Gå til innhold

Pc shutt down!

ikkenostress

Anbefalte innlegg

Heisan velvitene godtfolk.. har et stort problem med min nye pc, den skrur seg av når jeg starter den.. eller det går ca 1-2 sekunder.. og når jeg prøver og starte den igjen så vil den ikke i det heletatt.. men hvis jeg skrur av hoved strømmen og slår denne på så får jeg starta den i 1-2 sekunder igjen.. hmmm må nevne at jeg har hatt problemer med cpu,n. noen som kan hjelpe????? :scared:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som problemer med hovedkort eller Psu (strømforsyning). Hvis du har en ekstr Psu liggende kan du teste med denne og se om det hjelper noe. Sjekk også at du har koblet til både 20-pins (eller var det 16? den feite kontakten ihvertfall!) og 4-pins strømkontakter kontakter til HK om du har begge.

Lenke til kommentar

Ja......det er på av-bryteren som er feilen, eller at den er koblet på feil kontakt på hovedkortet. Løs av lednningene for hovedbryter, reset, led og systemhøgtaler.

Start maskinen ved å kortslutte over pinnene for hovedbryter et par sek. Bruk forsiktig en kniv eller skrutrekker. Se i User´s Manual.

EDIT: Det virker som du starter den, og fortsetter å holde startknappen inne til den slår seg av igjen. :xmas:

EDIT igjen: Alternativt er at du har fjernet eller fått ødlagt viften på CPU. Den må vere koblet på riktig kontakt, rotere (og trekke noe strøm på enkelte hovedkort). :cool:

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar

Helt enig PoleCat ... det jeg prøvde nå var å starte maskinen uten cpu med cpu vifte.. og den startet hmmmm.. så det må jo være cpu,n som gjorde utslaget.. tror jeg da.. nei jeg har ikke noe ny cpu før jeg får sendt den gamle i retur.. vel gammel var den heller ikke 1 mnd, for å være nøyaktig. men sånn å starte pc,n uten cpu.. hmm er vel ikke no farlig det vel??? eller???

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...