jonlem Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Hva forventer man av disse? Har en her nå med 230 000 km på telleren, og det er på tide med bl.a. registerreimbytte og storservice, reparasjoner på div ser ut til å bli bare mer og mer framover. I vinter har motoren hosta en del, ryker og den høres stadig mer ut som en traktor med tikking og skrangling. Det er en D4EA motor, 2.0 CRDI. Vi er i all hovedsak veldig fornøyd med bilen i seg selv, men er redd den blir dyr for oss framover. Så .. bruke 10-20 000 på reparasjoner nå og forvente at bilen holder noen år til, eller skrote skiten? Lenke til kommentar
Dilemma Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Ikke send den til skroting før du eventuelt har prøvd å selge den som reperasjonsobjekt iallefall. Jeg hadde en ca like gammel volvo som var full av feil med blant annet ødelagt turbo, bulk i begge dørene på venstre side, ødelagt diselbrenner osv osv. fikk betydelig mer enn vrakpanten da jeg solgte den på finn, selv om verkstedet anslo en pris på 30.000 for å få den i orden igjen. Lenke til kommentar
BigBadAde Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Jeg tenker at det er litt interressant å vite hva som er alternativet her. Skal bilen byttes ut? Tenker dere eventuelt å kjøpe en nyere bil? Eller tenkere dere å kjøpe en ny bil som er billig. Hvis det er alternativ 1 så tenker jeg kansje at det er lurt å selge den nå. Er det alternativ to kan det være like så lurt å behold og koste på en bil man kjenner historikken på. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 20. mars 2017 Del Skrevet 20. mars 2017 (endret) Bytt olje og filter og eventuelt bremser og slikt å kjør den til den gir opp. Dette er billig å ordne selv. Endret 20. mars 2017 av Complexity Lenke til kommentar
Baardsen Skrevet 21. mars 2017 Del Skrevet 21. mars 2017 Reg reim koster ikke mange kronene. Kan du skru er det gratis. Kan en skru selv så kan en ha en bil til den er gått 1000 000. Men vil en egentlig ha en ny bil, så selg den som rep objekt. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 21. mars 2017 Del Skrevet 21. mars 2017 (endret) Kan ta en risiko å bare drite i å bytte reim og om alternativet er å skrote. Kjenner mange som har kjørt laaangt over bytteintetvall. Men det er en risiko for at den ryker. Har selv måttet bytte motor pga registerhavari. Men å spytte i 7-10 lapper for å bytte på verksted ville jeg iallefall ikke gjort. Bytt selv. Endret 21. mars 2017 av Complexity Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå