skippervorse Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Skal igang med å lære meg mer om bildebehandlig og grafikk. Har brukt en gammel versjon av paintshop pro i noen år. Nå har jeg fått tak i Adobe Photoshop versjon 6.0 Dette ver vel ikke akkurat siste versjon, men er det noe å satse på? Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 (endret) Skal igang med å lære meg mer om bildebehandlig og grafikk. Har brukt en gammel versjon av paintshop pro i noen år. Nå har jeg fått tak i Adobe Photoshop versjon 6.0 Dette ver vel ikke akkurat siste versjon, men er det noe å satse på? Jeg tror nok at du vil få bra utbytte av versjon 6.0. Jeg har ikke merka så store forskjeller på den og 7.0... De funksjonene som er oppgradert eller lagt til er antakelig de mest avanserte og minst brukte funksjonene. Men jeg har ikke oversikten over hva forskjellene er. Jeg antar de står listet opp på adobe.com et sted. Endret 3. desember 2003 av anderfo Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Jeg synes det er stor forskjell fra 6 til 7, heller liten fra 7 til 8 (eller CS som det heter....) Den pheteste forskjellen er vel "Non-square pixel support". Allikevel er 6'ern absolutt noe å satse på. Er du vant med PSP fra før av, kommer dette til åpne en helt ny verden for deg. Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Photoshop 6 er glimrende, har brukt det til helt nylig. Det er noen verktøy i 7 som ikkje er i 6, men disse forenkler bære arbeidet. Så 6 er super å bruke til å lære seg programmet. Lenke til kommentar
skippervorse Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 Takker for svar. Da går jeg for den. Tar en del tid å lære, så det er greit å vite at man har satset på riktig verktøy før man går igang. Finnes det noen gode nettsteder med ekempler for å lære Adobe? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 > www.eyeondesign.net > www.teamphotoshop.com > www.planetphotoshop.com ...er noen slike sider. Det finnes drøssevis av dem. Lenke til kommentar
maarstad Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Jeg vil nå mene at disse sidene som PoleCat linker til er mer for effecter! Men skal du lære det grunnleggende vil jeg anbefale Programvare skolen. Her vises det filmer som viser deg hvordan du bruker photoshop, både det grunnleggende og mer avanserte. En annen side som også er på norsk er Denne siden som også er å anbefale på det sterkeste. Ønsker deg lykke til med photoshop det er et genialt program. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 En annen side som også er på norsk er Denne siden som også er å anbefale på det sterkeste. Jupp! Helt enig. Glemte den i farten. Den tar for seg alt fra "the basics" til mer avanserte effekter. Også på norsk og da! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå