Gå til innhold

Movie Maker, lagre som film som kan ses via USB på Blu-Ray-spiller?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har laget en film i Movie Maker som jeg eksporterte som MP4. Jeg kan fint se den på PC-en, men jeg får ikke sett den via USB-inngangen på Blu-Ray-spilleren.

Så nå har jeg konvertert den til flere formater, bl.a. MOV og AVI, men Blu-Ray-spilleren gir bare feilmelding. "Mangler Audio-kodek" eller rett og slett: "Kan ikke spille filen". Har jo spilt filer av samme typer på Blu-Ray-spilleren før.

Er dette et problem med Blu-Ray-spilleren først og fremst, tro? I så fall litt merkelig, siden jeg har spilt de samme typene filer tidligere. Fila er i Real HD.

Hvordan er det best å lage spillbare filer ut fra Movie Maker? Jeg er ganske ny bruker av dette programmet. Synes selve redigeringen er grei og intuitiv, men eksporten har jeg prøvd bare én gang, men som MP4. Kanskje det var der det sviktet?

Takk for svar!

JAn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har gjort samme prosedyre som før uten problemer er det enten noe du har forandret i oppsettet eller en oppdatering som har forandret noe på datamaskinen eller blue-ray spilleren.

Er dette første gang du gjør dette på denne måten kan det være enten at spilleren ikke leser det formatet eller at du mangler noen indeksfiler.

Audio er lyd så sjekk at spilleren klarer det lydformatet du bruker "stereo, hifi, 5.1.1 etc.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Hvis du har gjort samme prosedyre som før uten problemer er det enten noe du har forandret i oppsettet eller en oppdatering som har forandret noe på datamaskinen eller blue-ray spilleren.

Er dette første gang du gjør dette på denne måten kan det være enten at spilleren ikke leser det formatet eller at du mangler noen indeksfiler.

Audio er lyd så sjekk at spilleren klarer det lydformatet du bruker "stereo, hifi, 5.1.1 etc.

Takk!

Det er første gang jeg har brukt Movie Maker og eksportert fila, men det er ikke første gang jeg har spilt av de samme formatene via USB-porten på Blu-Ray-spilleren. Lyden er helt vanlig stereo, så jeg forstår ikke at det skulle være noe galt der. 

Kanskje jeg heller bør brenne fila til DVD og spille den, men det var det jeg forsøkte å unngå, ev. eksportere i et annet format rett fra Movie Player og ikke konvertere etterpå.

Vennlig hilsen

Jan

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva du mener med: "får ikke sett den via USB-inngangen på Blu-Ray-spilleren."

Kobler du PC-en til Blu-Rayspilleren og spiller den fra PC-en? Hva "ser" du på, da?

Jeg plasserer filene på minnepinne eller ekstern harddisk og kobler til USB-porten til Blu-ray-spilleren. Vanligvis går det fint å se filmer på denne måten, også formatene nevnt over. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kan være lurt å sjekke manualen til spilleren din og se hvilke formater den støtter.
MP4 med AVC (h.264) og AAC burde spilleren takle (Movie Maker 2012 eksporterer dette), og mange av dem støtter DivX. Vanlig Blu-Ray format er .m2ts med AVC, VC-1 og MPEG2. Lyd er DD (AC3) eller DTS som basic lyd.

Du kan prøve å legge over en del filer på USB av ymse varianter og se hva den spiller.
Deretter kan du sjekke hva som gikk bra i f.eks MediaCoder og konvertere til dette formatet eller bruke noe annet som kan eksportere direkte til støttet format.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Kan være lurt å sjekke manualen til spilleren din og se hvilke formater den støtter.

MP4 med AVC (h.264) og AAC burde spilleren takle (Movie Maker 2012 eksporterer dette), og mange av dem støtter DivX. Vanlig Blu-Ray format er .m2ts med AVC, VC-1 og MPEG2. Lyd er DD (AC3) eller DTS som basic lyd.

Du kan prøve å legge over en del filer på USB av ymse varianter og se hva den spiller.

Deretter kan du sjekke hva som gikk bra i f.eks MediaCoder og konvertere til dette formatet eller bruke noe annet som kan ekporterer direkte til støttet format.

Takk for gode forslag. Jeg prøver videre!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...