RobinEriksen1 Skrevet 16. mars 2017 Del Skrevet 16. mars 2017 Hei, i det siste har jeg oppdaget en Ulyd ved bremsing. Det høres litt ut som det er metall mot metall. Jeg har sett på bremseklosser og skivene og de der fine ut. Dette skjer ved hver kjøretur. Det rare er at lyden kun kommer ved de to-tre første oppbremsingene ved hver kjøretur. Etter det er alt som normalt og ingen lyder. Noen som har noen ide til hva det kanskje kan være? Lenke til kommentar
OleJohnny15 Skrevet 16. mars 2017 Del Skrevet 16. mars 2017 Er det lenge mellom hver kjøretur? Det kan være at det bare er et tynt lag med rust som slipes ned hver gang. Enkelte bremseklossmerker lager også endel lyd. Lenke til kommentar
RobinEriksen1 Skrevet 16. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2017 Nei er ikke det. Kjører gjerne flere ganger daglig. Merket nå at hvis jeg kjører i en bratt bakke og holder bremsen inne så begynner den å lage lyd etterhvert. Lenke til kommentar
toreae Skrevet 16. mars 2017 Del Skrevet 16. mars 2017 Har du sett på begge endene på bremseklossene. Har vært ute for at klosse var slitt skjevt, alt belegget manglet nede på klossen. Oppe så alt bra ut. Lenke til kommentar
UriasX Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 En ting jeg har hatt problem med er at bremseskjoldet var skjevt, så det lå og skrapte litt mot bremseskiven. Det gav en metallisk skrapelyd, var enkelt fikset med litt bøying av skjoldet Kommer lyden fra alle sider eller er det isolert til et spesifikt hjul? Lenke til kommentar
RobinEriksen1 Skrevet 17. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2017 Takk for to gode tips. Skal sjekke så snart som mulig. Lyden kommer fra et hjul. Høyre bak. Lenke til kommentar
UriasX Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Takk for to gode tips. Skal sjekke så snart som mulig. Lyden kommer fra et hjul. Høyre bak. Bremsene bak har gjerne to uavhengige mekanismer for håndbrekk og pedalbrems, gjerne vaier til håndbrekket. Det kan kanskje tenkes at det henger litt ved de første bremsingene, bruker du håndbrekk når du parkerer bilen til vanlig? Lenke til kommentar
RobinEriksen1 Skrevet 17. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2017 Godt poeng. Når du sier det så tenker jeg at det kanskje er der problemet ligger. Det tror jeg fordi brekket mitt frøs fast i vinter. Kan hende at det henger litt på grunn av skader fra den hendelsen. Lenke til kommentar
UriasX Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Du kan jo kanskje teste ved å forsøke etpar ganger å parkere uten håndbrekk og sammenlikne med hvordan det er med håndbrekk parkering 1 Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 17. mars 2017 Del Skrevet 17. mars 2017 Takk! Er i akkurat samme situasjon selv med høyre bakhjul. Har ikke tenkt på at det kan være brekket faktisk. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 30. mars 2017 Del Skrevet 30. mars 2017 Glem ikke at mange biler har slitasjevarsel for å indikere slitte bremser. Gjerne en metallisk lyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå