Gå til innhold

Erdogan ber Tyrkere i Europa om å få 5 barn - Tyrkere er Europa sin fremtid

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leste det selv for ikke så lenge siden. Hva Tyrkias president Recep Tayyip Erdogan egentlig er ute etter er en gåte, men for min del virker det som han er mest interessert i å gjøre Tyrkia om til et diktatur med seg selv som egenrådig leder og bli landsfader for "et nytt Tyrkia".

Lenke til kommentar

Man trenger smarte hoder, ikke mange hoder, idiotisk oppfordring. 

Om målet ditt er å tilføre verden et veldig smart barn - tror du du har størst sjans til å nå målet ditt om du får 1 eller 5 barn?

Endret av Zork
Lenke til kommentar

Om målet ditt er å tilføre verden et veldig smart barn - tror du du har størst sjans til å nå målet ditt om du får 1 eller 5 barn?

Og hvordan ender det om alle skal ha et lass med barn som ikke har råd til en skikkelig utdanning?

Lenke til kommentar

Leste det selv for ikke så lenge siden. Hva Tyrkias president Recep Tayyip Erdogan egentlig er ute etter er en gåte, men for min del virker det som han er mest interessert i å gjøre Tyrkia om til et diktatur med seg selv som egenrådig leder og bli landsfader for "et nytt Tyrkia".

Ikke så altfor lenge siden det Ottomanske Riket falt og Ataturk ble Tyrkias landsfader. Det blir vel da Ergodanistan. Får håpe kurderne klarer å bryte løs slik at Erdoganistan kun blir halvparten av det som idag er Tyrkia.

:tease:

Lenke til kommentar

Det kommer an på hva som er hensikten. Om man ønsker å komme i overtall, eller i det minste øke antall hoder blant "ens egne", er det kjøttvekta som teller. 

Ser forøvrig at kompisen hans spår religionskrig i følge samme siden :

https://www.abcnyheter.no/nyheter/2017/03/16/195286177/tyrkia-europa-star-foran-sammenbrudd-og-religionskrig

Smått utrivelig når tyrkiske regimeledere oppfordrer til/spår det som ellers har blitt betraktet som konspirasjonsteorier og helt urealistisk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Man trenger smarte hoder, ikke mange hoder

Det spørs hva målet ditt er. 

Målet hans er ikke å tilføre verden smarte barn. 

Endret av VR-katten
Lenke til kommentar

Og hvordan ender det om alle skal ha et lass med barn som ikke har råd til en skikkelig utdanning?

Nå vrir du på poenget ditt for å gjøre det enklere å forsvare, men selv om vi biter på så har vel John Fredriksen, Kjell Inge Røkke, Olav Thon og Stein Erik Hagen, for å nevne noen, gjort det rimelig greit uten spesielt imponerende utdanning? 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Man trenger smarte hoder, ikke mange hoder

Det spørs hva målet ditt er. 

Målet hans er ikke å tilføre verden smarte barn. 

Neihei... så målet hans er å tilføre verden smarte hoder uten å tilføre det smarte barn? Jeg er forsåvidt til dels en tilhenger av 'blitt sånn' fremfor 'født sånn' (om enn bare fordi jeg har en optimistisk natur) men å helt se bort fra sammenhengen er noe naivt.

Endret av Zork
Lenke til kommentar

Nå vrir du på poenget ditt for å gjøre det enklere å forsvare, men selv om vi biter på så har vel John Fredriksen, Kjell Inge Røkke, Olav Thon og Stein Erik Hagen, for å nevne noen, gjort det rimelig greit uten spesielt imponerende utdanning? 

Jeg prøver ikke å vri noe som helst. 

Hva vil du egentlig fram til her? Personene du nevner representerer bare en liten brøkdel, hvor mange med like mye utdannelse tror du det er som feiler totalt? Har dessverre ikke noe statistikk å vise til, men jeg er rimelig sikker på at den hadde gitt et helt annet bilde en hva du gjør når du får det til å høres ut som at man kan gi blaffen i utdannelse og bli styrtrik. 

Lenke til kommentar

Hvis alle barna er fra samme foreldre, så vil det ikke være store genetiske variasjoner der som kan gi utslag. Du vil få langt bedre utbytte av å bruke 5 ganger så mye ressurser per barn.

• Liker 1
Lenke til kommentar

så målet hans er å tilføre verden smarte hoder uten å tilføre det smarte barn? 

Målet hans er ikke å tilføre verden smarte hoder. 

Har du avklart dette med DårligNavn?

No need to be salty, jeg tror du forstod poenget mitt :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...