JaxSpacyy Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Hei Fikk i november i fjor, altså 2016, en skade på venstre ringefinger. Fingeren ble sittende fast mellom to ruller på et transportbånd da jeg snublet, jeg ble med fremover mens fingeren satt fastklemt. Brøt fingeren sidelengs på en unaturlig måte, den ble veldig vond og hovnet senere opp. Har en ganske fysisk jobb hvor jeg bruker hendene, så jeg tapet den til langefingeren ved siden av som støtte og ventet på at det skulle gå over. Slik gikk jeg noen uker. Men hevelsen og vondten gav seg ikke, så etter noen uker fikk jeg dratt til legen, tatt røntgen og konstatert ikke noe brudd. Men derimot noe som legen kalte for en skade på volærplaten i fingeren. Fikk stort sett bare beskjed on å tape den hvis nødvendig, og se om det gikk over. Evt ta kontakt hvis det ikke ble bedre for å muligens se på kirurgiske muligheter. Nå mange måneder senere (mars) så er fingeren fortsatt ikke god. Ikke spesielt vond til vanlig, men stiv (får ikke strukket den skikkelig ut slik som de andre), leddet der skaden sitter (ikke ytterste men det innenfor) er fortsatt hovent (pga arrvev, er det jeg har lest) og fingeren ser litt skjev ut. Som sagt ikke veldig vondt i hverdagen, men fortsatt ganske irriterende å ha en krøkkete finger. Bør jeg bestille time hos lege og be om ny vurdering, eller er fysioterapeut/fingerøvelser veien å gå? Noen som har erfaringer eller innspill? Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Jeg skadet min finger som liten. Etter at fingeren grodde med skinne var den større enn de andre, skjev og vridd. Jeg kan ikke bevege det ytterste leddet og har lite følelse i den fingeren. Fikk beskjed om at jeg ville bli innkalt for å fikse den når jeg var utvokst men det ble jeg aldri. Har hørt at hvis du er over 18 år og skaden ikke gir plager så må det fikses privat da det handler om det estetiske. Fingeren er står fortsatt på halv åtte men det plager ikke meg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Hvis du ikke allerede har skrevet skademelding så gjør du det på mandag morgen. Deretter tar du kontakt med lege. Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 En slik skade som du har pådratt deg, er ikke uvanlig innenfor f.eks idrett. Håndballspillere har det bestandig. Les mer om din skade her: http://www.sportsinjuryclinic.net/sport-injuries/wrist-pain/volar-plate-injury Nå er det fysioterapi som er tingen. Men ikke alle fysioterapeuter er like gode på fingrer, det kan altså være verdt å finne en som kan sine saker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå