940ht Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Hei trenger ny stue pc og har ingen peiling på dette er det noen som har noen gode alternativer? Skal kobles til tv og blir brukt til film for det meste men hater treige pcer så må være rask til ett hvert tidspunkt pris ca5-8 tusen kansje? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Jeg bruker Intel NUC til slikt. Personlig bruker jeg Windows på mine to NUCer (stue og soverom) og så er de koblet opp mot NAS (pcen) min der alt ligger lagret. Lenke til kommentar
nagina Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Resten burde lære av deg, 2 setninger og nok info til å gi deg hjelp. Har sett flere som skriver lange "wall of text" og glemmer de absolutt viktigste delene når de spør om hjelp. Bare et spørsmål, skal det være liten sak som passer under TV eller en stasjonær PC ved siden av TV-bordet? I ditt tilfelle så ville jeg valgt Intel NUC. Det finne så mange alternativer på det jeg nevnte nå og kan konfigueres nokså mye. Venter til flere poster sine forslag, mulig det er noe jeg ikke tenker på. Flere hoder > 1 hode Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Hva skal du se? Skal du leie film på nett/nettflix eller har du filmer liggende på et nettverk? Selv har jeg kastet PCen ut av stuen - bruker jeg AppleTV og en Android-TV til alt av streaming. Androiden kjører Kodi og kostet meg 350 kr. (MXQ Pro 4k). Lenke til kommentar
940ht Skrevet 17. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2017 Takker for svar, bruker mest popcorntime og slikt men plutselig finner jeg på noe annet så må være alsidig, har en lenova sån liten som jeg betalte ca 3000kr for og dwt virker ikke. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Hvis BARE skal bruke den til å streame (evt spille det som er tilgjengelig på den) kan du jo vurdere en slik; https://www.prisjakt.no/product.php?p=4112697 De jeg kjenner som har en sier den er lynrask og streamer 4K helt fint, og den er rimeligere enn en PC. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Skulle jeg hatt en REN enhet for streaming hadde jeg kanskje gått for en Xbox One S. Så får du en 4K BR spiller på kjøpet.. Og jaggu kan du game på den også. Verd å vurdere iallfall? Husk: Du kan ikke streame 4K på PC ennå. Ikke sikkert du har 4K TV, eller linje til å støtte det - bare nevner det. Lenke til kommentar
Selle Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 https://www.dustinhome.no/product/5011015171/prodesk-400-g3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå