NTB - digi Skrevet 16. mars 2017 Del Skrevet 16. mars 2017 DNB brukte en dag på banktrøbbel Lenke til kommentar
Switch(config)# Skrevet 16. mars 2017 Del Skrevet 16. mars 2017 (endret) Vil anbefale Digi å høre med Telenor og Atea her også. Flere store aktører i det offentlige datt ned eller hadde lange perioder med høyt pakketap samtidig. Tviler på at dette ene og elene var et DNB-problem. Endret 16. mars 2017 av Switch(config)# Lenke til kommentar
Switch(config)# Skrevet 16. mars 2017 Del Skrevet 16. mars 2017 Vil anbefale Digi å høre med Telenor og Atea her også. Flere store aktører i det offentlige datt ned eller hadde lange perioder med høyt pakketap samtidig. Tviler på at dette ene og elene var et DNB-problem. Og akkurat nå har Aftenposten problemer også. Ser ut som avisen ikke har kontakt med bildematerialet slik at kun teksten vises på www.aftenposten.no Lenke til kommentar
Switch(config)# Skrevet 16. mars 2017 Del Skrevet 16. mars 2017 Annonsene derimot, de fungerer finfint selvsagt. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 16. mars 2017 Del Skrevet 16. mars 2017 Annonsene derimot, de fungerer finfint selvsagt. Når du sier det så har jeg aldri sett nedetid på annonser Lenke til kommentar
Dr.B Skrevet 16. mars 2017 Del Skrevet 16. mars 2017 Jeg synes det er en herlig ironisk aroma rundt at DNB er den banken som i aller størst grad ønsker seg et kontantløst samfunn, samtidig som de er den banken med desidert flest kritiske feil i nettløsningene sine ... De burde kanskje reversere all outsourcingen til India. Evry er vel heller ikke den leverandøren med minst negativ omtale i media. 3 Lenke til kommentar
Y4BNH49Z Skrevet 16. mars 2017 Del Skrevet 16. mars 2017 Og akkurat nå har Aftenposten problemer også. Ser ut som avisen ikke har kontakt med bildematerialet slik at kun teksten vises på www.aftenposten.no Har ikke oppdaget noe problemer hos aftenposten. Mulig det var et kortvarig blipp eller noe? Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 16. mars 2017 Del Skrevet 16. mars 2017 Jeg synes det er en herlig ironisk aroma rundt at DNB er den banken som i aller størst grad ønsker seg et kontantløst samfunn, samtidig som de er den banken med desidert flest kritiske feil i nettløsningene sine ... De burde kanskje reversere all outsourcingen til India. Evry er vel heller ikke den leverandøren med minst negativ omtale i media. Trodde HCL hadde overtatt det meste av driften. 1 Lenke til kommentar
VABZJDTR Skrevet 16. mars 2017 Del Skrevet 16. mars 2017 Vil anbefale Digi å høre med Telenor og Atea her også. Flere store aktører i det offentlige datt ned eller hadde lange perioder med høyt pakketap samtidig. Tviler på at dette ene og elene var et DNB-problem. Er det terror? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 16. mars 2017 Del Skrevet 16. mars 2017 Se for dere en full overgang til kontantløst samfunn i nær fremtid. Den som får slått ut dette systemet blir svært farlig. Et slikt system er veldig sårbart, ser det bare når kortterminaler er nede av og til, alt stopper opp i butikker og sånt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 16. mars 2017 Del Skrevet 16. mars 2017 Jeg synes det er en herlig ironisk aroma rundt at DNB er den banken som i aller størst grad ønsker seg et kontantløst samfunn, samtidig som de er den banken med desidert flest kritiske feil i nettløsningene sine ... De burde kanskje reversere all outsourcingen til India. Evry er vel heller ikke den leverandøren med minst negativ omtale i media. Trodde HCL hadde overtatt det meste av driften. HCl har infrastruktur (nettverk, servere) TCS har applikasjonsdriften. To store aktører med base i ett skakkjørt, korrupt land - India. Stormaskin driftes fortsatt (skuddsikkert) av Evry/dyktige *norske* ansatte. Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Var nå ikke helt stabilt enda, måtte prøve ett par ganger før jeg kom inn på dnb for å betale regning til blodsuger staten Norge og hvorfor bruker jeg dnb? Vet ikke, er vel like dum og ikke orker å bry meg som alle andre nordmenn er så lenge man slipper å bo i en pappeske på gata, men alle bankene er nå så og si like uansett, får ytterst lite igjen for å være kunde der som med alt anna. Lenke til kommentar
<generisk_navn> Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Vil anbefale Digi å høre med Telenor og Atea her også. Flere store aktører i det offentlige datt ned eller hadde lange perioder med høyt pakketap samtidig. Tviler på at dette ene og elene var et DNB-problem. Det var feil på lagring og ikke nettverk som tok ut DNB. ..........denne gangen........ Lenke til kommentar
<generisk_navn> Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Jeg synes det er en herlig ironisk aroma rundt at DNB er den banken som i aller størst grad ønsker seg et kontantløst samfunn, samtidig som de er den banken med desidert flest kritiske feil i nettløsningene sine ... De burde kanskje reversere all outsourcingen til India. Evry er vel heller ikke den leverandøren med minst negativ omtale i media. Trodde HCL hadde overtatt det meste av driften. HCL er et indisk selskap som har drift av DNB nettbank m.m., men DNB har også outsourcet nesten all forvaltning/utvikling til TCS og Infosys. Evry har drift av mainframe, men den hadde ikke problemer i går. Lenke til kommentar
7QYPZ69R Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 DnB vil etter hvert få et renomè problem Lenke til kommentar
7QYPZ69R Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Problemene til DnB er enkle: - Nettbanken er en samling av mange gamle løsinger med all verdens sw. inkl websphere, sybase og en haug annet, som ikke henger sammen - HCL som alltid løser problemene med å sette på en haug billige konsulenter - 3 forskjellige indiske selskaper som skal samarbeide, Infosys forvalting, HCL på drift - Alle i bransjen som har jobbet med indiske selskaper vet at struktur og systematikk ikke er det de er flinkest på. - En arkitektur med SPOF all over the place, Veldig liten redundans. Mangefull HA og DR design, også på lagrings siden, noe denne casen viser - Evry har vel egentlig framstått som den som leverer best kvalitet, me ble faset ut til fordel for billige indiske ressurser. rett og slett en konsekvens av kost kutt, "spar deg til fant" holdning 2 Lenke til kommentar
frodenerd Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Vil anbefale Digi å høre med Telenor og Atea her også. Flere store aktører i det offentlige datt ned eller hadde lange perioder med høyt pakketap samtidig. Tviler på at dette ene og elene var et DNB-problem. Er det terror? Dårlig terror i såfall. Det er kjedelig å ikke betale regningene den dagen jeg planla å betale dem - eller å få lønningen en dag senere. Men å si at det var verre enn å høre på et kritt som skriver på ei tavle, eller lyden av spying, blir litt merkelig. Lenke til kommentar
Achelous Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Snedig hvor ivrige DNB var med å flytte skyld over på Evry når de var leverandør, Men nå når de har sendt det til India nå nevnes ikke leverandøren. 1 Lenke til kommentar
agnosticdiagnostic Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Snedig hvor ivrige DNB var med å flytte skyld over på Evry når de var leverandør, Men nå når de har sendt det til India nå nevnes ikke leverandøren. Det er vel vanskelig for Liv Fiksdal å svelge at hun har brukt 1 milliard på å få noe som er dårligere. Så da trår man stille i dørene. https://www.digi.no/artikler/evry-mister-dnb-oppdrag/286219 Kjenner flere med bedriftskonto hos DNB og det har vel ikke gått en uke uten at de har bannet og svertet over 500 internal server error m.m. når de skal gjøre noe i nettbanken. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå