rofl2 Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Jg kjøpte en Lenovo bærbar for noen år siden. Den har Win7, men det ser ut som at den er nedgradert fra Win8. En bunke disketter som fulgte med tyder på det. Så om jeg kjøper en Win10 pc nå, kan jeg regne med å kunne installere en ekstra disk og installer Win7 på den, eller vil jeg kunne støte på driverproblem? Hadde for noen år siden et ASUS hovedkort som kunne kjøre alt fra XP til Win10, så sånt er jo mulig? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Ja både microsoft og hovedkortprodusentene fjerner støtte for eldre en windows 10. https://www.digi.no/artikler/microsoft-dropper-stotte-for-intel-kaby-lake-og-amd-ryzen-i-windows-7-og-8-1/378220 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Hvorfor ikke ev. kjøre Windows 7 i en virtuell pc? Må du ha dualboot? Er jo ingen grunn til å kjøre Windows 7 når det kommer til programvare, alt virker på Windows 10. Lenke til kommentar
rofl2 Skrevet 30. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2017 Hvorfor ikke ev. kjøre Windows 7 i en virtuell pc? Må du ha dualboot? Er jo ingen grunn til å kjøre Windows 7 når det kommer til programvare, alt virker på Windows 10. Det som opptar meg mest er bruker-interface.Jeg foretrekker et skrivebord slik som i Win2k og Win XP. Win7 har vel noe av det samme, men er dårligere på utseende på skrivebordet og andre ting man gjør. Jeg synes ikke søk etter filer er bra i Win7. Men SwiftSearch er jo et bra alternativ. I XP har jeg full kontroll over skrivebordet, kan legge ikoner for alt mulig der, og jeg bruker det stadig til midlertidig plassering av filer eller linker jeg for øyeblikket jobber med. før jeg sletter dem, eller lar dem ligge fordi de stadig bruked Så vet jeg hvor de er. Har man en tilsvarende mulighet i Win 10? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå