Gå til innhold

E-boks varsler frisk satsing i Norge, etter å ha tapt mange titalls millioner kroner (Ekstra)

Gjest Marius B. Jørgenrud

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Digital postkasse er relativt forvirrende for oss som ikke har over gjennomsnittet interesse for temaet. Jeg har Digipost. Der mottar jeg ett og annet brev om kredittsjekk og noe fra det offentlige. Danske Bank har E-boks. Det er banken min. Men jeg får alt jeg trenger fra Danske Bank i nettbanken. Så om jeg egentlig også er en bruker av E-boks aner jeg ikke.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Skatteetaten og NAV har jo allerede digital postkasse i Altinn. Her er det også skjema som kan fylles ut og sendes inn - altså rikere tjenester enn det Digipost og E--boks leverer. Jeg ser ikke poenget i at det offentlige skal ha flere digitale "postkasser". Det er ingen overraskelse at E-boks taper penger - det er mer overraskende at de har tjener i Danmark, men de har kanskje ikke noe som tilsvarer Altinn der.

Forøvrig er det ikke digitale postkasser, men digitale arkiv. Posten min tar jeg inn fra postkassen hver dag - jeg lar den ikke ligge i postkassen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...