Gå til innhold

Kommunen har installert gateladere for mange millioner - når gateparkeringen forsvinner, må alle bygges om


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

Lag et lite tak over disse parkeringsplassene, og ta betalt kostpris for strømmen.

Da blir det ikke gateparkering, og elbil-haterne kan ikke klage på at de må subsidiere gratis strøm til elbiler.

 

Og elbil-sjåførene rager over at de må betale noe som helst, når alt skulle være gratis ?

Lenke til kommentar

 

Lag et lite tak over disse parkeringsplassene, og ta betalt kostpris for strømmen.

Da blir det ikke gateparkering, og elbil-haterne kan ikke klage på at de må subsidiere gratis strøm til elbiler.

 

Og elbil-sjåførene rager over at de må betale noe som helst, når alt skulle være gratis ?

Neppe. De fleste elbil-førere er allerede vandt til å betale dyrt for hurtiglading (de få gangene i året man må hurtiglade), og stadig flere plasser tilbyr saktelading/semi-hurtig-lading til kostpris. I Oslo har de vel tilogmed blitt kastet ut av kollektivfeltet?

 

Det er en myte at alt skal være gratis, bare fordi skiltene er 'EL/EK/EV'. Det som derimot forventes, er forskjellsbehandling (i positiv retning) opp mot forurensende kjøretøy. Så lenge el-bil er fordelaktig kontra fossil-bil, vil folk forhåpentligvis fortsette med å kjøre elektrisk. (Folk flest velger ikke miljøvennlig pga miljøvern. Nei, de velger miljøvennlig pga lommeboka. Derfor MÅ avgiftslette opprettholdes)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

 

 

Lag et lite tak over disse parkeringsplassene, og ta betalt kostpris for strømmen.

Da blir det ikke gateparkering, og elbil-haterne kan ikke klage på at de må subsidiere gratis strøm til elbiler.

Og elbil-sjåførene rager over at de må betale noe som helst, når alt skulle være gratis ?

Neppe. De fleste elbil-førere er allerede vandt til å betale dyrt for hurtiglading (de få gangene i året man må hurtiglade), og stadig flere plasser tilbyr saktelading/semi-hurtig-lading til kostpris. I Oslo har de vel tilogmed blitt kastet ut av kollektivfeltet?

 

Det er en myte at alt skal være gratis, bare fordi skiltene er 'EL/EK/EV'. Det som derimot forventes, er forskjellsbehandling (i positiv retning) opp mot forurensende kjøretøy. Så lenge el-bil er fordelaktig kontra fossil-bil, vil folk forhåpentligvis fortsette med å kjøre elektrisk. (Folk flest velger ikke miljøvennlig pga miljøvern. Nei, de velger miljøvennlig pga lommeboka. Derfor MÅ avgiftslette opprettholdes)

 

 

De er ikke kastet ut av kollektivfeltet. Det ble innført endringer på forskjellige strekninger. På e18 gjennom bærum ble det så mange elbiler at bussene ble forsinket med over 10 minutter, der innførte man krav om ekstra passasjer for å kunne benytte seg av kollektivfeltet i perioden 07:00-09:00. Så var det vel et par andre strekninger hvor man endret på reglene grunnet veiarbeid.

 

Når det gjelder forskjellsbehandling i positiv forstand så eksisterer jo dette allerede i høyeste grad. Besparelsene i form av ladekostnader og bompassering er ikke akkurat små.

 

Det som må endres på er veiavgiften.

Lenke til kommentar

 

Lag et lite tak over disse parkeringsplassene, og ta betalt kostpris for strømmen.

Da blir det ikke gateparkering, og elbil-haterne kan ikke klage på at de må subsidiere gratis strøm til elbiler.

Og elbil-sjåførene rager over at de må betale noe som helst, når alt skulle være gratis ?

 

El-bileiere må betale for seg på samme måte som alle andre, så subsidieringen av el-biler må ta slutt snarest. Opprøret mot subsidieringen er allerede i gang, link: https://www.nrk.no/norge/_elbilister-er-noen-oversubsidierte_-egoistiske-snyltere_-1.13427290

Endret av -alias-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg antar at folk flest vil foretrekke dagens "subsidiering" (fritak for avgifter) fremfor at elbiler får vanlige bilavgifter og dagens avgifter for fossilbiler dobles. Hvem ønsker å betale kr 500 000 for en el-Golf og fra kr 550 000 for en fossil-Golf?

Staten vil få inn mer penger, men nybilsalget vil bråbremse og snittalderen på norske biler vil øke ennå mer.

Da må myndighetene finne nye måter å kutte utslippene på, og det blir vanskelig for dem å unngå tvang.

Endret av Frobe
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Igjen ingen som klarer å se noe positivt. Det positive er at man klarer å nyttiggjøre seg det meste av investeringen når elbilistene ikke får lade der lengre. At kjøretøy som benyttes i næring lettere vil finne parkeringsplass og at de kan få ladet mye på kort tid siden effekten blir høy.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Lag et lite tak over disse parkeringsplassene, og ta betalt kostpris for strømmen.

Da blir det ikke gateparkering, og elbil-haterne kan ikke klage på at de må subsidiere gratis strøm til elbiler.

Og elbil-sjåførene rager over at de må betale noe som helst, når alt skulle være gratis ?

 

El-bileiere må betale for seg på samme måte som alle andre, så subsidieringen av el-biler må ta slutt snarest. Opprøret mot subsidieringen er allerede i gang, link: https://www.nrk.no/norge/_elbilister-er-noen-oversubsidierte_-egoistiske-snyltere_-1.13427290

 

 

Leste du i det heletatt artikkelen? Den er jo heller mot pro elbil enn mot.. 

 

Vi betaler for oss vi, om ikke får en betalingsanmerkninger som alle andre. Det er vell fossilene som burde dekke mer av problemene som de skaper, som de også ser ut til å måtte gjøre i fremtiden. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Lag et lite tak over disse parkeringsplassene, og ta betalt kostpris for strømmen.

Da blir det ikke gateparkering, og elbil-haterne kan ikke klage på at de må subsidiere gratis strøm til elbiler.

 

Kostpris for straumen er ca 3 kroner timen fram til batteriet er fullt. Deretter ingenting. Då kostar det fort meir å krevje inn dei kronene enn straumen er verd. Ein rådmann i Trondheim hadde ein liknande idé, og det viste seg å verte veldig dyrt for bilistane pga kostnaden med å krevje inn pengane. Poenget med desse ladestasjoane er å redusere forureininga i byen. Om det vert dyrare å lade enn å kjøpe diesel, er det fare for at folk tek dieselbilen, eller fyller diesel på diesel-hybriden, i staden for å lade.
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Sett fortgang  i Hydrogen- arbeidet.  Så kommer hybrid-biler med batteri og hydrogen. Da kan folk lade hjemme for kortere strekninger uten å få rekkeviddeangst  og uten å forvente "gratis lading".

 

«Da kan du bruke batteriet ved de korte daglige turene, mens du fyller hydrogen for langturene. «

http://www.dinside.no/motor/mercedes-benz-glc-blir-hydrogenbil/60952573

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...