Kennet_H Skrevet 16. mars 2017 Del Skrevet 16. mars 2017 Er på utkikk etter en lett bærbar, der dette er de viktigste kriteriene, i denne rekkefølgen. 1. Skjermkvalitet. 2. Hvor rask den er. (Kommer ikke til å brukes til resurskrevende oppgaver. Hoved bruksområde blir enkle programmer, media, surfing osv.) 3. Batteri tid 4. At den er så liten som mulig, med 13,3-15,6" 5 At den er stillegående. Har leita gjennom det meste tror jeg. De jeg har sett mest på er *Asus zenbook ux330/430/530UQ *Lenovo IdeaPad 710S *Acer swift 5 *xiaomi notebook air 13,3" Minstekrav. *God Skjerm. *Minst 8GB RAM. *Minst i3 7100U. *Under 2KG. *SSD(seff ) Det som frister mest er en XPS 15, men må prøve og gjøre det så billig som mulig. Så det er 6-10k, jeg ser for meg om bruke. Noen som har erfaring/formening om hvem av de jeg har lista opp, som er best? Eller forslag til andre kandidater i samme segment? Setter pris på alle innspill! Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 16. mars 2017 Del Skrevet 16. mars 2017 (endret) Jeg kjøpte Swift 3 for en mnd siden, og har aldri vært mer fornøyd med en bærbar PC. Alt oser av kvalitet, og både skjerm, tastatur og kabinettet er helt førsteklasses. Til vanlig bruk er PCen lynrask, og det er overraskende mye futt i i3 7100U. Batterilevetiden er svært god, den bråker ikke og veier ikke mer enn den burde. Hadde kjøpt den igjen uten å nøle. Edit: Og PCen kommer med en signature edition av Windows 10, noe som betyr at der ikke er noen bloatware installert. Endret 16. mars 2017 av Kontorstol Lenke til kommentar
vidor Skrevet 16. mars 2017 Del Skrevet 16. mars 2017 (endret) Du trår neppe feil med noen av alternativene dine. Holder dog en knapp på Zenbook. Endret 16. mars 2017 av vidor Lenke til kommentar
Kennet_H Skrevet 16. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2017 Høres bra ut har sett litt på den å. Men til 7k,så er nok de andre mer aktuelle. Men hvis den kommer på tilbud til 5k igjen, så slår jeg nok til. Jeg kjøpte Swift 3 for en mnd siden, og har aldri vært mer fornøyd med en bærbar PC. Alt oser av kvalitet, og både skjerm, tastatur og kabinettet er helt førsteklasses. Til vanlig bruk er PCen lynrask, og det er overraskende mye futt i i3 7100U. Batterilevetiden er svært god, den bråker ikke og veier ikke mer enn den burde. Hadde kjøpt den igjen uten å nøle. Edit: Og PCen kommer med en signature edition av Windows 10, noe som betyr at der ikke er noen bloatware installert. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 16. mars 2017 Del Skrevet 16. mars 2017 Den er vel verdt 7k imo, for den er av virkelig god kvalitet. Men suit yourself. Lenke til kommentar
Kennet_H Skrevet 16. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2017 Har lent mest mot ZenBook selv, men er litt usikker på om skjermen er like god som på de andre. Det er også et problem at skjermen ikke kan åpnes mer enn til en gitt vinkel. Men blir nok fornøyd med alle, som du er inne på. Så kommer nok bare til og avvente, til det kommer et godt tilbud, før jeg slår til Hvis det ikke dukker opp noen andre alternativ, i mellomtiden da. Du trår neppe feil med noen av alternativene dine. Holder dog en knapp på Zenbook. Lenke til kommentar
Kennet_H Skrevet 16. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2017 Bra du er fornøyd Kommer til å følge med på den å. Den er vel verdt 7k imo, for den er av virkelig god kvalitet. Men suit yourself. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 20. mars 2017 Del Skrevet 20. mars 2017 https://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=92733085 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå