtid. DET er sikkert. Endret 18. mars 2017 av Simkin Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 18. mars 2017 Del Skrevet 18. mars 2017 (endret) Smått utrivelig når tyrkiske regimeledere oppfordrer til/spår det som ellers har blitt betraktet som konspirasjonsteorier og helt urealistisk. Litt merkelig du anser det som konspirasjonsteori, all den tid vi har opptil flere far-right politikere i Europa som nettopp både i ord, forslag, og holdninger fremmer den slags konfrontasjon. Erdogan på sin side, bare konstaterer dette, og han har jo rett. Tanken om innvandring som strategisk middel, som "eurabiateorien" osv. har gjerne blitt avfeid som konspirasjonsteorier, selv om det som du sier finnes folk på høyresiden som har forfektet dette som mer enn teori. Jeg har ikke lest noe av "Fjordmann" men jeg oppfatter utifra nyhetsartiklene jeg har lest at det er noe av dette han gjerne forbindes med. Det er dermed påfallende når Erdogan tilsynelatende ønsker å bruke nettopp en tilsvarende strategi. Jeg siktet til denne linken om religion og kommentaren din (som jeg beklageligvis ikke tok med i quoten, min feil) Ser forøvrig at kompisen hans spår religionskrig i følge samme siden : https://www.abcnyheter.no/nyheter/2017/03/16/195286177/tyrkia-europa-star-foran-sammenbrudd-og-religionskrig Smått utrivelig når tyrkiske regimeledere oppfordrer til/spår det som ellers har blitt betraktet som konspirasjonsteorier og helt urealistisk Da blir det kanskje mindre forvirrende hva jeg mente, med tanke på far-right's populistenes holdninger i dette. De har jo erklært religionskrig for lenge siden. Endret 18. mars 2017 av Mr.M Lenke til kommentar
lada1 Skrevet 19. mars 2017 Del Skrevet 19. mars 2017 (endret) Men er det ikke litt rart at en kan ha statsborgerskap i to land samtidig? Også litt udemokratisk? Og i prinsippet kan da en person opptre som politiker i to land samtidig. Også problematisk at en innvandrer-gruppe skal opptre som del av et annet land sitt styresett - og bare ha sosiale rettigheter i ett av landene. For å dra dette langt: Dette kunne i prinsippet være som om alle kinesere (i Kina) hadde stemmerett i Norge :-) Ikke så demokratisk. Kan ikke tenke meg at den tyrkiske staten har mye sosiale plikter overfor "sine borgere" i Europa? Skal de opptre som "tyrkiske borgere" i Europa, så må de vel kunne kreve "NAV-penger" fra Tyrkia? :-) Eller hvordan er det med norske borgere i utlandet - har de noen sosiale rettigheter (i Norge) ? Kanskje ikke? Endret 19. mars 2017 av lada1 Lenke til kommentar
Maskinintelligens Skrevet 19. mars 2017 Del Skrevet 19. mars 2017 (endret) Tyrkia er faktisk i en demografisk krise. Tyrkiske kvinner får under 2 barn per kvinne og hvis man ikke hadde tatt med barna i det fattige øst-Tyrkia hvor befolkningen er hovedsakelig kurdisk, så hadde tallet vært langt under 2. Man kan da tenke seg at hvis ingen hører på Erdogan i Tyrkia vedrørende dette, hvorfor skulle de europeiske tyrkerne bry seg om han? Selve poenget med å linke til uttalelsen hans er å vise hvor fraværende han har blitt siden han tror han kan påby hvor mange barn tyrkiske kvinner kan få i andre land. Samtidig det at han kun ser på kvinner som fødemaskiner som er plassert der for en grunn. Det var hele ideen da jeg la ved linken først (i en annen tråd). PS! 5 barn per kvinne er utrolig høyt fordi barnedødeligheten i Europa er så lav. I land hvor man har høyere tall, spesifikt afrikanske land som Mali og lignende, er barnedødeligheten noen ganger på 10-15 prosent. Det gir at 7 barn per kvinne, ikke nødvendigvis gir så høy befolkningsvekst. Endret 19. mars 2017 av Maskinintelligens Lenke til kommentar
Motstandpolitiker Skrevet 19. mars 2017 Del Skrevet 19. mars 2017 (endret) Tyrkia er faktisk i en demografisk krise. Tyrkiske kvinner får under 2 barn per kvinne og hvis man ikke hadde tatt med barna i det fattige øst-Tyrkia hvor befolkningen er hovedsakelig kurdisk, så hadde tallet vært langt under 2. Tyrkia klarer seg helt utmerket uten problemer. I Norge har andelen tyrkere økt fra 10696 til 16742 tusen. https://no.wikipedia.org/wiki/Tyrkere_i_Norge Jeg har lest en del på muslimske organisasjoner. Disse folka bruker samme taktikk som CAIR fra det islamske brorskap. http://www.tyrkiskorg.no Islamsk råd i Norge med halal sertifisering er også en del av det Islamske brorskap. Dette er CAIR forresten. Cair klarer ikke engang å definere islamofobia, men allikevel ønsker at islamofobia skal bli ulovlig. Muslimer er forresten den største gruppen av innvandrer som har mest innflytelse i vestlig politikk. Muslimer eier norske politikere. Norske politikere har ingen fri vilje. Endret 19. mars 2017 av Motstandpolitiker Lenke til kommentar
Motstandpolitiker Skrevet 21. mars 2017 Del Skrevet 21. mars 2017 Dessuten frykter Europa at et nytt osmansk rike skal gjenoppstå. Men europeerne må innse at den tiden snart kommer, sier de to Ja-velgere til NRK https://www.nrk.no/urix/ja-siden_-europa-jobber-for-nei.-nei-siden_-europa-jobber-for-ja.-1.13436329 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 21. mars 2017 Del Skrevet 21. mars 2017 Smått utrivelig når tyrkiske regimeledere oppfordrer til/spår det som ellers har blitt betraktet som konspirasjonsteorier og helt urealistisk. Litt merkelig du anser det som konspirasjonsteori, all den tid vi har opptil flere far-right politikere i Europa som nettopp både i ord, forslag, og holdninger fremmer den slags konfrontasjon. Erdogan på sin side, bare konstaterer dette, og han har jo rett. Tanken om innvandring som strategisk middel, som "eurabiateorien" osv. har gjerne blitt avfeid som konspirasjonsteorier, selv om det som du sier finnes folk på høyresiden som har forfektet dette som mer enn teori. Jeg har ikke lest noe av "Fjordmann" men jeg oppfatter utifra nyhetsartiklene jeg har lest at det er noe av dette han gjerne forbindes med. Det er dermed påfallende når Erdogan tilsynelatende ønsker å bruke nettopp en tilsvarende strategi. Jeg siktet til denne linken om religion og kommentaren din (som jeg beklageligvis ikke tok med i quoten, min feil) Ser forøvrig at kompisen hans spår religionskrig i følge samme siden : https://www.abcnyheter.no/nyheter/2017/03/16/195286177/tyrkia-europa-star-foran-sammenbrudd-og-religionskrig Smått utrivelig når tyrkiske regimeledere oppfordrer til/spår det som ellers har blitt betraktet som konspirasjonsteorier og helt urealistisk Da blir det kanskje mindre forvirrende hva jeg mente, med tanke på far-right's populistenes holdninger i dette. De har jo erklært religionskrig for lenge siden. Det gjør det vel knapt noe bedre at tyrkiske ledere "bekrefter" ytre høyres virkelighetsforståelse. Jeg tror det vil kunne gjøre det ganske mye lettere for disse å overbevise flere om at noe slikt faktisk er tilfelle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå