uracoin Skrevet 16. mars 2017 Del Skrevet 16. mars 2017 Hei. Min data kortsluttet i går, og det er prosessorkjøleren som får skylden. Kjøleren er av type deepcool maelstrom 240T https://www.dustinhome.no/product/5010900526/maelstrom-240t Den ene slangen ser ut til å ha sklidd av noen millimeter pga trykket. Væsken fra kjøleren har rent ned i mitt gtx 980ti og antageligvis tatt livet av kortet. Har nå demontert mye av maskinen og lagt grafikkort til tørk. Det ser ikke ut til at de andre komponentene har fått væske på seg, men dette må jeg nok ha ny prosessorkjøler for å dobbeltsjekke. Nå lurer jeg på hvilke reklamaskonsrettigheter jeg har her. Svakhet i kjøleren har jo nå sannsynligvis ødelagt mer enn bare kjøleren. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 16. mars 2017 Del Skrevet 16. mars 2017 Hvis dette er en mangel, og reklamasjonsfristen ikke er utløpt, kan du kreve erstatning etter fkjl. § 33. Du har krav på at de erstatter prisen for et nytt grafikkort (og andre deler som er ødelagt). Dette er åpenbart noe en med rimelighet kan se for seg som følge av en slik mangel. Lenke til kommentar
uracoin Skrevet 16. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2017 Ja produsenten av kjøler averterer 120.000 timers sikker drifstid, og jeg kjøpte og bygde maskinen i sommer, så er ferske saker. Har sendt mail til dustin og venter på svar. Takk for kjapp respons ☺ Lenke til kommentar
3irik Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 Ja produsenten av kjøler averterer 120.000 timers sikker drifstid, og jeg kjøpte og bygde maskinen i sommer, så er ferske saker. Har sendt mail til dustin og venter på svar. Takk for kjapp respons ☺ Vær klar for at de kommer til å prøve å gi deg skylden for feilmontering. Kan dette ha vært montert feil? Lenke til kommentar
FranZe Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 Ja produsenten av kjøler averterer 120.000 timers sikker drifstid, og jeg kjøpte og bygde maskinen i sommer, så er ferske saker. Har sendt mail til dustin og venter på svar. Takk for kjapp respons ☺ Vær klar for at de kommer til å prøve å gi deg skylden for feilmontering. Kan dette ha vært montert feil? Hva går innunder feilmontering av den kjøleren med tanke på lekkasje? Uten for å ha vært for hard mot slangene? Lenke til kommentar
uracoin Skrevet 22. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2017 Med mindre man drar eller bretter på slangene så skal det vel godt gjøres at feilmontering fører til lekasje om kjøleren er i orden. Får ny kjøler tilsendt av dustin, og mellomlegget på konto. De skal også dekke skjermkort om det ikke lenger fungerer, så dustinhome.no kan anbefales når det kommer til reklamasjon. Litt pes blir det om jeg skal få refundert skjermkort da. For det må da sendes til de det er kjøpt hos, og kontrolleres der:3 2 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 Jamen dette var jo gode nyheter! Har alltid vært litt skeptisk når det gjelder Dustinhome, men det har jeg tydeligvis ingen grunn til. Lenke til kommentar
3irik Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 Ja produsenten av kjøler averterer 120.000 timers sikker drifstid, og jeg kjøpte og bygde maskinen i sommer, så er ferske saker. Har sendt mail til dustin og venter på svar. Takk for kjapp respons ☺ Vær klar for at de kommer til å prøve å gi deg skylden for feilmontering. Kan dette ha vært montert feil? Hva går innunder feilmontering av den kjøleren med tanke på lekkasje? Uten for å ha vært for hard mot slangene? Jeg har aldri montert en sånn type kjøler, derfor jeg spør. Advarselen var ment mer generelt, jeg har erfaring med å bli beskylt for feilbruk i tilsvarende tilfeller. Med mindre man drar eller bretter på slangene så skal det vel godt gjøres at feilmontering fører til lekasje om kjøleren er i orden. Får ny kjøler tilsendt av dustin, og mellomlegget på konto. De skal også dekke skjermkort om det ikke lenger fungerer, så dustinhome.no kan anbefales når det kommer til reklamasjon. Litt pes blir det om jeg skal få refundert skjermkort da. For det må da sendes til de det er kjøpt hos, og kontrolleres der:3 Så bra at det ordner seg! Er det dustin som sier at du må sende til de det er solgt hos? Lenke til kommentar
uracoin Skrevet 23. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2017 Ja, dustin vil jeg skal sende kortet tilbake til digitalimpuls, så de kan kontrollere at det er vannskade. Litt kjipt ovenfor digitalimpuls egentlig. da får de jo kostnader og ekstraarbeid når de har levert et upåklagelig prodiæukt:-P Lenke til kommentar
3irik Skrevet 23. mars 2017 Del Skrevet 23. mars 2017 Ja, dustin vil jeg skal sende kortet tilbake til digitalimpuls, så de kan kontrollere at det er vannskade. Litt kjipt ovenfor digitalimpuls egentlig. da får de jo kostnader og ekstraarbeid når de har levert et upåklagelig prodiæukt:-P Kostnaden havner hos dustin hvis det er skade, og hos deg hvis det ikke er skade Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 23. mars 2017 Del Skrevet 23. mars 2017 Butikken taper ingenting så lenge det er feil på produktet. Det er produsenten som er ansvarlig for å levere et fungerende produkt, de skal betale for sine feil, butikkene er bare mellommenn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå