Gå til innhold

Volvos elbil kan få lav pris og lang rekkevidde

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

2 + år til, og 400 km NEDC. Ikke sikkert det er så imponerende når den kommer, selv om det høres greit ut nå.

Helt enig, når en får biler med dette i dag til tilsvarende priser og enda fler ila de neste 2 årene er de nok alt for sene til markedet. Men, forhåpentligvis klarer de å utvikle seg på disse to årene også å leverer ett enda bedre produkt. Det trengs iallefall konkurranse, og spesielt i de større segmentene  :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva tenker du på da? Imponerende sammenliknet med hva som faktisk vil finnes av elbiler i 2019 eller sammenliknet med hva som blir lovet i 2020, -21, -22 osv. ;)

For meg høres dette bra ut, klarer de å produsere den i volum til den prisen så vil de sannsynligvis befinne seg foran de aller fleste andre bilprodusenter.

Lenke til kommentar

HVOR ER DEN ELEKTRISKE STASJONSVOGNA? Så lei, så lei nå...

Vi har betre plass i vår Model S enn vi hadde i den gamle stasjonsvogna. Bilen ser kanskje ikkje ut som ei stasjonsvogn..

La meg si det på denne måten - noe annet ville vært meget overraskende gitt dimensjonene på den bilen:

2012_tesla_model_s.jpg

caravelle.jpg

• Liker 7
Lenke til kommentar

Bare for å presisere no: Chevy Bolt har større plass i kupeen enn TMS.

Vesentlig mindre plass til bagasje selvsagt, det sier seg selv. Men så er den ikke over 5 meter lang og 2 meter bred og 2+ tonn heller.

Ble ganske skuffet over baksete og komforten der på TMS. Satt med knærne oppi haka, ikke bra.

Lenke til kommentar

Bare for å presisere no: Chevy Bolt har større plass i kupeen enn TMS.

Vesentlig mindre plass til bagasje selvsagt, det sier seg selv. Men så er den ikke over 5 meter lang og 2 meter bred og 2+ tonn heller.

Ble ganske skuffet over baksete og komforten der på TMS. Satt med knærne oppi haka, ikke bra.

Hvilken TMS var det? De har gjort endringer på baksetene og det er bedre med panorama. Men den er lav bak, absolutt. Men igjen har den en ekstremt god drag c, og da må ting som dette "inn". Jeg har dog aldri fått klager fra de i baksetet, jeg har kun hatt panorama bil og etter de fikset baksetet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Husker ikke, 14 modell tror jeg, helt standard bil. Problemet er for lav høyde mellom gulv og baksete som gir dårlig komfort til føttene.

Er nok best å være foran der ja.

Mener på det ble gjort en endring etter dette, jeg sitter ikke mye bak der men har ikke merket noe til dette. Jeg er relativt høy og har lange bein. Det er iallefall gjort en forbedring på baksetene :) Men det er langt bedre fremme, absolutt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Wikipedia :: Volvo är latin och betyder ungefär "Jag rullar"

Et annet passende latinsk uttrykk er 'Et tu, Brute!'

VOLVO er et så sterkt merkenavn hva angår sikkerhet, at dei med fordel kan skunde seg å levere autonome flåtebiler.

Der gjorde kineserne et knallkjøp.

R & R, kunne passe til skikklige luksusbiler med ståhøgde og gigantisk strøm reserver, da prisen ikke har nue å si. Er jo bare å se utviklerne av premium klassen på fly.

Som det ser ut no kan VW ta dette markedet med sin Crafter plattform om di vil, med navn som Bentley og Bugatti.

Kaksebilene har jo sunket jevnt å trutt nedover i klasse siste 100 år.., og blitt til helt ordinære biler !

Dei er retarderte i ordets beste mening, fy skamm..

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar

Wikipedia :: Volvo är latin och betyder ungefär "Jag rullar"

Et annet passende latinsk uttrykk er 'Et tu, Brute!'

Vi har betre plass i vår Model S enn vi hadde i den gamle stasjonsvogna. Bilen ser kanskje ikkje ut som ei stasjonsvogn..

Men ikke til samme pris??

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...