Trondz1 Skrevet 20. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2017 Jeg får AA qq code og det blå lyset under cpu på hk slutter og lyse? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 20. mars 2017 Del Skrevet 20. mars 2017 Prøvd forskjellige Sata-porter? Jeg slet med det under innstallasjon på x99-a rett etter Windows 10 kom ut. Husker ikke i farta, men har grå og svarte Sata-porter, og måtte flytte kabelen over til en annen farge. Sjansen er vel ikke så høy for at det skal fungere, men det er jo forsåvidt kjapt å prøve. Lenke til kommentar
Trondz1 Skrevet 20. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2017 Prøvd forskjellige Sata-porter? Jeg slet med det under innstallasjon på x99-a rett etter Windows 10 kom ut. Husker ikke i farta, men har grå og svarte Sata-porter, og måtte flytte kabelen over til en annen farge. Sjansen er vel ikke så høy for at det skal fungere, men det er jo forsåvidt kjapt å prøve. Har ikke prøvd og bytte annen farge, men prøvde og bytte port i samme farge. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 20. mars 2017 Del Skrevet 20. mars 2017 Testet å boote Linux med USB uten å ha HDD/SSD tilkoblet? Lenke til kommentar
Trondz1 Skrevet 20. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2017 Testet å boote Linux med USB uten å ha HDD/SSD tilkoblet? Nei, alle usb porter slår seg av :S Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 20. mars 2017 Del Skrevet 20. mars 2017 (endret) Lurar på om ett eller annat Asus program har fuckat upp bioset med en automatisk uppdatering. Få ned det näst sista bioset till ditt hk på en minnepinne och lasta in det. Eller slår sig alla usb portar sig av med en gång innan boot? Din kod du får hänvisar till att ditt bios har blivit till ACPI. Var det satt i raid innan eller noe? Endret 20. mars 2017 av mackanz Lenke til kommentar
Trondz1 Skrevet 20. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2017 Jeg veit ikke om alle usb slår seg av, men jeg har mus, tastatur og headsett som slår seg av med engang jeg går ut av bios. RAID har jeg aldri hatt, eller veit åssen jeg setter opp. Jeg har 3 forskjellige ssd'r (250GB samsung med OS, 190GB ocz, 90GB ocz). Jeg kan jo prøve med en eldre bios, usb porten er jo ikke slått av så lenge jeg flasher gjennom bios. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 20. mars 2017 Del Skrevet 20. mars 2017 Prøvd forskjellige Sata-porter? Jeg slet med det under innstallasjon på x99-a rett etter Windows 10 kom ut. Husker ikke i farta, men har grå og svarte Sata-porter, og måtte flytte kabelen over til en annen farge. Sjansen er vel ikke så høy for at det skal fungere, men det er jo forsåvidt kjapt å prøve. Har ikke prøvd og bytte annen farge, men prøvde og bytte port i samme farge.De forskjellige fargene er til forskjellige sata-kontrollere. Du har tre stykk. Én Asmedia og to Intel. Lenke til kommentar
Trondz1 Skrevet 20. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2017 Kan jo prøve og bytte om, men uansett OM det skulle fungere så er vel noe ødelagt siden Di jeg alltid har brukt da ikke fungerer lengre? Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 20. mars 2017 Del Skrevet 20. mars 2017 Om bootdisk sitter på en asmedia controller må du sätta bootoptionen i bios till att boota från Asmedia. Finns den inte med i rekkeföljden så finner maskinen ingen bootoption. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 20. mars 2017 Del Skrevet 20. mars 2017 Kan jo prøve og bytte om, men uansett OM det skulle fungere så er vel noe ødelagt siden Di jeg alltid har brukt da ikke fungerer lengre?Ja, men da vet du om det er hovedkortet eller cpu som er problemet. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 20. mars 2017 Del Skrevet 20. mars 2017 Om det er fysiske skader så får du ikke dekket noe heller.. Du har jo tydeligvis fucka opp noe. Lenke til kommentar
Trondz1 Skrevet 20. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2017 (endret) Da prøvde jeg nest nyeste bios, og nå har jeg hvertfall kommet lengre enn jeg har gjort tidligere, nå står den hvertfall og prøver på automatisk feilsøking, så får vi se hvor langt det går. Endret 20. mars 2017 av Trondz1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 20. mars 2017 Del Skrevet 20. mars 2017 Det er gode nyheter! Lenke til kommentar
Trondz1 Skrevet 20. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2017 Ny (nest nyeste) bios + en automatisk reperasjon fikk meg til desktop hvertfall. Så da lurer jeg, hva er neste steg? Er alt i orden nå? Hva forårsaket problemet? Windows update gnåler fortsatt om oppdateringer, skal jeg bare drite i dem hvis det er dem som tuller? Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 20. mars 2017 Del Skrevet 20. mars 2017 I det minsta skall du avinstallera precis allt vad Asus programvara är. Bums. Du kan välja updates manuellt från windows. Aldrig låt windows uppdatera drivare. Kun OS- och säkerhetsrelaterade uppdateringar är mitt motto. Lenke til kommentar
Rambo82 Skrevet 23. mars 2017 Del Skrevet 23. mars 2017 Prøv med minnet på 1866mhz eller 1600mhz for den del og se Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 23. mars 2017 Del Skrevet 23. mars 2017 Han fikk den i orden igjen. 1600 og 1866 er DDR3 hastigheter. 2133 er standard hastighet på de tregeste brikkene. På lik linje med DDR3s 1333mhz. Lenke til kommentar
Trondz1 Skrevet 23. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2017 Minnet får jeg ikke over 2133 uansett hva jeg prøver på, men cpu er tilbake på 4.5 så jeg får ta til takke med det Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 23. mars 2017 Del Skrevet 23. mars 2017 (endret) Hei! Jeg fant innstlillingene mine tror jeg. 12-12-12-34-2T 1.350V og hastigheten på 2400mhz eller 2666. Prøv det. Endret 23. mars 2017 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå