Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

2005 Hyundai Santa Fe, 230 000 km på telleren, skrote eller reparere?

Anbefalte innlegg

Hva forventer man av disse?

Har en her nå med 230 000 km på telleren, og det er på tide med bl.a. registerreimbytte og storservice, reparasjoner på div ser ut til å bli bare mer og mer framover. 

I vinter har motoren hosta en del, ryker og den høres stadig mer ut som en traktor med tikking og skrangling. Det er en D4EA motor, 2.0 CRDI. Vi er i all hovedsak veldig fornøyd med bilen i seg selv, men er redd den blir dyr for oss framover. 

Så .. bruke 10-20 000 på reparasjoner nå og forvente at bilen holder noen år til, eller skrote skiten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke send den til skroting før du eventuelt har prøvd å selge den som reperasjonsobjekt iallefall. Jeg hadde en ca like gammel volvo som var full av feil med blant annet ødelagt turbo, bulk i begge dørene på venstre side, ødelagt diselbrenner osv osv. fikk betydelig mer enn vrakpanten da jeg solgte den på finn, selv om verkstedet anslo en pris på 30.000 for å få den i orden igjen.

Lenke til kommentar

Jeg tenker at det er litt interressant å vite hva som er alternativet her.

Skal bilen byttes ut?

Tenker dere eventuelt å kjøpe en nyere bil?

Eller tenkere dere å kjøpe en ny bil som er billig.

Hvis det er alternativ 1 så tenker jeg kansje at det er lurt å selge den nå.

Er det alternativ to kan det være like så lurt å behold og koste på en bil man kjenner historikken på.

Lenke til kommentar

Kan ta en risiko å bare drite i å bytte reim og om alternativet er å skrote. Kjenner mange som har kjørt laaangt over bytteintetvall.

Men det er en risiko for at den ryker. Har selv måttet bytte motor pga registerhavari.

Men å spytte i 7-10 lapper for å bytte på verksted ville jeg iallefall ikke gjort. Bytt selv.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...