Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Overtakelse bolig - hva om samsvarserklæring mangler?

IntelAmdAti

Anbefalte innlegg

Hvis du skal overta en bolig og samsvarserklæring mangler, hvor mye penger holder du igjen da?

Ifølge prospekt skal samsvarserklæring medfølge, sikringskapene er nye. Hvis dette må gjøres i ettertid tror jeg det blir tidkrevende. En elektriker blir jo nødt for å trekke om alle kabler / gjøre om alt for å kunne gå god for at alt er gjort riktig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Du kan sjekke boligmappa.No eller ringe og spørre firmaet som mest sannsynlig står på kursfortegnelsen. Elektrikerfirmaer er pålagt å ha dokumentasjonen I min 5 år. Dersom dette mangler hadde jeg vert skeptisk.

Boligmappa fungerer ikke før jeg står registrert som eier og da må jeg overta først =P

Skeptisk er jeg naturligvis, hvis ikke samsvarserklæring følger med som avtalt så er det opp til selger å bekoste elektrikerregning for å få fremskaffet dokumentasjon på anlegget, med de eventuelle forandringer det måtte kreve.

Spørsmålet er hva som er en rimelig sum å holde igjen på overtakelse, altså hva dette eventuelt kan komme til å koste. Noen titusen burde vel dekke selv et særlig uheldig tilfelle? :)

Skapene er nye fra i år, huset selges av en fagmann som for alt jeg vet har gjort mye selv. Sannsynligvis er alt i skjønneste orden men jeg trenger papiret som sier det :)

Endret av IntelAmdAti
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...